התפרצות קורונה בבית ספר יסודי בירושלים: בבית ספר אוולינה דה רוטשילד, בית ספר ממלכתי דתי לבנות, התגלו עד עתה 62 תלמידות מאומתות לנגיף, לצד שני אנשי צוות. בעקבות זאת הוחלט כי ממחר כל תלמידות בית הספר יעברו ללמידה מרחוק.
במבצע הדיגום שהתקיים אתמול התגלו שבע בנות מאומתות, לצד עוד שמונה שנבדקו בבתיהן והתגלו כחיוביות לקורונה. במוצאי שבת יתקיים דיון נוסף על פי הנתונים שיצטברו במהלך סוף השבוע ויוחלט אם להחזיר את בית הספר - או חלק מהכיתות בו - ללמידה בתוך המוסד החינוכי.
2 צפייה בגלריה
בית ספר אוולינה דה רוטשילד בירושלים
בית ספר אוולינה דה רוטשילד בירושלים
בית ספר אוולינה דה רוטשילד בירושלים
(צילום: גלעד כהן)
2 צפייה בגלריה
בית ספר אוולינה דה רוטשילד בירושלים
בית ספר אוולינה דה רוטשילד בירושלים
(צילום: גלעד כהן)
במקביל, משרד הבריאות עדכן בצהריים כי אחד המאבטחים בכנסת נדבק באומיקרון, ועל-מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה הפוטנציאלית נשלחו 21 עובדים לבידוד, בהם גם חבר הכנסת מאיר פרוש.
מוקדם יותר היום, בדיון בוועדת החוקה בעקבות הרחבת רשימת המדינות האדומות, חשפה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, כי בשבוע האחרון התגלו בשתי טיסות יותר מעשרה מאומתים לאומיקרון.
"אנחנו לא יודעים אם ההדבקה קרתה במהלך הטיסה עצמה או יום-יומיים לפני", ציינה גנס, אך הבהירה כי "זהו מקום פוטנציאלי להדבקה, במיוחד כשמדובר על זן שהוא מאוד מידבק, זאת למרות קצב החלפת האוויר וההקפדה על מסיכה.
בתוך כך, במשרד הבריאות עדכנו כי עקב תקלה טכנית באתר הרמזור לא ניתן בשלב זה למלא טופס הצהרת נוסע נכנס. לפיכך, ציינו, באופן זמני יורשה ישראלי וזר בעל אשרת שהייה לעלות למטוס רק בכפוף להצגת תוצאת בדיקת PCR שלילית שנעשתה במהלך 72 שעות שלפני ההמראה או בדיקת אנטיגן שלילית שנעשתה במהלך 24 שעות שלפני ההמראה.



כל השבים לישראל נדרשים לבצע בדיקת PCR עם כניסתם לישראל ולהיכנס לבידוד: מחוסן או מחלים יוכל לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום השלישי לנחיתה בישראל; מחוסן/מחלים המגיע ממדינה אדומה ייכנס לבידוד של שבעה ימים ויוכל לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום השביעי לנחיתה בישראל; ואילו מי שאינו מחוסן או מחלים יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום השביעי לנחיתה.
אתמול אובחנו 741 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-95,750 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.79%. זהו שיעור החיוביים הגבוה ביותר מאז 20 בנובמבר. 127 מבין המאומתים הם חוזרים מחו"ל.
לפי נתוני משרד הבריאות אתמול אובחנו 33 בני אדם שהגיעו מבריטניה, 22 מצרפת, 19 מאיחוד האמירויות, 17 מארצות הברית, שבעה מטורקיה וחמישה מפולין. בנוסף אובחנו עוד עשרות חיוביים לקורונה שהגיעו ממדינות נוספות ברחבי העולם. הנתון המדאיג הוא ש-98 מבין 129 המאומתים שחזרו מחו"ל (כ-76%) התחסנו בחצי השנה האחרונה – במנה השנייה או השלישית.
מקדם ההדבקה כעת עומד על 1.02. נכון להבוקר יש בישראל שלושה יישובים אדומים – ברכה, סלמה ומעלות תרשיחא. בישראל גם 6,446 חולים פעילים – 1,559 מהם מתגוררים בירושלים, 224 בתל אביב – שם חל זינוק של 94% במספר המאומתים בתוך שבוע, 191 בבאר שבע, 156 בפתח תקווה, 144 בבני ברק, 140 בבית שמש, 120 בחיפה, 115 בראשון לציון ו-108 בביתר עילית.