יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה, אמר הערב (רביעי) בצל המתיחות בהר הבית והקפאת החברות של רע"מ בקואליציה, כי הממשלה מתחשבת ברצונותיה של המפלגה שבראשותה עומד ח"כ מנסור עבאס בכל הנוגע לגיבוש המדיניות סביב מסגד אל-אקצא. "המטרה שלנו היא קודם כל שהר הבית לא יתפוצץ וגם שיישמר הסטטוס קוו. כשאנחנו מגבשים מדיניות היא משקפת את רצונות וצרכי החברים בקואליציה, ולכן ברור שאנחנו מתחשבים ברצונות רע"מ, וזה בסדר מבחינתי", אמר גולן ל-ynet.
בעקבות ריאיון שהעניק גולן לחדשות קשת מוקדם יותר, ובו אמר כי חברי הממשלה "גאים" בכך שהם מתחשבים ברצונות רע"מ בהר הבית, התרעם ח"כ ניר אורבך - וכתב בטוויטר שנראה שהוא מנסה להפיל את הממשלה.
2 צפייה בגלריה
ניר אורבך יאיר גולן
ניר אורבך יאיר גולן
(צילום: יואב דודקביץ, קובי קואנקס)
"אנחנו עושים מאמץ עליון, כל הממשלה, מראש הממשלה עצמו, דרך כל שריו, לשמר את הסטטוס קוו בהר הבית. אין פה שום דרמה", הוסיף גולן בשיחה עם ynet. אורבך, איש מפלגת ימינה שהציב שורת דרישות כתנאי להישארותו בקואליציה, כתב לו: "יאיר, תן לי להבין. אתה בכוח מנסה לפרק את הממשלה?". שרת הפנים איילת שקד, כנראה בהזדהות עם דבריו של אורבך, שיתפה את הציוץ שלו.
סגן השרה גולן הוסיף בשיחתו עם ynet כי "אנחנו עושים את מה שממשלות ישראל לדורותיהן עשו, מי יותר בהצלחה ומי פחות. המטרה שלנו היא קודם כל שהר הבית לא יתפוצץ וגם שישמר הסטטוס-קוו שמתקיים הרבה שנים, ואני חושב שראוי לשמר אותו כדי שנוכל לחיות פה בשלום. אני אישית לא עסקתי בכך, אבל מה שאני אומר הוא דבר פשוט - כשאנחנו מגבשים מדיניות של הממשלה, זו מדיניות שמשקפת את רצונות וצרכי החברים בקואליציה. זה בוודאי ובוודאי כולל התחשבות בכל החברים בקואליציה, ולכן ברור שאנחנו מתחשבים גם ברצונות של רע"מ וזה ממש בסדר גמור מבחינתי".
גם ימינה, מפלגתו של אורבך, מסרה תגובה זהה לדבריו של גולן. "בניגוד לדברי יאיר גולן, הר הבית מצוי בריבונות ישראלית מלאה, וכל ההחלטות מתקבלות לאור שיקולים ביטחוניים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שמקדשת את חופש הדת לכולם, ליהודים ומוסלמים". במפלגה הוסיפו כי "חוץ מזה, נראה שיאיר גולן נחוש לעשות כל שביכולתו לפרק את הממשלה".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, בני גנץ, יאיר לפיד ועידית סילמן במליאת הכנסת
נפתלי בנט, בני גנץ, יאיר לפיד ועידית סילמן במליאת הכנסת
סילמן וגנץ. "ניסה לגרום לה לחזור בה מהמהלך"
(צילום: עמית שאבי)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בחר לתקוף את הממשלה בעקבות דבריו של גולן: "השר יאיר גולן מודה: ממשלת בנט תלויה ברע"מ ובאחים המוסלמים. ממשלה שתלויה ברע"מ לא יכולה להילחם בטרור!".
בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ נפגש היום עם חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהקואליציה. במפלגתו של גנץ אמרו כי "הפגישה נקבעה לבקשת סילמן לפני הפרישה שלה מהקואליציה, ונדחתה בגלל הפיגוע בדיזנגוף. גנץ נפגש עם כל חבר כנסת שיבקש, אבל סילמן תתבדה אם היא חושבת שהיא יכולה להזיז את גנץ לממשלה חלופית. הוא מצידו ניסה לגרום לה לחזור בה מהמהלך".