בדיון שנערך הבוקר (רביעי) בבית המשפט בתיק 4000, עימתו סנגוריו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את מנכ"ל וואלה לשעבר עם ראיות לקשר הדוק בינו לבין פוליטיקאים ובהם נפתלי בנט, אופיר אקוניס ובנימין בן אליעזר. בכך הם המשיכו לנסות ולבסס את הטענה שההיענות של אילן ישועה לבקשות מסביבת נתניהו לא הייתה חריגה בהשוואה לפוליטיקאים אחרים.
אחד המקרים שהציג עורך הדין בעז בן צור התרחש בחודש מרץ 2015, בזמן מערכת הבחירות. בנט הגיע לריאיון במערכת "וואלה" שבעקבותיו עלתה באתר כתבה עם הכותרת "בנט: 'לפיד בלם יוזמות שהצענו והפך אותן למצע'". בן צור הציג הודעה ששלח ישועה לבנט שעות לאחר מכן ובה ביקש ממנו לפרסם מודעות תעמולה באתר שלו.
9 צפייה בגלריה
אילן ישועה בהמשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים
אילן ישועה בהמשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים
"הפנייה הייתה שגרתית". ישועה הבוקר בבית המשפט
(צילום: אלכס גמבורג)
9 צפייה בגלריה
אילן ישועה בהמשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים
אילן ישועה בהמשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים
ישועה בכניסה לאולם
(צילום: אלכס גמבורג)
9 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ בהמשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים
שאול אלוביץ בהמשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים
שאול אלוביץ' בבית המשפט
(צילום: אלכס גמבורג)
בהודעה נכתב: "היי, אשמח אם תנחה את קלוגהפט (משה, מנהל מערכת הבחירות של בנט - ג"מ) לשים את הקמפיין הקרוב כמוביל בוואלה. קמפיין קודם היה אך ורק ב-ynet. מבטיח לך אישית תמורה מעל ומעבר. משום מה הוא מחרים את וואלה שעה שאנחנו האתר שמוביל ומשתדלים לפחות להיות הגונים". לא הוצגו הודעות שלפיהן בנט עצמו נענה לבקשת ישועה, או ביקש ממנו דבר מה.
ישועה הסביר מעל דוכן העדים: "לא עסקתי בעניין תקציבי הבחירות. מי שמטפל בזה זה סמנכ"ל המכירות. אם יש בעיה הוא מעלה את זה. אולי הוא ראה ואמר 'תקשיב הוא אצלנו, נותנים לו ריאיון, אבל תדע לך שהם דופקים אותנו. אחרת אני לא נמצא בסיפור. פנייה כזאת באותן מילים פניתי גם לאחרים. זו פנייה שגרתית. הריאיון איתו היה מתפרסם בלי קשר".
יום לפני הבחירות כתב ישועה לעורך דאז ינון מגל: "מקווה שיהיה טוב לעם ישראל. בנט היה מאוד בלחץ אתמול. העלינו אחרי שפנה אליי ידיעה על איך הליכוד והמחנה הציוני מנסים לגנוב קולות מלפיד והבית היהודי".
9 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט, ארכיון
(צילום: אורן בן חקון)
9 צפייה בגלריה
טקס אזכה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל בירושלים
טקס אזכה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל בירושלים
"היה מאוד בלחץ". בנט
(צילום: אוהד צויגנברג)
מוקדם יותר בדיון הציג עורך הדין של נתניהו הודעות עם בקשות לשינויי עריכה באתר שהגיעו ישירות מאופיר אקוניס ומדוברו שי חייק החל מ-2012. עו"ד בן צור הראה הודעה שבה כתב אקוניס לישועה: "לא דיברו איתי עדיין. ידבר איתך בחור נוסף ששמו שי". ישועה הציע לו: "דבר איתו ישירות הוא קיבל הנחייה לפנק בגדול". ישועה הסביר מעל דוכן העדים: "אולי זה קשור לקמפיין. לא זוכר את השי הזה, הוא לא איש מערכת". ישועה הניח שסביר שהדובר פנה אליו לאחר שניסה ליצור קשר עם גורם במערכת החדשות.
ישועה המשיך ואמר: "הקשר עם שרים סביב ראש הממשלה זה קשר ששאול (אלוביץ') מבקש ממני. לשאול היה חשוב קשר עם אקוניס. הוזכר שהוא נמצא בסביבת ראש הממשלה ודובר שתהיה לו נגיעה לתקשורת. דובר על זה שנתניהו לא יוכל לטפל בחלק מהעניינים ודובר על כך שאקוניס יהיה שר במשרד התקשורת. את הקשר עמו ועם יובל שטייניץ לא יזמתי".
בפעם אחרת נשלחו לישועה הודעות לתקשורת מדוברו של אקוניס. ישועה העביר את המייל וכתב לעורך מגל: "ציטוט יפה ומרשים של אקוניס, מה אתה אומר? כדי לתת לזה במה יפה". מגל השיב: "ייראה אפעס קצת מוזר שנצטט את ראש הממשלה ושר הביטחון וסגן השר אקוניס מפתח תקווה".
9 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"התחנפתי אליו". אקוניס
(צילום: הדר יואביאן)
9 צפייה בגלריה
"לא מאשר לעלות כתבות נגד פואד ללא אישורי". בן אליעזר
"לא מאשר לעלות כתבות נגד פואד ללא אישורי". בן אליעזר
"לא מאשר לעלות כתבות נגד פואד ללא אישורי". בן אליעזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אך בפעם אחרת כתב מגל לישועה: "תראה לאקוניס עכשיו את הראשית באתר". ישועה כתב אז לאלוביץ': "פוגש בצהריים את אקוניס לבקשתו" והוסיף: "אקוניס חולם שגלעד ארדן ייסע לחו"ל והוא יהיה שר התקשורת. רמז שרוצה לפגוש אותך". אלוביץ השיב: "חשוב לשמור איתם על קשר טוב".
