5 צפייה בגלריה
עודד שריקי
עודד שריקי
עודד שריקי
(צילום: הרצל יוסף)
הקבלן עודד שריקי מנתיבות הוא איל הנדל"ן שנחקר בחשד למעורבות בפרשת החשד להוצאת מאות מיליוני שקלים מהמדינה באמצעות חשבוניות פיקטיביות ודיווחים כוזבים לרשויות המס. כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. עיכובו לחקירה של שריקי פורסם לראשונה ב-ynet.
שריקי נחקר במשך שעות ארוכות ביחידה הארצית של המשטרה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, ובסיום החקירה שוחרר לביתו. פרקליטו של הקבלן, עו"ד אבי חימי, אמר: "מרשי, שבנה את שמו הטוב בזיעת אפו ובעשר אצבעותיו, נחקר בפרשה. לאחר שמסר גרסתו כי לא נפל במעשיו רבב, מרשי לא נעצר ושוחרר לדרכו. נדמה לי ששחרורו מדבר בעד עצמו".

עיצוב מזהב ומכוניות יוקרה

שריקי, בן 48, הוא אחת הדמויות הצבעוניות ביותר בדרום. ביתו הוא אחד המפוארים בנתיבות, מעוצב בזהב ונברשות, וכולל ציורי תקרה, בריכה ועוד. שריקי הוא הבעלים של חברת "ארזי הנגב". אחד המיזמים האחרונים שלו הוא "פרויקט פריז", מרכז קניות שבו הוקמו רפליקות של פסל החירות ומגדל אייפל.
בריאיון ל"ידיעות הנגב", סיפר שריקי על הצלחתו: "יש מישהו למעלה שמכוון אותי והוא מניע את הידיים ואת הרגליים שלי ליצור ולעשות. הנוסחה שלי היא כזו - תאמין בבורא עולם באמונה שלמה, במאה אחוז. התשובות לשאלות כבר יהיו שם. הכוח הזה מגיע לבד. אני לא יודע מאיפה כוח האמונה מגיע אליי, אבל הוא שם".
5 צפייה בגלריה
עודד שריקי
עודד שריקי
בת מצווה לבת בשני מיליון שקלים
(צילום: הרצל יוסף)
ב-2018 ארגן שריקי מסיבת בת מצווה לבתו בעלות מוערכת של כשני מיליון שקלים. החודש הוא הפתיע בת אחרת שלו וקנה לה למבורגיני בשווי של כ-2.5 מיליון שקלים. הקבלן הוא אספן מכוניות יוקרה, וברשותו רולס רויס בשווי של יותר מחמישה מיליון שקלים וכן פרארי ומקלארן.
בנתיבות נחשב שריקי לידוען. "מדובר באדם משכמו ומעלה. איש פשוט שעונש לכל אדם בסבר פנים יפות, עוזר למי שפונה אליו", אומרים עליו תושבים. גורם שעובד בחברה מתחרה אמר: "במשבר 2008, כשכולם ברחו, הוא קנה קרקעות בבאר שבע ובנתיבות והאמין בפריפריה ובנה דירות, וככה צמח מפרויקט לפרויקט".
5 צפייה בגלריה
יורם קצב
יורם קצב
יורם קצב. נעצר ונחקר
(מתוך פייסבוק )
החשודים במעורבות בפרשה, כל אחד לפי המיוחס לו, נחקרו בגין מגוון עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. בכירים במשטרה אומרים כי מדובר בפרשה חמורה, שהחשדות בה רק הולכים ומתחזקים.
בין הנחקרים גם יורם קצב, אחיו של משה קצב, שלפי החשד היה מעורב בקשר עם ארגון פשיעה במרכז הארץ. במשטרה חושדים שקצב הוציא חשבוניות פיקטיביות ביודעין, והוא לעומת זאת טען בחקירתו כי החשבוניות אינן פיקטיביות וכי סיפק עובדים זרים לקבלני בניין.
עוד נחקרו בתיק המורכב גם עבריינים מוכרים וכן בעלי חברות בנייה, כוח אדם והשכרת רכב. בפשיטה על בתי החשודים, עסקים, חלפני כספים וחברות קבלניות בכל רחבי הארץ נתפס רכוש בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים על מנת לחלטו בהמשך ההליך המשפטי. לפי החשד, גורמים עברייניים השתלטו תוך סחיטה באיומים על עסקים שונים, והשתמשו בחשבוניות של בעלי העסקים ככיסוי על תעבורת הכספים.
5 צפייה בגלריה
מלון יוקרה במרכז הארץ
מלון יוקרה במרכז הארץ
המלון בהרצליה
5 צפייה בגלריה
פרויקט הקבלן בקריית מלאכי
פרויקט הקבלן בקריית מלאכי
הפרויקט בקריית מלאכי
(צילום: בראל אפרים)

ביום שלישי נחשף ב-ynet כי החוקרים חשפו שאנשי ארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי, ובהם "איש הכספים" של משפחת הפשע אחמד קסאס, השתלטו לפי החשד בשנים האחרונות על כמה חדרים במלון בוטיק יוקרתי בהרצליה - וסירבו לשלם בעבורם.
קסאס ואנשיו, לפי החשד, מאיימים על בעלי המלון וסוחטים אותו עבור משפחת ג'רושי. בעלי המלון שמרו על שתיקה, ככל הנראה מחשש להתלונן, ולא דיווחו למשטרה שארגון הפשע השתלט על כמה חדרים בו. כך, בזמן שתיירים נפשו בחדרים סמוכים, אנשי ארגון הפשע ניהלו את ענייניהם בתוך חדרי המלון.
בנוסף נודע ל-ynet כי החוקרים גילו שאנשי ארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי השתלטו לפי החשד על פרויקט נדל"ן של קבוצת רכישה בקריית מלאכי אחרי שהקבלן פשט את הרגל, וסחטו באיומים יותר מ-35 דיירים שהמתינו להשלמת הפרויקט וקבלת המפתח.