3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
רוני שומוב
(צילום: אילנה קוריאל, מתוך אינסטגרם)
כמעט 20 שעות לאחר שבת זוגו אותרה ללא רוח חיים בדירה המשותפת בשכונה ד' בבאר שבע, רוני שומוב, בן זוגה החשוד ברצח הובא אמש (שבת) להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע ופרץ בבכי. המשטרה מייחסת לו רצח ושיבוש מהלכי משפט, וביקשה להאריך את מעצרו ב-12 ימים. השופט חיים פס אסר על צילום החשוד, והסכים להאריך את מעצרו בשישה ימים.
נציג המשטרה רס"ב חן אלפסי הזכיר בדיון את עברו הפלילי של החשוד ואמר כי הוא בעל "דפוס התנהגות אלים". אלפסי נשאל אם הכדורים הפסיכיאטריים שנטלה הצעירה נמצאו בזירה - והשיב כי הוא לא יכול לאשר זאת. החשוד התפרץ לעבר נציג המשטרה ואמר: "אני הראיתי לכם אותם (א"ק: את הכדורים) והוא אומר לי לא יודע. מה אתה משחק אותה?". אלפסי אמר כי "החשוד היה נסער ולחוץ, לפי מד"א. בחקירה ענה היטב על השאלות והבין אותן. היה חד". לדברי אלפסי, שומוב נחשד בעבר בכמה אירועי אלימות כלפי הצעירה - וטרם הסתיים הטיפול בכמה מהם.
סנגורו של שומוב, עורך הדין אלון ארז, ביקש לשחררו בתנאים מגבילים וטען שהצעירה אחראית למותה כיוון שנטלה כדורים פסיכיאטריים בשילוב אלכוהול. "נכון שמדובר בחשוד עם עבר פלילי. אבל העבר לא יכול למלא חסר ראייתי או להצדיק ימי מעצר למפרע, שעה שהחשוד עצמו זה שהתקשר וניהל שיחה לא קצרה עם מד"א וניסה לסייע למנוחה לשוב להכרה. ההתנהלות של החשוד זה לא דפוס התנהגות של מי שביקש לגרום למותה", אמר. "נכון שיש מכת מדינה של גברים שפוגעים בנשים שלהם אבל זה לא המקרה. רואים עליו שהוא נסער וממש ביגון בעקבות האירוע. מדובר בזוג שלפחות מאז שהשתחרר ממאסרו האחרון הוא לא נחקר על שום אירוע אלימות או איומים. אין הודעות של שכנים על קריאות מצוקה מהדירה. רואים את הסערה שהוא נמצא בה. אנחנו רואים בנאדם שהוא שבר כלי. הוא נמצא במצב נפשי מאוד קשה. זה לא משחק".
3 צפייה בגלריה
פרץ בבכי בבית המשפט. שומוב
פרץ בבכי בבית המשפט. שומוב
פרץ בבכי בבית המשפט. שומוב
(צילום: מתוך אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
הכניסה לבניין שבו התגוררו השניים
(צילום: הרצל יוסף)
השופט פס האריך את מעצרו וקבע כי "מטבע הדברים מדובר בראשיתה של חקירה, והשאלה הניצבת בפניי כעת האם קיים חשד סביר ביחס למיוחס לחשוד ברמה כזו המצדיקה המשך מעצרו. מהחומרים שהוצגו בפניי עולה כי לא תמיד התנהלה הזוגיות ביניהם על מי מנוחות, וקיימות תלונות קודמות של המנוחה כלפי החשוד. עיינתי היטב בגרסתו של החשוד ובשלב זה קיים חשד סביר למיוחס לו. חומר החקירה למעשה סותר באופן חזיתי גרסא שמסר החשוד לגבי האירועים. מטבע הדברים אינני יכול לפרט את מהות הראיה, אולם אומר כי זאת וודאי מקימה חשד סביר בעוצמה שאינה נמוכה כלל וכלל".
החשוד נכנס ויצא מבתי סוהר בשנים האחרונות ומחזיק בעבר פלילי עשיר. הוא נאשם בין היתר באלימות כלפי בת זוגו הקודמת ובעבירות סמים וגניבה. לפני שבעה חודשים הוא נעצר גם בגין אלימות כלפי בת הזוג המנוחה, אחרי שהיא דיווחה כי חנק אותה ברחוב. בגיליון הפלילי תועדה גם התנהגות מזלזלת ואיומים כלפי סוהרת שביקשה ממנו לזוז מהמיטה במהלך ספירה. "אדרוך לך על הפנים. יש לך מזל שאת בחורה, אחרת הייתי מפוצץ לך את הפנים", אמר.
עו"ד אלון ארזעו"ד אלון ארזצילום: תומס


רק בחודש שעבר הוא שוחרר ממאסר בגין אלימות כלפי בת זוגו לשעבר, והמשטרה התריעה על כך בפני הצעירה שלפי החשד נרצחה. גופתה של הצעירה הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. בן הזוג נחקר במשטרה ובהמשך הוחלט לעצור אותו בחשד לרצח, אף שלפי מד"א לא אותרו סימני אלימות על הגופה.
בני משפחתה של הנרצחת ניסו להפריד בינה לבין בן הזוג - אך ללא הצלחה. "ידענו שזה ייגמר רע", אמרה אחותה. "ניסינו למנוע את הקשר, עשינו הכול, אמא שלי סגרה אותה בבית, חברה שלה התקשרה אליו ואמרה לו לעזוב אותה, אבל הוא לא שחרר. שיגע אותה. הצענו לה שיגורו אצלנו, אבל זה לא עזר", אמרה.
רק שלשום ניסתה האם למנוע מהצעירה לנסוע לבן הזוג שנעצר בחשד לרצח וכלאה אותה בבית - אך הבת התעקשה והזמינה משטרה. "הוא אדם אלים עם תיקים במשטרה", סיפרה דודתה של הצעירה. "למה המשטרה לא עזרה? למה לא הזמינו עובדת סוציאלית? האמא התלוננה, וכשהגיע השוטר הוא אמר שהיא בת 18 ומותר לה ללכת ולעשות מה שהיא רוצה. המשטרה התעלמה מכל הסימנים".
במשטרה מסרו בתגובה: "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. המנוחה התקשרה למוקד המשטרה בתאריך 9/11/21 בשעה 18:45, טענה שהיא בת 18 והוריה מסרבים לתת לה לצאת מהבית. שוטר שהגיע לבית המשפחה פגש בבית את המנוחה, אמה ואחותה. המנוחה סיפרה לשוטר שהיא מעוניינת לנסוע הביתה לבאר שבע לחבר שלה ואמה מונעת ממנה לצאת מהבית. השוטר שהתרשם שהמנוחה מבולבלת וחושיה מעורפלים, פנה אליה וביקש ממנה להישמע לאמה ולא לנסוע. המנוחה שוכנעה על ידי השוטר ובני המשפחה ללכת לישון והיא נענתה ונשארה בבית. השוטר עזב את המקום רק לאחר שוידא שהמנוחה מסכימה להישאר בבית לנוח ולאחר שאמה נעלה את הדלת".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
פורסם לראשונה: 22:28, 13.11.21