2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ביקור בבית אבות בירושלים
נפתלי בנט ביקור בבית אבות בירושלים
קרא לראשי הרשויות לפעול ביצירתיות. בנט
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים, וכשברקע הדיונים על חיסוני הילדים במערכת החינוך - ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר (ה') שיחת זום עם ראשי הרשויות בנוגע לאופן החזרה לבתי הספר, וקרא להם להיערך ולפעול ביצירתיות כדי לאפשר את הלמידה במסגרות החינוכיות.
"תיערכו ביצירתיות, השמיים הם הגבול - ובלבד שאנחנו לא נסגור את הלימודים", אמר להם, והציע: "תלמדו בחוץ, תלמדו באוויר". ראש הממשלה אמר להם שהוא לא מאמין בלמידה בקפסולות, כי לטענתו "בדרך כלל מדובר בישראבלוף". עוד הבהיר בנט לראשי הרשויות שיהיה להם את מרחב הגמישות לפעול בעירם לפי ראות עיניהם, והדגיש: "האחריות תהיה עליכם. לכם יש אינטרס לשמור על בריאות התושבים שלכם".
2 צפייה בגלריה
עליזה בלוך
עליזה בלוך
בעד מתן חיסונים לחלק מהתלמידים. ראש העיר בית שמש עליזה בלוך
(צילום: אלי מנדלבאום)
בשיחה הביעו ראשי הרשויות את דעתם באשר לחיסונים בבתי הספר, וחלקו עם בנט את האופן שבו לדעתם הלימודים צריכים להתקיים בשנה הבאה לצד המגפה, כך שהילדים ילמדו כמה שיותר בשטח בית הספר ופחות בבית, כל עוד אין התפרצות באותה עיר או באותו מוסד חינוך. הם גם ביקשו מראש הממשלה לקבל יותר סמכויות בנוגע לחינוך בעירם, ולא להיות נתונים להחלטות הממשלה בלבד, בטענה שהם יודעים מה מתאים עבור התושבים שלהם.
ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, אמרה בשיחה כי היא בעד מתן חיסונים בבית הספר לחלק מהשכבות. בלוך ציינה כי בשנת הלימודים האחרונה היא פיתחה בעירה מודל של לקיחת אחריות ולמידה בתוך המרחבים הציבוריים. "המוטיבציה שלי הייתה שגם כשמבטלים לימודים ותלמודי תורה, לומדים במרחבים - בפארקים ובגינות", אמרה. "אני חושבת שכדאי להיערך לזה, זה רק עניין של זמן. זה יאפשר לנו לשמור על שגרה גם בימים שיהיו לנו הרבה מבודדים".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, תקפה היום בריאיון לאולפן ynet את משרד החינוך על המתווה שפרסם לקראת פתיחת שנת הלימודים. "אי אפשר להגיד שלהחזיר את כל הכיתות ולפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר זה מתווה", אמרה. "במתווה חייבים להיות תרחישים. חודש וקצת לפני פתיחת שנת הלימודים אף אחד לא יודע איך ייערכו הלימודים. יהיו מסכות? לא יהיו? יום לימודים מלא? איך מצפים מילד בגיל 6 לשבת עם מסכה שש או שבע שעות?".
בן דויד סיפרה שהיא משוחחת כמעט מדי יום עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, אבל אמרה שהן חלוקות בכל הנוגע לפתיחת השנה. "גם משרד הבריאות אמר שצריך לפתוח בכיתות קטנות ואחר כך שינה את דעתו. אני לא יודעת איך מתנהלת שם הקורונה - בדיונים ולחצים. אני רוצה לקרוא - תפסיקו עם חילוקי הדעות ותנהלו את הדיונים באופן מקצועי. כשמכפישים אחד את השני זה מגיע לציבור ונוצרים סדקים".
בצהריים, גם בנט בהצהרה לתקשורת לפתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר, תוך שהוא מתייחס לביקורת הציבורית סביב דבריה של השרה שאשא ביטון נגד מתן חיסונים בבתי הספר. לדברי בנט, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שר הבריאות ועם שרת החינוך על מתווה בטוח לפתיחת שנת הלימודים, כדי לאפשר את היערכות מערכת החינוך באופן סדור ואחראי. הממשלה עובדת בתיאום מלא, עם דעות שונות לכאן ולכאן, וזה בסדר. ממשלתנו הוקמה על יסוד השונות, ואנו יודעים להכיל עמדות מגוונות".