יו"ר מפלגת נעם וסגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת אבי מעוז, שיגר אתמול (חמישי) ברשת X אזהרה לעבר - לא פחות - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
2 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ)
"גם בערב זה אני אומר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הקב"ה הבטיח לאברהם אבינו שמי שיהיה לצידו של עם ישראל יבורך משמיים, ומי שיפריע לנו - אחריתו תהיה מרה", כתב מעוז. "תבחר בצד הנכון. אל תפריע לעם ישראל לממש את שליחותו בעולם להשמיד את הרוע".
מעוז הוסיף: "אני מחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקורא לו להמשיך בעמידתו האיתנה גם מול ידידותינו כדי להמשיך את המלחמה בעצימות מלאה עד להשגת כל מטרותיה".
2 צפייה בגלריה
אינפו אינפוגרפיקה ג'ו ביידן בנימין ביבי נתניהו השיחה והאיום
אינפו אינפוגרפיקה ג'ו ביידן בנימין ביבי נתניהו השיחה והאיום
(צילום: חיים גולדברג פלאש 90, EPA/CHRIS KLEPONIS / POOL)
ביידן, לפי דיווחים שונים, "רמז בצורה חזקה" לנתניהו בשיחה איתו אתמול שארה"ב עשויה להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בהתאם לפעולות שהיא דורשת ממנה בתחום ההומניטרי - וכן בנוגע לקידום הפסקת אש ועסקת חטופים. לאחר מכן אושרה בקבינט ההחלטה להגביר את כניסת הסיוע לרצועת עזה, כולל דרך מעבר ארז ונמל אשדוד. ביידן מתנגד לפי שעה גם לכניסה קרקעית של צה"ל לרפיח - כל עוד לא תוצג תוכנית שתראה כיצד ניתן לשמור על חיי יותר ממיליון העקורים שנמצאים שם.
מעוז, נזכיר, ויתר בתחילת המלחמה על רוב הכספים שהוקצו ל"רשות לזהות לאומית יהודית" במשרד רה"מ, שהוקמה כדי שיתמוך בקואליציה. עם זאת, ערב העברת תקציב המדינה לשנת 2024, מעוז קיבל כ-25 מיליון שקלים לטובת הקמת הרשות.