10 צפייה בגלריה
טל (שם בדוי)
טל (שם בדוי)
ד"ר רופא וטל
(מתוך פייסבוק)
חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על אודות התלונות מצד מטופלות של המומחה לרפואת נשים והגינקולוג הבכיר ד"ר גיא רופא מסתעפת: טל (כל השמות בכתבה בדויים), אם יחידנית לארבעה, עבדה בחדר המיון של בית החולים איכילוב בתל אביב. דרכיהם של השניים הצטלבו לפני כשנה וחצי, אז ביקשה טל מד"ר רופא מרשם לריטלין. הוא ענה לה בהודעה בפייסבוק: "בואי הערב, גם מרשם, גם תמיכה, סקס יהיה הכי טוב שהיה לך".

העדויות נגד ד"ר גיא רופא - כתבות נוספות

שרשרת ההודעות בין הגינקולוג הבכיר לעובדת חדר המיון בת ה-34 מתפרסמת יממה אחרי שכמה מטופלות של ד"ר רופא שטחו כאן את טענותיהן נגדו, וסיפרו כיצד הגינקולוג שהפך לכוכב רשת פגע בהן מינית במהלך בדיקות ובהתכתבויות שניהלו עמו. "את מסננת בלי סוף, פתאום נזכרת בי? אני רוצה סקס", כתב ד"ר רופא לעובדת איכילוב לשעבר בשיחה שניהלו באמצע 2020.
ד"ר רופא המשיך: "ארשום לך מרשם קבוע, את סתם קשה, אבל ידידה שלי? לא ככה מתנהגת ידידה". טל שאלה את ד"ר רופא: "אתה יכול להביא לי מרשם לריטלין?", והוא השיב לה: "ברור, בואי אליי לדירה". טל ניסתה להבהיר שהקשר בין השניים לא יתקדם כפי שהגינקולוג רוצה: "כידיד, לא בתמורה ל...". התגובה לא סיפקה את ד"ר רופא: "איפה הידידות פה בדיוק? לא עונה, מתעלמת, אני רוצה יותר מידידות".
ההתכתבויות בין ד"ר גיא רופא לטל:
בהמשך ההתכתבויות בין השניים, הציע ד"ר רופא לטל כסף בתמורה לקיום יחסי מין: "נניח שאני לא רציני, אז הכי גרוע קיבלת סקס טוב ו-2,000 במזומן ולא תראי אותי יותר בחיים. אבל אם אני רציני, ואני רציני, את מרוויחה בגדול. גם מאהב טוב, גם חבר שיודע איך את מרגישה ויכול לתמוך בך. אני מתקדם לתפקיד גדול יותר בקרוב, איתו גם האפשרויות שלי יהיו גדולות יותר".
הגינקולוג תהה מול העובדת אם הוא יכול לקבוע איתה פגישה. "אני גבר שחושק בך בטירוף, תני לי הזדמנות. תעשי משהו שיועיל לך בייב. תהיי אקטיבית לגבי ההווה והעתיד בייב". ואולם טל הבהירה שוב: "אין לי בעיה שנהיה ידידים, אבל לא מעוניינת במשהו מיני". ד"ר רופא הגיב: "אז בואי אליי כידידה, אולי פנים אל פנים אצליח לשנות את דעתך".
ד"ר רופא כתב עוד לטל: "חוץ מזה, אשמח לעזור בקשרים ובעבודה יחד עם עזרה כלכלית עכשיו אם תשני דעתך ותרצי קשר מעבר לידידות. באמת שאעזור לך המון אם נבסס קשר קצת יותר משמעותי מידידות אפלטונית. מחזר אחרייך כבר מלא זמן. תביני שמוכן לתת לך המון. אם הייתי מציע לך 2,000 בשביל שעתיים איתי והחברות שלי, זה כזה נורא? אני אעמיד אותך חזרה על הרגליים. סיימי לימודים, עבודה, הכול.
"אני רוצה קשר איתך, גם מיני. אם זה לא יקרה לעולם אז לא צריך, היינו דווקא בכיוון. חבל שלא ממשיכים. העזרה באה לא כתשלום אלא בגלל שאם בקשר, אז עוזר בכיף. בהכול, ככל יכולתי". טל שוב מבהירה: "אף פעם לא היינו בכיוון הזה". ד"ר רופא: "דווקא כן, דיברנו על עזרה כלכלית אם אנחנו נהיה בקשר. ההצעה עדיין קיימת כי מחפש קשר עם אישה יפה, מהממת כמוך, לא סטוץ. קשר. אם אנחנו בתוך זה, אז ברור שהעזרה בהכול באה בכיף".
