הרשויות בארה"ב חשפו בסוף השבוע עוד תאונת נשק קטלנית במעורבות ילדים, המצטרפת לשורה של טרגדיות מהסוג הזה שפקדו את המדינה בחודשים האחרונים. אייזאה ג'ונסון, פעוט בן 16 חודשים מהעיר לפאייט בצפון-מערב אינדיאנה, נורה למוות באמצע השבוע על ידי אחיו בן החמש בדירה בעיר. מהמשטרה המקומית נמסר כי הירי אירע לאחר שהילד מצא אקדח.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
ארה"ב כלי נשק רובים רובה NRA
ארה"ב מדממת: 19 אלף ילדים ובני נוער נהרגים או נפצעים מירי מדי שנה
(צילום: shutterstock)
בראיין פיליפס, בכיר במשטרת לפאייט, מסר כי נסיבות הירי הקטלני עדיין נחקרות, והודיע כי לא יימסר מידע נוסף כל עוד החקירה מתנהלת. מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי אדם מבוגר ושני קטינים היו בעת הירי בדירה, הנמצאת כ-96 קילומטרים צפונית לבירת המדינה אינדיאנפוליס.
פיליפס סיפר כי הילד בן החמש שירה באחיו השיג גישה לאקדח בדירה. עם זאת, קצין המשטרה סירב לספק מידע נוסף על הילד היורה, וציין כי "המשטרה עדיין חוקרת למי שייך הנשק".
בנתיחה שלאחר המוות נקבע כי הפעוט אייזאה נהרג כתוצאה מפצע ירי בודד, אך נסיבות מותו טרם התבהרו לגמרי, והבירור יושלם עם סיום חקירת המשטרה וקבלת דוחות של בדיקת רעלים. כך מסרה קארי קוסטלו, חוקרת מקרי המוות של מחוז טיפקאנו, לכלי תקשורת מקומי.
3 צפייה בגלריה
אקדח אילוסטרציה
אקדח אילוסטרציה
לא ברור למי שייך הנשק, או כיצד הגיע לידי הילד
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
    ארה"ב אבי זוורנר המורה ש נורתה על ידי ילד בן 6 בכיתה
    ארה"ב אבי זוורנר המורה ש נורתה על ידי ילד בן 6 בכיתה
אבי זוורנר, המורה שנורתה על-ידי ילד בן 6. מצבה משתפר
פיליפס הוסיף כי בתום חקירת הירי, הממצאים יועברו לבחינה במשרד התובע המחוזי, שבסיומה תתקבל החלטה בנוגע להגשת כתבי אישום בפרשה.
הטרגדיה באינדיאנה מצטרפת לשורה ארוכה של טרגדיות דומות שאירעו בארה"ב בשנים האחרונות ושבהן ילדים בני שנתיים עד ארבע מצאו נשק חם בבית – וירו למוות בילדים אחרים או בעצמם. ירי מכלי נשק – במעשי טבח או בתאונות – הפך בשנים האחרונות לגורם המוות מספר אחת של ילדים בארה"ב, ועקף בכך את תאונות הדרכים והמחלות. כ-19 אלף ילדים ובני נוער נהרגים או נפצעים כעת מירי בארה"ב מדי שנה.
בינואר השנה נדהמה ארה"ב כשבאירוע חריג אפילו במונחים שלה ילד בן שש הגיע חמוש באקדח לכיתה בבית ספרו בווירג'יניה – וירה במורתו. המורה, אבי זוורנר, נפצעה קשה ואושפזה בבית החולים, אבל מאז השתפר מצבה והיא צפויה להשתקם. ימים אחדים לאחר מכן נפוץ סרטון ממצלמות אבטחה שבו נראה פעוט משחק באקדח בחדר מדרגות של בניין מגורים באינדיאנה וסוחט את ההדק – אך למרבה המזל לא נפגע.

בחודש שעבר אירעה טרגדיה נוספת בטקסס, כשילדה בת שלוש ירתה למוות באחותה, בת ארבע, בשעה ששיחקו בחדר השינה. היא מצאה אקדח טעון שלא אוחסן כראוי, אחזה בו בידיה – ופלטה בטעות כדור.
הקלות שבה יכולים אמריקנים להשיג נשק נמצאת במוקד של ויכוח ציבורי בארה"ב כבר עשרות שנים: בעוד הפוליטיקאים הרפובליקנים וחלק גדול מבוחריהם מתעקשים להגן על התיקון השני לחוקה, המעגן את זכותו של כל אזרח אמריקני לשאת נשק, במחנה הדמוקרטי דורשים להחריף דרמטית את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, וכך לסלק את רוב התחמושת מהרחובות ולהפחית את הסכנה הנשקפת לאזרחים, גם ממקרים שבהם הנשק אינו מאובטח היטב, וילדים נוטלים אותו לידיהם.