השוטר שהעביר מידע מודיעיני חסוי דרך האינסטגרם לא יישלח למאסר: בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (שלישי) על שלו סבן, שוטר בן 21 בסיירת מג"ב, חמישה חודשי עבודות שירות בלבד, מאסר על תנאי וקנס כספי לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהעברת מידע משטרתי חסוי לגורמים עבריינים בכירים מארגון הפשע של שלום דומרני.
על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי ונחקר על ידי צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים, הנאשם העביר לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ, במספר הזדמנויות ובמועדים שונים, מידע חסוי על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים, וזאת במטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.
2 צפייה בגלריה
הערכת מעצר שוטר מג"ב העביר חומרים למשפחת דומרני
הערכת מעצר שוטר מג"ב העביר חומרים למשפחת דומרני
השוטר שלו סבן בבית המשפט. ארכיון
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
העבריין שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל הנאשם לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה ומידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע אליהם. הנאשם העביר לגורמים העבריינים את המסמך והמידע דרך האינסטגרם - ולאחר מכן מחק את התכתובות.
בהמשך היום צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, לרבות מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים, לקראת מעצר של אחד מ"יעדי הפעילות" והעביר את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים. הנאשם הורשע בביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים.
בשלב הטיעונים לעונש עתרה המחלקה לחקירות שוטרים להטיל על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל. מח"ש טענה כי הנאשם פגע ביכולת גופי האכיפה לבצע מלאכתם וכי מדובר בנאשם שהיה מודע לתוצאות מעשיו - ובכל זאת עשה את העבירות מספר פעמים. כמו כן נטען כי הנאשם טרח למחוק את התיעוד למעשיו כדי להקשות על הגילויים, דבר המעיד על תחכום. בית המשפט קבע כי "הנאשם כשל מוסרית ופלילית. מדובר במי שפגע באמון שניתן בו לפחות בשלוש הזדמנויות שונות".
שופט השלום אמיר דורון קבע כי "העבירות שביצע הנאשם פגעו בצורה ברורה ומהותית בערכים המוגנים עליהם עמדה מח"ש בטיעוניה. שמירה על הטוהר במעשי עובדי הציבור, לבטח כשמדובר בשוטרים, הוא אינטרס מן המעלה הראשונה ביכולת לשמור על תפקוד תקין ויעיל. פגיעה זו כאמור מהווה 'תקיעת מקלות בגלגלי המשטרה' וביכולתה להתמודד בהצלחה עם הפשיעה הגואה". עוד קבע כי הנאשם "כשל מוסרית ופלילית - וגם אם פעולתו לא הובילה בסופו של יום לפגיעה ממשית במשטרה, היא פגעה בלכידות היחידתית וביכולת השוטרים לתת אמון אחד בשני".
עורך דינו של סבן, מיכה גבאי, אמר כי "בסופו של יום החקירה שהחלה בחשדות לקבלת שוחד מארגון פשע הסתיימו במסירת מידע ובניסיון לשיבוש, אני שמח שבית משפט דחה את עתירת מח"ש לעונש מאסר בפועל והעדיף לפעול בפן השיקומי".
השתתפו בהכנת הכתבה: לירן לוי ומתן צורי