ד"ר רופא לא הרפה: "יש אפשרות שכזו?", וטל נותרה בעמדתה: "לא". הוא המשיך: "אבל למה? למה לא לקבל עזרה ולהיות איתי בקשר? את לא תסבלי". עובדת חדר המיון כתבה לגינקולוג בצורה חד-משמעית: "לא נמשכת אליך ולא מעוניינת בעזרה תמורת מין". הגינקולוג השיב: "משיכה זה משהו שניתן לתרגל, אני מציע שתנסי ערב אחד, זה הכול. אם את מסתדרת כל כך טוב לבד, אז סבבה. אבל אם את בכל זאת זקוקה למשהו, אז תחשבי עליי, אני בעניין".
10 צפייה בגלריה
 כוכב רשת. ד"ר רופא
 כוכב רשת. ד"ר רופא
כוכב רשת. ד"ר רופא
בשיחה אמש (יום ב') עם ynet אמרה טל: "הוא ראה שהתגרשתי ושהייתי בתקופה מאוד לא טובה בחיים שלי. הוא רצה שניפגש ואמרתי לא שאני לא מעוניינת במערכת יחסים. הוא רצה חברות ולא זוגיות אבל עם סקס. אמרתי לא שאני לא נמשכת אליו, אבל הוא אמר לי 'משיכה זה משהו שניתן לתרגל'. ביקשתי ממנו ריטלין והוא רצה שאבוא אליו לדירה. לא הסכמתי ואז הוא ניסה לשכנע אותי שייתן לי מרשם קבוע לריטלין".
טל אמרה עוד: "לא הסכמתי גם להצעה הזאת ואז הוא התחיל להציע כל מיני הצעות הזויות. הוא כתב לי 'אני כל כך רוצה אותך, שאני מוכן לשלם' שזה הזוי. עניתי לו שאני לא זונה, ואז הוא הציע לי 2,000 שקל למפגש תמורת מין. זה היה משפיל, הייתי בהלם מזה. זה ממש הוריד לי את הערך העצמי. זה שידול לזנות והטרדה מינית, נפגעתי ממש".

בינתיים הצטברו במערכת עדויות נוספות של נשים שטוענות כי ד"ר רופא תקף אותן. עינת (23) הגיעה לגינקולוג לפני כשלוש שנים כשהייתה בת 19 לצורך קבלת גלולות. "כבר בהתחלה הוא הרגיש לי קצת מוזר מאוד, לא מקצועי. הוא אמר 'היי, הנה היפה הגיעה', 'הנה הדוגמנית הגיעה', דברים שרופא נורמלי לא אומר. הוא עשה לי בדיקה וגינאלית ואז אמר שצריך לעשות בדיקת שד".
לדברי עינת, הבקשה לקבלת גלולות הפכה מהר מאוד לבדיקה גופנית שלא התכוננה אליה. "שאלתי אותו למה, והוא אמר שצריך לבדוק שאין גושים. הופתעתי, כי לא התלוננתי על השד ורק רציתי גלולות וגם ידעתי שעושים את זה בגיל יותר מאוחר ולא בגיל 19, אבל חשבתי שאולי הוא יודע משהו שאני לא. התחושה הייתה שהוא לוחץ עליי לעשות בדיקת שד. הייתי על הכיסא בלי חלק תחתון והוא אמר לי להוריד את החלק העליון ומצאתי את עצמי עירומה לגמרי.
"הרגשתי שזה מאוד מוזר, אבל שוב חשבתי שהוא רופא והוא יודע מה הוא עושה. הוא בדק לי את השד וביקש שאסתכל לראות מה הוא עושה ומישש מכל הכיוונים במשך כחמש דקות. זה היה ממש לא נעים. היום אני יודעת שזו בדיקה שנעשית במספר שניות ואף פעם לא השאירו אותי במצב כזה שאני עירומה לגמרי. הרגשתי שזה לא תקין אבל לא ידעתי לשים את האצבע מה לא תקין".