ב-2014 כתב ישועה לאקוניס לאחר הופעה תקשורתית של אקוניס: "הופעה חזקה, כולם מוחאים לך כפיים, יישר כוח!!". אקוניס השיב: "תודה רבה". ישועה: "היית 10! ממוקד הגון וחכם!". אקוניס: "תמסור תודה לכולם". ישועה: "בכיף אוהב אותך מאוד אתה מהשורשים האמיתיים!!". ישועה הגיב על כך מעל הדוכן: "הגזמתי". בן צור שאל "למה?" וישועה הסביר: "טיפוח הקשר. התחנפתי אליו".
בהמשך הוצגו שיחות בין ישועה לאיילת אזולאי, מי שהייתה העוזרת האישית של פואד בן אליעזר המנוח. אזולאי שלחה למזכירה של אלוביץ' ריכוז של פרסומים שהיא מגדירה "פוגעניים" כלפי בן אליעזר. משם המייל הועבר לישועה. הנושא ככל הנראה טופל כי בהמשך התקבלה הודעת תודה מאזולאי. בהמשך כתב ישועה לאחד מראשי מערכת החדשות: "לא מאשר לעלות כתבות נגד פואד ללא אישורי. אנחנו לפני תביעה ענקית. קצתי בגנון". מגל כתב במחאה: "לא מכובד הדבר הזה שאתה עושה".
9 צפייה בגלריה
"הסוקר שלכם עושה לי פיגוע מטורף". הרצוג
"הסוקר שלכם עושה לי פיגוע מטורף". הרצוג
"הסוקר שלכם עושה לי פיגוע מטורף". הרצוג
(צילום: יואב דודקביץ)
ישועה הסביר על הדוכן: "זו ההוראה שקיבלתי משאול. סביב נושא הנשיאות שאול הסביר לי שיש כמה מועמדים שנתניהו ראש הממשלה מעוניין בהם. קיבלתי הוראה מפורשת לא להוציא דברים על פואד".
במקרה אחר כתב של "וואלה" ביקש את תגובת השרה איילת שקד ליצירה של אמן מסוים. הדובר של שקד פנה לישועה בבקשה למנוע את הפרסום העתידי. ישועה כתב לעורך דאז אבי אלקלעי: "מבקש לא לעלות את זה בשום אופן!" והוא השיב "מטפל". בן צור הציג עוד הודעה שבה כתב ישועה לראש המטה של שקד אחרי פגישה איתה: "בהדרגה הפכתי למעריץ שלה. תמיד מדברת לעניין. פשוט מרשימה".
בהמשך הציג בן צור גם התכתבות בין ישועה למנכ"ל אל על דאז דוד מימון ורמז כי הוא ביקש בהן לשדרג כרטיסי טיסה למחלקה טובה יותר. ישועה ענה בכעס מעל הדוכן: "אל תשמיץ ששידרגתי. לא ביקשתי כל הטבה כספית. אתה מנסה לנפח משהו ולהביא אותו למקום לא נכון".
עורך הדין של נתניהו גם הציג התכתבויות נוספות בין ישועה ליצחק הרצוג, אז יו"ר המחנה הציוני. הרצוג כתב לישועה בנובמבר 2014: "אילן, הסוקר שלכם עושה לי פיגוע מטורף, אנא דבר איתי. ערוץ שתיים נתן לי לפני יומיים 15 מנדטים. הסוקר המפוקפק נותן 10. זה לא מופיע בשום סקר". ישועה: "קראתי להם ומדבר איתם". ישועה כתב לו לאחר כמה דקות: "טופל".
9 צפייה בגלריה
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
צפוי להיחקר בהקדם. אלקלעי
(צילום: מוטי קמחי)
החודש התחדשו דיונים במשפטו של נתניהו אחרי שלושה חודשים בתום פגרת הקיץ של בתי המשפט. ראש הממשלה לשעבר נתניהו מואשם בשוחד ושלוש עבירות מרמה והפרת אמונים.
בתחילת השבוע קבעו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים כי המשטרה תוכל לערוך השלמת חקירה לעורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי במסגרת תיק 4000. בכך דחו השופטים את בקשת סנגורי נתניהו, שניסו למנוע את השלמת החקירה. אלקלעי צפוי להיחקר בהקדם על התכתובות שלו עם מנכ"ל וואלה לשעבר ישועה שעלו בסריקה המחודשת של הנייד של ישועה.
הרקע להחלטה נעוץ בבקשתה של פרקליטות מיסוי וכלכלה לבצע השלמת חקירה ממוקדת בתיק 4000, שבו מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, לצד שאול ואיריס אלוביץ'. במוקד השלמת החקירה עומדת גביית עדות נוספת מאלקלעי.
בדיון האחרון שהתקיים לאחר הפסקה של שלושה חודשים טענה ההגנה כי החומרים החדשים שנסרקו מהנייד של מנכ"ל וואלה לשעבר מעידים על מענה לבקשות סיקור מפוליטיקאים אחרים. בדיון הוצג מסרון שבו כתב יו"ר העבודה לשעבר לישועה "הכי חשוב להתפקד". ישועה ענה לגבאי בתגובה "מעריץ ואוהב אותך". בדיון אמר ישועה: "זו התערבות מינמלית. הלוואי שאצל פוליטיקאים אחרים זה היה ככה".