אריק גרינפלד (36), החשוד כי תקף אדם שלשום (יום שני) בנתיבי איילון, נדרש להתייצב באותו בוקר בבית המשפט לדיון בעבירת תעבורה אחרת, אך זלזל בבית הדין ולא הגיע. זאת לאחר שבדיון קודם באותו תיק, השופטת ביקשה ממנו בפניה מיוחדת כי ימתן את התנהגותו בכביש. למעשה, נגד גרינפלד עומדות לא פחות מ-65 הרשעות קודמות, בהן בעבירות אלימות, רכוש, סמים, איומים והתנגדות למעצר. 41 מההרשעות הן מעשר השנים האחרונות, וגרינפלד ריצה בעבר מאסר בפועל.
גרינפלד, נזכיר, תועד חובט באדם אחר שלוש פעמים עם קסדה ומפיל אותו לקרקע. גרינפלד נעצר והקורבן אושפז בבית החולים איכילוב. יום לאחר התקיפה המשטרה עדכנה כי חלה החמרה במצבו של הנהג המותקף, ונמסר כי הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ וסובל משברים בגולגולת ודימום תוך-מוחי. גרינפלד טען בחקירתו כי התקיפה הייתה הדדית. חוקרי המשטרה הגיעו היום לבית החולים כדי לקבל את גרסת הקורבן לאירוע, וחקרו אותו גם בנוגע לגרסתו של גרינפלד. הקורבן, מצדו, אמר כי הוא לא זוכר דבר מהתקיפה.
גרינפלד נעצר ב-22 בפברואר ברחוב דיזנגוף 77 בתל אביב וקיבל דו"ח לאחר שנסע בעודו אוחז בטלפון ללא דיבורית. הוא זומן לדיון בבית המשפט ב-7 בספטמבר, אך לא התייצב לדיון למרות חובתו וללא כל הסבר. השופטת צפורה משה מבית משפט השלום בבת ים גזרה על גרינפלד קנס של 3,000 שקלים ופסילה על תנאי למשך שלושה חודשים, זאת למרות שהייתה מודעת להרשעותיו הרבות ואף ציינה אותן בנימוקים לגזר הדין.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
רגעי התקיפה באיילון
(צילום: סבטה)
משה כתבה כי הייתה יכולה להחמיר בעונשו, אך בכל זאת גזרה על גרינפלד פסילה על תנאי ופנתה אליו בנימה ובאותיות מודגשות: "בית המשפט מפנה את תשומת לב הנאשם על כי עליו למתן את אורח נהיגתו". עם זאת, למרות העונש הקל שקיבל, גרינפלד מיד הגיש בקשה לבטל את פסק הדין, וכן ביקש דיון חוזר בעונש שהוטל עליו.
בין שלל הרשעותיו הקודמות, בשנה שעברה גרינפלד איים על אדם קרוב אליו ברצח. הוא לקח את הטלפון הנייד שלו, ואיים כשביקש שיחזיר לו אותו. אותו קרוב ברח ממנו בריצה, ולאחר מכן שלח לקרוב משפחתו הודעה קולית ובה נשמע אומר: "שזה לא ייגמר ברצח".
בנוסף, במרץ 2020 גרינפלד התנגד למעצר בעת שפרץ למתחם אירוע בפארק דרום כשהוא מחזיק ברשותו סמים מסוג קוקאין, ובתיק אחר הורשע באיומים על לקוח במהלך עבודתו. למרות האיומים החמורים על האדם הקרוב אליו, המשטרה הסכימה ללכת לקראת גרינפלד ולאחד את שלושת תיקים אלו לתיק אחד, שבמסגרתו נגזר עליו עונש מקל של מאסר על תנאי לשלושה חודשים שני חודשי עבודות שירות, שאותן הוא אמור היה להתחיל לרצות בחודש הבא.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
הקורבן שוכב על הקרקע לאחר התקיפה
(צילום: סבטה)
השופט עלאא מסארווה מבית משפט השלום בתל אביב ציין בגזר הדין על שלושת התיקים, שניתן רק לפני כחודשיים, כי גרינפלד "מכיר בנזקקותו הטיפולית בתחום השליטה בכעסים, אך שולל נזקקות בתחום ההתמכרות לסמים, ואינו מוכן לשתף פעולה עם שירות המבחן". בשירות המבחן, הוא הגוף הסוציאלי שנועד לסייע לנאשמים בשיקומם, הודו כי תוקפנותו של גרינפלד התבטאה גם כלפי עובדיהם, וכי הם סבורים שקיים סיכון כי יבצע עבירות נוספות.
עם זאת, גם במקרה זה, למרות שבית המשפט ביקש להטיל עליו עונש מקל ביותר, גרינפלד לא התייצב לבדיקת התאמה לעבודות שירות במועד שנקבע לו.
זאת אף לא הפעם הראשונה שבה גרינפלד תקף אדם עם קסדה. ב-2012 הוא הורשע בעבירות תקיפה ואיומים לאחר שתקף שליח שעבד איתו במסעדת דים סאם ברחוב אלנבי בתל אביב. בנוסף לחבטות עם הקסדה, גרינפלד בעט בשליח, חבט בו באגרופיו, וניסה לחנוק אותו ולהפילו על הקרקע. בגזר הדין החליט גם השופט דניאל בארי מבית משפט השלום בתל-אביב להקל עם גרינפלד, וגזר עליו שלושה חודשי עבודות שירות בלבד. זאת למרות שציין בגזר הדין כי "למרבה הצער עברו של הנאשם מכביד, הוא הורשע לא מעט פעמים בעבירות שונות וגם בעבירות אלימות".
בנוסף, ב-2011 גרינפלד הורשע בגניבה ובהסגת גבול, לאחר שנכנס למסעדת "בר ים" בהרצליה וגנב משם ציוד. בית המשפט גזר עליו מאסר על תנאי בלבד וקנס של 2,000 שקלים. בגזר הדין נאמר כי גרינפלד, שמפעיל כיום בית עסק למנעולים, התחיל את דרכו העבריינית עוד בהיותו נער.