2 צפייה בגלריה
עומסים במתחם הבדיקות בנתב"ג
עומסים במתחם הבדיקות בנתב"ג
רוב מקרי האומיקרון עדיין קשורים להדבקה בחו"ל. עומסים במתחם הבדיקות בנתב"ג, לאחרונה
משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי מחצות ועד לכניסת השבת אובחנו 475 חיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-45 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הלא סופי עומד על 1.05%. מדובר בשיעור החיוביים הגבוה ביותר מאז 22 באוקטובר.
מוקדם יותר נמסר כי היום אובחנו עוד 45 מאומתים לזן אומיקרון. בסך הכל בישראל 134 מאומתים לזן, 86 מהם שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, וטורקיה. 28 אחרים באו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. שאר המקרים, כ-15% מהמאומתים לזן, אינם קשורים ככל הידוע להדבקה בחו"ל.
עוד נמסר כי 92 מתוך אותם 134 מאומתים (68.7%), נחשבים ל"מוגנים" - כלומר, מחוסנים במנה שלישית, מחוסנים בשתי מנות בחודשים האחרונים או מחלימים בחצי השנה האחרונה. משרד הבריאות ציין כי קיים חשד גבוה לעוד 307 מקרים - בהם 186 ששבו מחו"ל ו-33 אנשים שבאו במגע עם חוזרים מחו"ל.

מתחילת השבוע אובחנו בישראל 4,080 חיוביים לקורונה, לעומת 4,294 בכל השבוע שעבר, כולל שישי ושבת. סביר להניח שעד חצות יעלה מספר המאומתים השבוע על זה של השבוע שעבר.
מספרם של החולים קשה עומד על 79. מנתוני משרד הבריאות עולה 78.5% מהם אינם מחוסנים בכלל. בקרב החולים קשה, שטרם מלאו להם 60, מתברר כי 88.6% מהם אינם מחוסנים כלל.
בישראל כ-6,500 חולים פעילים, רובם המוחלט במצב קל מאוד. 1,521 מהם מתגוררים בירושלים, 248 בתל אביב, שם חל זינוק של 111% במספר המאומתים השבוע, בבאר שבע 194 מאומתים, בפתח תקווה 160, בראשון לציון 148, בבני ברק 145, בבית שמש 134 בחיפה 123 ובביתר עילית 100.
משרד הבריאות לא פרסם נתונים על חיסונים היום, אך אתמול התחסנו 8,114 ישראלים נגד קורונה בפעם הראשונה, רובם בני 5 עד 11. מדובר במספר המתחסנים הגבוה ביותר החודש במנה הראשונה. בסך הכול קיבלו החודש מעל 99 אלף ישראלים את החיסון הראשון.
במקביל, 6,302 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון השלישית, מדובר במספר המתחסנים היומי במנת הדחף הגבוה ביותר מאז 4 בנובמבר. בסך הכול למעלה מ-62 אלף ישראלים קיבלו את מנת החיסון השלישית החודש.

בחצות הליל (בין חמישי לשישי), בהתאם להוראות הממשלה ומשרד הבריאות, הפכו בריטניה ודנמרק למדינות אדומות על פי הגדרת ישראל בשל התפרצות זו האומיקורון בהן. אלו הצטרפו למרבית מדינות אפריקה שכבר נמצאות ברשימה ואליהן יצטרפו בראשית השבוע הבא אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, שבדיה ואיחוד האמירויות.
משמעות ההחלטה - מעתה ועד הסרתן של המדינות האדומות מהרשימה, ישראלים לא יוכלו לטוס אליהן. אלו שיחזרו מהן, גם אם שהו בהן לפני הפיכתן לאדומות, יאלצו להיכנס לבידוד של שבוע, כאשר סוג הבידוד משתנה בין מחוסנים בפעם השלישית שיצטרכו לשהות בבידוד ביתי מלא לשבעה ימים, וללא מחוסנים בשלישית - שיעבירו את שבוע הבידוד באחת משתי מלוניות הקורונה הפועלות כיום בירושלים ובתל אביב.
נוסעים מחוסנים או מחלימים המגיעים ממדינות אלו ידרשו לחתום על הסכמון ויוכלו לשהות בבידוד בבית, אלה שלא יחתמו ידרשו לבידוד במלונית ויוסעו על ידי פיקוד העורף. נוסעים שאינם מחוסנים יוסעו לבידוד במלונית עד תוצאות בדיקה שלילית. בכל מקרה שחרור ממלונית לבידוד ביתי מותנה בחתימה על הסכמון.
על אף המגבלה החדשה והאפשרות הסבירה כי יוכנסו עוד מדינות לרשימה האדומה, נדמה כי הישראלים לא חוששים לטוס לחו"ל - במהלך היממה הקרובה צפויים לעבור בשער הכניסה המרכזי של ישראל 23 אלף נוסעים. מחציתם ייצאו מהארץ באחת מ-94 הטיסות היוצאות ומחציתם יחזרו אליה ולבידוד באחת מ-85 הטיסות הבינלאומיות שינחתו בנתב"ג. עם זאת, היום, לאחר כניסתן של בריטניה ודנמרק לרשימת המדינות האדומות, נרשמה ירידה בכמות הנוסעים בנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
תו סגול בקניונים - במקום תו ירוק. בנט
תו סגול בקניונים - במקום תו ירוק. בנט
תו סגול בקניונים - במקום תו ירוק. בנט
(צילום: עידו ארז, מארק ישראל סלם)
אמש הסתמן בתום יום של דיונים מרתוניים כי בשל קשיים והתנגדויות עזות מצד משרד הכלכלה ובעלי הקניונים, ראש הממשלה נפתלי בנט יחליט על תו סגול "מהודק" בקניונים במקום תו ירוק. בינתיים תימשך להיבדק האפשרות להחיל תו ירוק על הקניונים. בנט, כך נראה, הגיע למסקנה שנכון ליישם כבר עתה תו סגול מהודק כדי שלא להישאר בלי הגבלות בכלל על מתחמי הקניות הסגורים.
תו סגול, נזכיר, מגביל את מספר האנשים במתחם כלשהו בהתאם לגודלו, ולכן משמעות המונח "מהודק" היא כנראה שהתפוסה תצומצם ביחס לזו שהתאפשרה במתווים סגולים שהוטלו בעבר על הקניונים. תו סגול "מהודק" בקניונים ידרוש כנראה לערוך ספירה של כמות האנשים בתוך הקניון בכל רגע נתון, כלומר לבדוק מי נכנס אליו ומי יוצא.
אפשרות נוספת היא להחמיר עם מסעדות הפועלות בתוך הקניונים, ושעליהן כן חל התו הירוק – אולם חלקן לא אוכפות את הדרישה שלקוחות יציגו את התו הניתן למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקת קורונה שלילית, כפי שעושות מסעדות בשטחים פתוחים.
ה"התקפלות" המסתמנת מגיעה אחרי שבמשך כל הדיונים אתמול בנט התעקש כאמור על תו ירוק. במשרד הכלכלה התנגדו נחרצות, וטענו שהדבר יפגע קשות בעסקים. בממשלה ניסו בדיונים הללו לגבש מתווה מוסכם להגבלות הקורונה בקניונים, לנוכח חדירתו של זן האומיקרון לישראל, אך בין אנשי המשרדים התגלעו ריבים עזים ומאחורי הקלעים נרשמו לא מעט התנגדויות.