ראש הממשלה נפתלי בנט הודה הבוקר (שלישי) כי ישראל שינתה את האסטרטגיה שלה מול איראן - ברקע מקרי המוות של הבכירים ברפובליקה האיסלאמית שאירעו בחודש האחרון. "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. העלינו הילוך", אמר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".
בנט אמר כי "בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו העשרת אורניום ברמה של 60% - ללא שום תגובה נגדית. ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט בוועדת החוץ והביטחון, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הוא הזכיר את פגישתו עם ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית וציין כי "הבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו שומרים את חופש הפעולה תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה. אנחנו מצפים שמועצת הנגידים של סבא"א תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד". במקביל, בכיר בצבא האיראני אמר לסוכנות הידיעות תסנים כי טהרן "תחריב" את תל אביב וחיפה בהוראת המנהיג העליון אם ישראל תעשה טעות כלשהי.
ראש הממשלה התייחס גם לאיומים מבית ואמר כי השנה חל שינוי גם בגישה מול חמאס. "לא התקפלנו מול האיומים במצעד הדגלים. קיימנו את המצעד למרות הניסיונות לאיים עלינו ולקפל את ישראל פעם נוספת", אמר בנט. "תקפנו את האויבים שלנו ואנו לא משלימים עם התעצמותם אלא פועלים מול זה. אנחנו דרוכים ומערכת הביטחון ערוכה לתרחישים שונים". הוא הוסיף כי "אירועי שומר החומות היו אירועי התעוררות להבנת האיום מבפנים, אבל השנה החולפת הייתה שנת התעוררות ופעולה של הממשלה מול פשיעה בחברה הערבית ומול הלאומנות האלימה אחרי עשור של הזנחה. נכנסו בכל הכוח לטיפול ופעולה של משטרת ישראל, וקיבלתי החלטה להכניס את שב"כ גם לגזרת הפנים".
בנט התעקש כי "המרוויחים הגדולים בראש ובראשונה החברה הערבית, שסובלת סבל איום ונורא ואומרת לנו בעברית פשוטה שעם כל התקציבים שרוצים לתת, זה לא עוזר אם יורים על ילדים ברחוב. הממשלה נכנסה וטיפלה, עם תוצאות יוצאות מן הכלל, שכוללות הורדת שיעורי הרצח הירי והפשיעה במגזר בעשרות אחוזים תוך שנה אחת".