10 צפייה בגלריה
רביעייה בולים פיגוע ירי בעלי
רביעייה בולים פיגוע ירי בעלי
מימין לשמאל: הראל, עופר, אלישע ונחמן
(צילום: נדב אבס)
אלישע אנטמן (17), נחמן שמואל מורדוף (17) והראל מסעוד (21) נרצחו אתמול (יום שלישי) בפיגוע הרצחני בתחנת הדלק סמוך לעלי, בזמן שהיו במסעדת חומוס אליהו. בהמשך הצליחו המחבלים לרצוח גם את עופר פיירמן (64), שתדלק את רכבו בתחנה.

טבח בתחנת הדלק, כותרות נוספות


אנטמן, שהובא הלילה למנוחות בליווי מאות בני אדם, היה תושב ההתנחלות עלי. בישיבה שבה למד הודיעו על "פטירתו של תלמידנו האהוב שנרצח בפיגוע היום", ומסרו כי "אלישע, תלמיד כיתה י"ב 1, ישיבת בני עקיבא עלי ותושב ההתנחלות עלי. אנו מחבקים את המשפחה. הישיבה פתוחה כעת לשם התכנסות תלמידים וצוות".
לצידו נרצח כאמור נחמן, גם הוא רק בן 17, ששמו הותר לפרסום רק בשעות הערב המאוחרות אתמול - אחרי שכל בני משפחתו עודכנו באסון. מועד הלווייתו יתפרסם בהמשך. הוא התגורר במאחז אחיה שבבנימין. ניתאי, אחד מחבריו, סיפר: "הכרתי אותו מכיתה א', היינו ביחד באותה כיתה שמונה שנים. נחמן היה מההתחלה אוהב הארץ, בחור עם אש בעיניים. אם היה צריך להרים את האווירה הוא היה שם. מתמיד עצום ואוהב תורה. כששמעתי על הפיגוע לא האמנתי בכלל, אמרתי שזה לא הגיוני שדווקא הוא. לאט לאט זה חלחל והמציאות בלתי נתפסת".
10 צפייה בגלריה
נחמן שמואל מורדוף שנרצח ב פיגוע
נחמן שמואל מורדוף שנרצח ב פיגוע
נחמן שמואל מורדוף ז"ל
אלישע ירד, חבר נוסף של נחמן, סיפר: "נחמן מוראדוף, תושב גבעת מעלה אהוביה, היה חבר טוב ורועה צאן מסור ששמר בגאווה על אדמות המולדת. חלוץ עברי אמיתי, ללא פחד. נלחמת איתנו כתף אל שכם במשך שנים שלמות, עד השבוע הזה ממש. מתקשה לסכם אותך במילים ועוד בלשון עבר. השבר גדול מדי. את דרכך ימשיכו אחרים, עד להכרעת המערכה בה נלחמת בעוז ובמסירות. נוח בשלום על משכבך והתפלל עלינו משמים".
במסעדה שהה גם הראל מסעוד בן ה-21, שלאחרונה השתחרר מהצבא. גם הוא הובא הלילה למנוחות בליווי מאות בני אדם בבית העלמין יסודות של המועצה האזורית נחל שורק. אמו, יעל מסעוד, ספדה לו: "הראלוש יפה התואר שלנו. אני לא מעכלת שאתה לא פה איתנו. איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר? רק עכשיו השתחררת מהצבא, מהמסגרת הכי נוקשה, ורק פרחת. עכשיו כשסוף סוף התחלת לחיות, להגשים את חלומך וליישב את הארץ שאהבת - עכשיו היא לוקחת אותך לרגבי אדמתה".

