ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ראיון נוסף לתקשורת האמריקנית, והפעם התארח בתוכניתו של שון האניטי ברשת "פוקס ניוז". בניגוד לראיונות שקיימו עמו רשתות CNN ו-ABC, הראיון ל"פוקס ניוז" השמרנית היה אוהד למדי ונתניהו לא נשאל בו על שאלות האחריות שלו למחדל ה-7 באוקטובר.
נתניהו נשאל בראיון אם הוא מאמין שניצחון על חמאס ירתיע את חיזבאללה, ויגרום לו להפסיק את הירי ליישובים בישראל. "אני חושב שזה מסר הכרחי, זה אולי לא יספיק, אבל זה בהחלט הכרחי", אמר ראש הממשלה. "בלי ניצחון בדרום, לא תהיה הרתעה בצפון נגד חיזבאללה. זה הצעד הראשון".
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ
"בלי ניצחון בדרום לא תהיה הרתעה בצפון"
(צילום: מארק ישראל סלם)
נתניהו הזכיר בדבריו את "ציר הטרור" שנשלט על-ידי איראן, ותיאר את חמאס, חיזבאללה והחות'ים כעושי דברה של טהרן. ברקע המגעים לעסקת חטופים הדגיש נתניהו כי הוא מתנגד להפסקת אש ללא שחרור חטופים, ואמר שהסכמה לכך תהיה כניעה לחמאס.
ראש הממשלה ציין שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן והממשל האמריקני "תומכים מאוד" בישראל במלחמתה בחמאס. הוא הזכיר שישראל כיבדה את הבקשות ליצור מסדרון הומניטרי שדרכו יוכלו פלסטינים להתפנות, ותתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה.
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
3 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
ביידן ונתניהו בתל אביב בתחילת המלחמה
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
על ארגון הטרור חמאס אמר נתניהו: "הם רוצים להחזיר את המזרח התיכון ואת העולם בחזרה לימי הביניים. מהצד השני יש את ישראל, ומדינות ערביות מודרניות, ובוודאי את ארה"ב, ואת כל הכוחות שרוצים לראות שלום ושגשוג במזרח התיכון ובעולם. וזה הקרב שאנחנו מנהלים עכשיו".
"אנחנו חייבים לנצח לא רק למעננו, אלא למען המזרח התיכון, למען שכנינו הערבים ולמען העזתים שהוחזקו על-ידי רודנות חשוכה הזו שהתאכזרה אליהם, ולא הביאה להם דבר מלבד שפיכות דמים, עוני וסבל".
3 צפייה בגלריה
מפונים מהעיר עזה
מפונים מהעיר עזה
מתפנים מהעיר עזה לדרום הרצועה
( צילום: EPA /HAITHAM IMAD)
"אם לא ננצח עכשיו, אירופה ואתם תהיו הבאים בתור, אנחנו חייבים לנצח. אנחנו חייבים לנצח כדי להגן על ישראל, ולמען העולם המתורבת. זה הקרב שאנחנו נלחמים בו, ואין תחליף לניצחון הזה".
בהתייחסות להפגנות בארה"ב שקוראות להפסקת אש הדגיש נתניהו כי המפגינים לא מייצגים את רוב הציבור האמריקני, ואמר כי "הטעו" אותם. הוא אמר שההפגנות האלו לא יצליחו לייצר לחץ על ישראל. "אנחנו נעשה את מה שנכון וננצח במלחמה הזאת למעננו, למען האנושות והציוויליזציה".