ארבעה תושבי יצהר בשנות ה-30 לחייהם נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) ביישוב בחשד למעורבות בעימות עם חיילי צה"ל בשבוע שעבר. את המעצר ביצעה ימ"ר ש"י, בעקבות תלונה שהלוחמים הגישו נגד המתנחלים במשטרה. אדם נוסף נעצר בחשד להצתת הרכב.
2 צפייה בגלריה
הפשיטה ביצהר
הפשיטה ביצהר
הפשיטה ביצהר
2 צפייה בגלריה
עימות בין מתנחלים לכוחות צה"ל בפינוי הכרם בבנימין
עימות בין מתנחלים לכוחות צה"ל בפינוי הכרם בבנימין
"אתה גבר על יהודים?". העימות
העימות התרחש בלילה שבין שלישי לרביעי סמוך לכפר עוריף שבשומרון, זמן לא-רב לפני פינוי הכרם בבנימין. פי צה"ל, הלוחמים קיבלו דיווח על רכב פלסטיני שהוצת, וכשהגיעו למקום החלו במרדף אחר מתנחלים, שלטענת הצבא גם השתוללו עם רכבם.
מצה"ל נמסר כי "אזרחים ישראלים תקפו חיילי צה"ל סמוך לכפר עוריף שבשומרון. כוח צבאי הגיע לנקודה בעקבות זיהוי של רכב פלסטיני שרוף, ופתח במרדף אחר החשודים בהצתה. רכב ישראלי שהיה במקום נסע בפראות לעבר הכוח, האזרחים הישראליים חסמו את כלי הרכב הצבאיים, דחפו את החיילים וניסו לפרוץ לכלי הרכב הצבאי. הוגשה תלונה למשטרת ישראל ונפתחה חקירה".
מנגד, אנשי יצהר טוענים שהלוחמים האשימו את המתנחלים בהצתת הרכב הפלסטיני, על אף שלדבריהם לא היו קשורים לכך. בתיעוד מהתקרית נראה אחד המתנחלים, פעיל מוכר, פונה לחייל ואומר לו - "אתה גבר על יהודים? תרביץ לי".
ארגון חוננו שמייצג את החשודים טען כי מדובר ב"מעצרי ראווה לצורכי תקשורת", והוסיף: "זכויות אדם בישראל הם רק אם אתה מהמחנה הנכון ולא מתנחל. במדינת ישראל מותר לחלק לגנוב טנקים, ולחלק אחר אסור להתווכח עם חייל. בימ"ר ש"י לא שמעו על זכויות אדם, חרות הפרט ודמוקרטיה. ימ"ר ש"י ממשיך בסורו וביצע מעצרי ראווה בשביל התקשורת - כל חטאם של העצורים שתועדו בוויכוח עם חיילים, שהתושבים מחו בפניהם על ביצוע חיפושים והטרדות בלתי חוקיות ברחבי שכונת מגורים ובסמוך לבתים באמצע לילה. לצערנו משטרת ישראל שמרחיבה את זכות המחאה בת"א ומול ציבור מסוים לגבולות שלא הכרנו, ביצהר עוצרת אנשים על ויכוח עם חיילים. בושה. אנו קוראים לשר ולממשלה להתערב מידית בקרקס הזה".