2 צפייה בגלריה
גופות נספי ה אסון ב הילולה הר מירון בליל האירוע
גופות נספי ה אסון ב הילולה הר מירון בליל האירוע
"מחפשים את המסמכים מתחת לאדמה ולא מוצאים". גופות ההרוגים בליל האסון
(צילום: רויטרס)
המסמכים האבודים מאסון מירון: המחלקה המשפטית במשרד לשירותי דת מתקשה לאחרונה לספק לוועדת החקירה הממלכתית חומרים שביקשה לקבל לידיה על מעורבות השרים והמנכ"לים שכיהנו בו בשנים האחרונות בארגון הילולת ל"ג בעומר המרכזית במירון, ובכללם חומרים המתייחסים לאירועי השנה שעברה שהסתיימו במותם של 45 גברים ונערים באסון האזרחי הכבד בתולדות המדינה. כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות".
בהנהלת המשרד לשרותי דת עדכנו בימים האחרונים את מזכירות הוועדה כי המסמכים הרלוונטיים, שבעבר היו בידיהם בוודאות, נעלמו כלא היו ולא ניתן לאתרם. בעקבות כך אף נעשתה פניה בעניין למשרד היועצת המשפטי לממשלה, על מנת שתבדוק מה עלה בגורלם, והאם מדובר במעשה מכוון של גורמים החוששים מאפשרות שממצאי החקירה יוכיחו כי מוטלת עליהם אחריות אישית לאסון ולכן הם מנסים להסתירם.

ועדת החקירה לאסון במירון - כתבות נוספות


בחודשים האחרונים ביקשה ועדת החקירה בהזדמנויות שונות מהרשויות וממשרדי הממשלה הרלוונטיים חומרים שונים הנחוצים לעבודתה, בהתאם לעדויות שנשמעו בפניה. יו"ר הוועדה המנוחה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור ז"ל, ציינה בעבר לשבח את המשרד לשרותי דת שהמציא לה את כל המסמכים שדרשה ממנו, אך לאחרונה משהו השתבש, כאשר בקשה אחידה שנשלחה למשרדים השונים לא נענתה על ידו. כעת, כאמור, הודיעה הלשכה המשפטית במשרד כי החומרים אינם.
גורם בכיר במשרד לשרותי דת אישר בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" את הפרטים ואמר כי אינו יודע להסביר את העניין. "אנחנו מחפשים את המסמכים מתחת לאדמה ולא מוצאים אותם", סיפר. "במקביל נבדק חשד שבכירי המשרד בעבר מהשנים הרלוונטיות, שבהן ש"ס שלטה בו, מעורבים בהיעלמות".
2 צפייה בגלריה
אסון מרון
אסון מרון
נושא היעלמות המסמכים הועבר לבדיקת היועמ"שית. האסון במירון
(צילום: גיל נחושתן)
בכיר במשרד בתקופת האסון דחה את הטענות ואמר: "לא היה ולא נברא". לדבריו, "לוועדה הועברו - לפי מה שנאמר על ידה - ערימות של מסמכים, לאחר בדיקה ואיסוף שנעשה בכלל יחידות המשרד". הוא הוסיף כי "במשרד ממשלתי לכל התכתבות יש נמען או במשרד או מחוצה לו, ולכן אין יכולת להעלים מסמך כזה או אחר - מה שהופך את הטענה לחסרת שחר.
"איזה חומר לא הועבר? איזה חומר 'נעלם'? מה ציפו שיהיה ולא קיים? מי נתן הוראה למי?", תהה הבכיר לשעבר. "הכול שקר וכזב – הן הטענה עצמה והן הקשירה לבכירי המשרד בעבר".
מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "המשרד משתף פעולה באופן מלא עם ועדת החקירה, לרבות השלמת מסמכים משנים עברו. כל מסמך שנמצא ומוכר לנו הועבר לוועדת החקירה כנדרש".
במשרד היועמ"שית לא התייחסו לדברים.