גיל ויעל מסעוד, הוריו של הראל (21) שנרצח בפיגוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי, סיפרו הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי הם לא מסכימים עם סילוקו של מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה אליאב אלבז, שהגיע לנחם אותם בשבעה. "אנחנו לא מזדהים עם המילים שנאמרו, אבל צריך לזכור שחברים של הראל היו מאוד קרובים אליו ויש להם ביקורת גדולה מאוד על כל ההתנהלות והביטחון בשטח - צריך לשמוע את הטענות שלהם".
לפי המשפחה, נערי גבעות הם שקראו את קריאות הגנאי לעבר המח"ט, שהתקבל בצעקות "בוגד" ו"רוצח" מחוץ לאוהל האבלים. "המח"ט הגיע ללא תיאום ביום הכי טעון של השבעה, ולצערנו זה יצא החוצה בצורה כזו. דיברנו איתם והם מצטערים על סערת הרגשות של אותו הרגע", אמר גיל.
2 צפייה בגלריה
חברי משפחת מסעוד מגרשים את מח"ט בנימין אליאב אלבז מאוהל האבלים כיוון שהגיע ללא התרעה מראש
חברי משפחת מסעוד מגרשים את מח"ט בנימין אליאב אלבז מאוהל האבלים כיוון שהגיע ללא התרעה מראש
מח"ט בנימין והאבלים. ההורים "לא מזדהים עם המילים שנאמרו"
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
אירוע ירי בתחנת דלק ליד עלי
הראל מסעוד. חונך לאהבת הארץ
(צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
לדברי האם יעל, "אם היה פונה ואומר 'אני רוצה לבוא' היה מתקבל בשמחה ובאהבה, כמו שחינכנו את הילדים שלנו לערכים לקבל את כולם. אנחנו סך הכל יושבים בתוך האבל שלנו, כדי לקבל אישיות כזאת צריך תעצומות נפש", וגיל הוסיף: "הנערים איבדו שני חברים יקרים שלהם. הם עברו טלטלה, אבל בסופו של דבר הם אנשים פשוטים עם מטרה ליישב את ארץ ישראל. הכוונה שלהם הכי תמימה".
הראל, שלאחרונה השתחרר מהצבא, נרצח בשבוע שעבר יחד עם חבריו אלישע אנטמן (17) ונחמן שמואל מורדוף (17), בזמן שהיו במסעדת חומוס אליהו. בהמשך הצליחו המחבלים לרצוח גם את עופר פיירמן (64), שתדלק את רכבו בתחנה.
הוריו הוסיפו כי "לא קל לקבל בשורה קשה כזאת. הסיפורים ששמעו על הראל מכל החברים שלו ומכל עם ישראל חיזקו אותנו. הייתה לו אהבת האדם, הוא אהב אנשים ובכל מקום אהבו אותו. אנשים שפגשו אותו פעם אחת סיפרו איך הוא נכנס להם ללב".
לדבריהם, הראל חונך על אהבת הארץ - וחלם להיות רועה צאן. "הוא השתחרר מהצבא לפני שלושה חודשים, אבל לפני שהתגייס הוא אמר לי 'כשאשתחרר תקנה לי חמש עזים'. חברים אמרו לו 'לך תעשה טיול', אבל הוא חי בעולם אחר לגמרי והוא רצה לרעות עדר עזים בארץ ישראל".