עינת יצאה מהבדיקה מפוחדת ומאז היא חוששת להיבדק אצל רופא נשים. "אבד לי האמון לגמרי. חשבתי על זה במהלך השנים מה הוא עשה לי והדחקתי את זה. פתאום אתמול כשקראתי את הכתבה הכול צף לי. נכנסתי להתקף חרדה. הבנתי שלא דמיינתי ופתאום זה הציף את הכול. פתאום הבנתי שאני לא משוגעת ולא דמיינתי את זה ושלא הגזמתי".

"הבנתי שהייתי אצל סוטה"

דנה (34) פגשה את ד"ר גיא רופא לפני כשנתיים, אחרי שקיבלה עליו המלצה כדי להתייעץ על בעיה רפואית. "הוא היה נראה מאוד חביב ואמרתי לו שהמחזור שלי קצת השתגע ואני רוצה לבדוק מה קורה", סיפרה דנה. "הוא שאל אם אני רוצה לעשות גם בדיקת שד. שאלתי למה צריך כי הרי לא התלוננתי על זה ולא הבנתי איך גינקולוג קשור לשד. הוא אמר שצריך כדי לבדוק ציסטות, הסכמתי. היום אני יודעת שהוא ממש לא עשה בדיקת שד אלא עשה משהו שנעים לו. גם היה מאוד מורגש שהוא נהנה מזה. גם הלכתי אחרי זה לכירורגית שד והיא ממש לא בדקה כמו שהוא בדק".
דנה מספרת כי גם אחרי הבדיקה, ד"ר רופא המשיך להטריד אותה בהודעות מוזרות והיא התלוננה על כך בפני קופת החולים מאוחדת. "הלכתי הביתה אחרי הבדיקה ולקראת הערב הוא התקשר אליי ואמר 'היי זה ד"ר רופא, חיפשת אותי?'. שאלתי 'איפה?', והוא ענה 'בקופה'. אמרתי שלא ידוע לי והוא אמר 'זה המספר האישי שלי, ואם את צריכה משהו תסמסי לי'. ברגע שעניתי לטלפון, הבנתי שמשהו לא תקין. כשניתקתי הוא שלח לי הודעה שוב וכתב לי 'את צריכה משהו, אל תהססי ותשלחי'.
"עניתי 'תודה' וזהו. אמרתי לעצמי 'איזה קריפי הוא' ואחרי כמה דקות עוד ועוד הודעות. הייתי בהלם. פתאום כל החוויה של התור אצלו הייתה יותר רעה ופולשנית ממה שאמורה להיות כי הבנתי שהוא לא בדק אותי בשביל הבדיקה אלא להנאה שלו באופן מכוון. זה הטריד אותי מאוד וזה היה מאוד אגרסיבי כי הוא הסמכות ואני המטופלת והוא אמור לעזור לי והתחושות בדיעבד היו מאוד קשות. נפשית. הבנתי שהייתי אצל סוטה. לא ידעתי מה לעשות".
10 צפייה בגלריה
דנה (שם בדוי)
דנה (שם בדוי)
"הוא בדק אותי בשביל ההנאה שלו". דנה
במועד מאוחר יותר, בתור לגינקולוג אחר, פנתה לדנה אישה שסיפרה לה כי גם אותה ד"ר רופא הטריד. בשלב זה גמלה בליבה של דנה ההחלטה להתלונן על ד"ר רופא בפני קופת החולים מאוחדת. "היא סיפרה שעברה חוויה לא טובה אצל גינקולוג אחר והבנו ששתינו היינו אצל גיא רופא. החלטתי שאם יש עוד מישהי שנפגעה ממנו, אלך להתלונן.
"סיפרתי למנהלת מה היה, היא די מהר אמרה שזה ממש לא בסדר והיא תבדוק ותטפל אבל הרגשתי שהיא לא הופתעה בכלל. אמרתי לה לבדוק אם יש עוד תלונות מנשים. כשבועיים לאחר מכן התקשרתי ושאלתי מה קורה, והיא אמרה שהוא יותר לא עובד בקופה. אמרתי לה שהוא ימשיך לעשות את זה במקומות אחרים אז היא אמרה שזה לא קשור אליהם ואם אני רוצה לפעול לכך שלא יעבור, צריך לפתוח בהליך מסודר".
מקופת החולים מאוחדת נמסר בתגובה לטענות של דנה: "ד"ר גיא רופא עבד תקופה קצרה עם הקופה, אך מעולם לא היה עובד הקופה. לאחר בדיקה מעמיקה, מצאנו שהמטופלת הציפה את הנושא מול רופאת המשפחה שלה, שהעבירה את העניין באופן מיידי למנהלת המרפאה להמשך בירור וטיפול. מנהלת המרפאה רצתה לפתוח בבירור, אך במקביל הרופא הפסיק לעבוד בקופה וחזר לאיכילוב מסיבות כלכליות, כך שלא היה מול מי לקיים את הבירור".