10 צפייה בגלריה
הלוויתו של הראל מסעוד שנרצח בפיגוע בעלי
הלוויתו של הראל מסעוד שנרצח בפיגוע בעלי
מאות בהלווייתו של הראל. "במוצ"ש הבאנו לך חולצה יפה לדייט, תשמור אותה אצלך"
(צילום: נדב אבס)
10 צפייה בגלריה
המחבלים באירוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי
המחבלים באירוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי
המחבלים בתחנת הדלק
היא הוסיפה: "כבשת כל מקום אליו הגעת, כמה יפה היית, התפארתי בך. העיניים שלך דיברו בשקט, בענווה, וכולם הסתנוורו מהיופי שלך, הפנימי והחיצוני. בשבת האחרונה זכינו להיפגש כל המשפחה, עכשיו אנחנו מבינים שבאת להיפרד בלי שהתכוונת. הייתה לנו שבת כיפית. איך נשלים עם האבידה? בן יקר שלי. ארץ ישראל נקנית בייסורים. ילד יפה שלי, אתה כבר כל כך חסר". אביו, גיל, אמר בדברי ההספד כי "הראל הומת בידי מרצחים בני עוולה. על הראל וחבריו יושבת הגאולה, נערים צעירים שנושאים על כתפם את מסע הגאולה של עם ישראל".
גם אחיו הגדול דביר ספד לו בדמעות ופתח את ההספד בזעקה: "אח שלי מת, אח שלי מת, אח שלי מת. איך מתחילים בכלל לכתוב הספד? לא מלמדים את זה בבית ספר". הוא המשיך: "איך ממשיכים מפה בחיים אח שלי? אני שבור, אני הרוס. אני לא יודע איך להמשיך. בשעות האחרונות זה פשוט סיוט שאני מחכה להתעורר ממנו. לא רוצה לשבת שבעה, לא רוצה שאנשים יבואו לנחם אותי. בא לי לחזור לשבת, הכול היה כל כך רגיל. איך אפשר שלא תהיה יותר? איך נשב לשולחן שבת? אח שלי הקטן מת. במוצאי השבת הבאנו לך חולצה יפה לדייט. זה בסדר, אתה לא צריך להחזיר, תשמור אותה אצלך".
10 צפייה בגלריה
ההלוויה של אלישע אנטמן
ההלוויה של אלישע אנטמן
הלווייתו של אלישע אנטמן
טליה, אחותו הקטנה, הוסיפה גם היא בהספד מרגש: "איך אני מדברת עליך בלשון עבר כשאתה פה מולי ואתה לא. איך אפשר לסכם אותך במילים? איך זה קרה? מה הרגשת באותו רגע? למה דווקא אתה? כמה שאלות. כמה שאלות. ואף אחד לא יכול לענות. אף אחד". ראש מועצת נחל שורק שי רייכנר, שם מתגורר מסעוד, אמר כי "הילד השתחרר מהצבא לפני חודשיים, וגר בחווה בבנימין. הוא ילד של נתינה, אוהב את הבריות, ההורים שלו גיל ויעל שבורים לגמרי". לפני מסע ההלוויה, כמה מחבריו של הראל קראו קריאות "נקמה".
פיירמן בן ה-64 נורה למוות בזמן שתדלק, והיה היחיד מבין הנרצחים ששהה מחוץ למסעדה. דב סגל, ששירת עמו, סיפר שרק לאחרונה ארגן כנס איחוד ללוחמים ממלחמת שלום הגליל - והצליח לאתר את פיירמן. "התכתבנו עד לפני כמה ימים", אמר. "גם היום בבוקר הוא עוד שלח משהו בקבוצת הוואטסאפ. יש לו אח סגן-אלוף, שגם שירת איתי ביחד. זה מקרה נורא. הכרתי אותו לפני 40 שנה, איתרתי אותו במקרה באמצעות אחיו, הכנסתי אותו לקבוצה של הכנס וביקשתי שיעזור למצוא עוד אנשים. עד שסוף סוף הצלחתי לאתר אותו ולהכניס אותו לקבוצה, הוא נרצח".
פיירמן, תושב שכונת נאות אילן בעלי, יובא למנוחות היום בשעה 12:00 בבית העלמין בהתנחלות. בנו העלה אתמול סטורי שבו כתב מילה אחת בלבד: "רוצח!". ירוחם אסטרייכר, שכן לשעבר של המשפחה, אמר כי "עופר היה שכן שלנו מלא שנים, כשרק הגענו לרמת בית שמש, וקיבל את פנינו ביום הראשון שלנו כזוג צעיר בבניין - ואז עבר לבית בהתנחלות עלי. זה היה כבר לפני עשור בערך שעזב, ועד היום אף שכן לא מפסיק לומר כמה עופר חסר".
10 צפייה בגלריה
התכתבות של עופר פיירמן הנרצח מהפיגוע בעלי עם חבריו מהצבא
התכתבות של עופר פיירמן הנרצח מהפיגוע בעלי עם חבריו מהצבא
"התכתבנו לפני כמה ימים, היום בבוקר שלח משהו". פיירמן בזמן שירותו הצבאי, עמד להתאחד עם חבריו
"עופר היה מהאנשים האכפתיים האלו. הוא כל הזמן דאג שהבניין ייראה נקי ומסודר, אבל כשאומרים דאג זה לא בלהציק לאחרים למה הם לא שומרים מספיק. הוא עצמו היה טורח ומרים כל בדל לכלוך", כתב אסטרייכר. "אבל לא רק לבניין הוא דאג, הוא דאג לרחוב, לשכונה ולעיר. בעצם לכל ארץ ישראל הוא דאג. 'ארץ ישראל צריכה להיות נקייה', הוא היה אומר. וככה היה נוסע באופנוע וכל פיסת לכלוך היה עוצר ומרים, כי ארץ ישראל צריכה להיות נקייה ויפה. ככה בבית שמש בה גר, ככה בירושלים בה עבד וככה בכל מקום שהיה. וכעת הוא נרצח על קידוש השם, על אדמת ארץ ישראל שכל כך כיבד, והלב שורף. עד מתי?".
אתמול עדכן דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי "למקום הגיע רכב עם שני מחבלים מהכפר עוריף המזוהים עם חמאס. הם נכנסו למסעדה וירו במסעדה, שם נרצחו שלושה סועדים. לאחר מכן הם ירו ורצחו אזרח נוסף שתדלק בתחנה". לדבריו, אז אירע נטרול המחבל. "אזרח ירה על אחד המחבלים והשני נמלט עם רכב מונע. נפתח חפ"ק מהיר של אוגדת איו"ש ושב"כ. המחבל נסע לשומרון ורכבו נמצא נטוש ליד טובאס, שבין שכם לצפון הבקעה. משם המחבל עבר בנסיעה עם רכב אחר לעיירה טובאס ובפעולת יירוט שלו הוא מאותר בטובאס ומחוסל".
פורסם לראשונה: 23:03, 20.06.23