ראש העיר הרצליה משה פדלון התייחס בצהריים (שישי) לשריפה שפרצה במתחם תע"ש הנטוש סמוך לשכונת נוף ים בעיר. "אני קורא למדינה להתעורר", אמר ראש העיר. "מדובר בפצצה מתקתקת שעלולה להביא לאסון גדול".
סמוך לשעה 08:15 בבוקר התקבלו דיווחים רבים במוקד 102 על אודות עשן סמיך שעולה ונצפה למרחק באזור שבו שכן מפעל תע"ש הישן ובו יוצרו בין היתר חומרי נפץ. למקום הוזעקו צוותי כיבוי וכן צוות ניטור חומרים מסוכנים. לוחמי האש תיחמו את שטח השריפה והשתלטו על הלהבות. לא דווח על נפגעים. במערך הכבאות וההצלה ציינו כי מבדיקת חבלני המשטרה לא עולה חשד לפיצוץ במקום, אולם תושבים דיווחו כי שמעו פיצוץ שקדם לשריפה.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ במתחם תע"ש,  הרצליה
זירת הפיצוץ במתחם תע"ש,  הרצליה
השריפה במתחם תע"ש
(צילום: Christine Campbell)
בשבוע שעבר התקיים דיון בין משרדי הממשלה בעקבות מכתב בהול ששלחה עיריית הרצליה, ובו דרישה מהמדינה לקחת אחריות על השטח כדי למנוע אסון. היום קראה העירייה לפעול מיידית לגדר את המקום, לאבטח, להקים קיר הדף ולהתחיל לטהר את הקרקע. בעירייה טוענים כי גם אחרי הדיון, המדינה לא קיבלה שום החלטה בנושא.
"פנינו עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה שיטפלו בנושא, ועד הפיצוץ הקודם, שאירע בחודש שעבר, לא קיבלנו תשובות מאף גורם", אמר ראש העיר פדלון. "מה עוד צריך לקרות כדי שהמדינה תתעורר? לפני כשנתיים בית המשפט קיבל את העתירה שהגשנו ולפיה יש לאסור בנייה באזור. היום אנחנו יכולים לומר בוודאות שבזכות המאבק שלנו ובזכות החלטת בית המשפט מנענו אסון גדול".
4 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ מפעל תע"ש בהרצליה
זירת הפיצוץ מפעל תע"ש בהרצליה
צוותי כיבוי בזירה
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
פיצוץ מפעל תע"ש הרצליה
פיצוץ מפעל תע"ש הרצליה
פעולות הכיבוי במתחם
(צילום: כבאות והצלה)
4 צפייה בגלריה
פיצוץ מפעל תע"ש הרצליה
פיצוץ מפעל תע"ש הרצליה
(צילום: כבאות והצלה)
הפיצוץ באותו המתחם בחודש שעבר נשמע ביישובים רבים באזור המרכז, בין היתר בהרצליה, פתח תקווה, גבעתיים, קריית אונו וראש העין. בדיקה שנעשתה אז העלתה כי מדובר בפיצוץ לא מוסבר של חומר נפץ מוטמן מתחת לאדמה.
שעות רבות לאחר הפיצוץ בחודש שעבר, נראה עשן מיתמר מהקרקע. חבלנים סרקו את השטח, ותושבים רבים באזור דיווחו אז על ריח חזק של אבק שריפה.