ד"ר רופא פרש לפני כשנה וחצי מתפקידו כמנהל המרכז לבריאות אישה בבית החולים איכילוב, לאחר שהוגשו נגדו שתי תלונות של מטופלות שעניינן הצעות מיניות. אחרי התלונה הראשונה הוא הוזהר, אך לאחר שהגיעה התלונה השנייה החליט מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו להזמין אותו לבירור ולהציב בפניו שתי אפשרויות: פתיחה בהליך משמעתי או פרישה שקטה. ד"ר רופא בחר לפרוש מתפקידו.
מבית החולים איכילוב נמסר שלשום: "זמן קצר לאחר הגעתו, התקבלה לגביו תלונה מצד מטופלת על כך שד"ר רופא הציע לה להיפגש לקפה. הוא ננזף על ידי מנהליו והובהר לו שזו התנהגות פסולה שאינה מקובלת על ידי הנהלת בית החולים. בשנת 2019 התקבלה נגדו תלונה נוספת מצד מטופלת על התכתבות שאינה הולמת בוואטסאפ האישי. התלונה תוחקרה ע"י הצוות למניעת הטרדה מינית של בית החולים אשר המליץ במסקנותיו לקרוא לו לשיחת אזהרה באגף משאבי אנוש עם נזיפה לתיק האישי.
"לאחר כשנה, הגיעה פנייה מרופא מבית חולים אחר, כי נחשף להתכתבות בלתי הולמת של ד"ר רופא בדף האינסטגרם הפרטי שלו עם אישה שאינה מטופלת של בית החולים. למרות שלא הועברה שום תלונה רשמית, הנהלת בית החולים קראה לד"ר רופא לשיחת בירור שבמהלכה הובהר לו כי אין אנו רואים לו עתיד בבית החולים ואכן מיד לאחריה הוא בחר בתגובה להודיע על התפטרותו המיידית 'מסיבות אישיות' ומאז לא חזר לבית החולים.
"הנהלת בית החולים לא תסבול התנהגות לא ראויה מצד אף עובד בבית החולים ותפעל בכל הכלים לרשותה למיגור כל סימן או חשד להתנהגות מינית שאינה הולמת".
ד"ר גיא רופא מסר אמש בתגובה לטענות החדשות נגדו: "זה יממה אני מצוי לראשונה בחיי תחת מתקפה שבמסגרתה נאמרים ומיוחסים לי דברים ומעשים מבלי לבדוק אותם ביסודיות באופן שגורם לעוול לבני משפחתי, לילדי לי ולמעמדי המקצועי. אני עומד אחרי התגובה שנתתי אמש ואין בכוונתי להתייחס לכל אמירה ואמירה. דבר אחד אני מבקש להדגיש ולקבוע - מעולם לא מעלתי בסמכותי הרפואית למען מטרה כלשהי".
עם פרסום העדויות הראשונות נגדו מסר ד"ר רופא בתגובה: "קיבלתי בהלם ובתדהמה את השאלות שהפניתם אליי ושהאמור בבסיסן משולל כל בסיס עובדתי. מעולם לא התפשטתי בפני מטופלת, מעולם לא גהרתי מעל מטופלת, ומעולם לא ביצעתי את הדברים שאתם או מאן דהו מנסים לייחס לי. אני נמצא בשירות הרפואה כבר שנים רבות, דור שני לאנשי רפואה, יש לי לקוחות רבות שהן עדות שאני פועל בנאמנות למקצוע הרפואה.
"אודה ואבוש: בעבר הוער לי על שיח לא ראוי ולא מקצועי שניהלתי עם כמה מטופלות בוואטסאפ. לקחתי על עצמי בזמנו את האחריות, הפקתי את מלוא הלקחים ולא חזרתי מאז ולא אחזור עוד על טעותי זו. אני מבקש מכם שלא להיות עם יד קלה על ההדק ולא לפגוע בשמי הטוב, במשפחתי, בילדיי ובעבודתי, מבלי שתבדקו את דבריי אלה לעומק ובמלוא הרצינות כמתחייב".
פורסם לראשונה: 21:41, 27.12.21