מתנחלים תקפו אתמול בלילה (שבין שלישי לרביעי) לוחמים של סיירת גולני סמוך לכפר עוריף שבשומרון, זמן לא-רב לפני פינוי הכרם בבנימין. לפי צה"ל, הלוחמים קיבלו דיווח על רכב פלסטיני שהוצת, וכשהגיעו למקום החלו במרדף אחר מתנחלים, שלטענת הצבא גם השתוללו עם רכבם. בהמשך התפתח ביניהם לבין החיילים עימות - שבסופו הוגשה גם תלונה במשטרת מחוז ש"י, שפתחה בחקירה.
בתיעוד מהתקרית נראה אחד המתנחלים, פעיל מוכר, פונה לחייל ואומר לו - "אתה גבר על יהודים? תרביץ לי".
מצה"ל נמסר כי "אזרחים ישראלים תקפו אתמול חיילי צה"ל סמוך לכפר עוריף שבשומרון. כוח צבאי הגיע לנקודה בעקבות זיהוי של רכב פלסטיני שרוף, ופתח במרדף אחר החשודים בהצתה. רכב ישראלי שהיה במקום נסע בפראות לעבר הכוח, האזרחים הישראליים חסמו את כלי הרכב הצבאיים, דחפו את החיילים וניסו לפרוץ לכלי הרכב הצבאי. הוגשה תלונה למשטרת ישראל ונפתחה חקירה"
3 צפייה בגלריה
עימות בין מתנחלים לכוחות צה"ל בפינוי הכרם בבנימין
עימות בין מתנחלים לכוחות צה"ל בפינוי הכרם בבנימין
העימות בין המתנחלים לכוחות הביטחון
"צה"ל מגנה כל גילוי אלימות כלפי חיילים וכוחות הביטחון", נמסר עוד. "כוחות הביטחון יוסיפו לפעול לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ביהודה ושומרון, ויפעלו למניעת אלימות ופגיעה באזרחים ותושבים".
אתמול בבוקר, כמה שעות אחרי אירוע זה, עשרות צעירים מישיבות תיכוניות ומאולפנות התייצבו בכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה, במטרה למנוע את פינוי הכרם שלפי הטענות נמצא על אדמות פלסטיניות. אחד הצעירים אף טיפס על עץ והחל להתבצר עליו. המתבצר, עמישב מלט, התראיין בשידור חי מהעץ לאולפן ynet ואמר: "לא מוכן לרדת מהעץ. לא רואה את סמוטריץ' ובן גביר בסביבה, זו חרפה. אני לא יורד". מתנחלים בצומת סמוך אף מנסים לחסום את הכביש.
למקום הגיעה ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) שתועדה ניצבת מול דחפור. היא עוכבה בשטח בעקבות זאת, וכוחות מג"ב תועדו מקיפים אותה, במטרה למנוע ממנה לסכל את פינוי הכרם. בהמשך היא סיפרה בדמעות לאולפן ynet כי שוטר פגע בה מינית. "הוא פשוט עשה משהו שאסור היה לעשות. ואני במשך הזמן הזה צריכה עוד לעכל את מה שהיה שם כדי שאוכל להגיב על זה בצורה יותר ברורה. הכול היה דרך אגב בהוראת המפקד שלהם שאני אומרת לו 'תן לי ללכת, אתה מבין שמה שקורה פה זה לא הגיוני'. ואז הוא אומר לי 'אנחנו צריכים לשמור עלייך'".

3 צפייה בגלריה
מתנחל מסרב לרדת מהעץ במחאה על פינוי כרם באזור בנימין
מתנחל מסרב לרדת מהעץ במחאה על פינוי כרם באזור בנימין
פינוי הכרם בבנימין, אתמול
בעקבות האירועים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר על פינוי הכרם אתמול כי "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס הבטחה של ראש הממשלה שזו תהיה ממשלת ימין מלא מלא. ממשלה כזו לא אמורה לא לפנות את חאן אל אחמר בגלל שיקולים מדיניים או לא לגעת בבניינים במזרח ירושלים. ממשלת ימין מלא מלא לא יכולה להיות ממשלה שגיבורה רק על יהודים".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ענה בצהריים לביקורת של השר בן גביר על לוחמי מג"ב שפינו אתמול את הכרם בבנימין, וכתב באיגרת ששלח לשוטרים כי "כמי ששולח אתכם, המפקדים והשוטרים אל משימות מורכבות ומאתגרות מדי יום ביומו, אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק. החלטות אשר ממחישות הלכה למעשה את מיקומה ותפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית".