ביום חמישי הקרוב צפויה להתכנס מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי כדי לקדם לשלבים שונים 3,988 יחידות דיור בהתנחלויות. זאת לקול מחאותיה של ארצות הברית. אלא שראשי המתנחלים מבהירים כי מבחינתם מדובר במספר נמוך מדי. הבוקר (ראשון) הפגינו מחוץ לישיבת הממשלה ראשי מועצות ביהודה ושומרון, בהם יוסי דגן, שלמה נאמן, אליהו ליבמן ואחרים. הם מחו נגד קיצוץ אישורי הבנייה . "ממשלה שמכסחת את הבנייה ביו"ש במקום את הרשות הפלסטינית הטרוריסטית - חייבת להתחלף" אמר דגן.
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני ציין בריאיון לאולפן ynet: "הממשלה הזו התחייבה בהסכם קואליציוני שמועצת התכנון העליונה תתכנס כל שלושה חודשים ולכן תמכתי בה, אך חלפו שבעה חודשים. 1,300 יחידות מתוך אותה תוכנית לא אושרו בכלל לפרסום. ביום שישי קברנו שלושה אנשים שנרצחו והותירו 16 יתומים, נכנעים לאמריקנים ולטרור ומאשרים 4,000 מתוך אותן 5,770 שהיו אמורים לאשר".


2 צפייה בגלריה
הפגנה במחאה על קיצוץ הבניה באיו"ש מול משרד רה"מ בירושלים
הפגנה במחאה על קיצוץ הבניה באיו"ש מול משרד רה"מ בירושלים
ההפגנה מול משרד רה"מ בירושלים. "אין מצפן שאומר לאן אנחנו הולכים"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
2 צפייה בגלריה
הפגנה במחאה על קיצוץ הבניה באיו"ש מול משרד רה"מ בירושלים
הפגנה במחאה על קיצוץ הבניה באיו"ש מול משרד רה"מ בירושלים
הפגנת ראשי המתנחלים בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלחיאני, המכהן גם כראש מועצת בקעת הירדן, אמר כי מדובר ב"הפרה ברורה" של ההסכם הקואליציוני שעליו חתום שר הביטחון בני גנץ: "הוא פוגע בהסכם הקואליציוני, מתנער ממנו, בכלל עושה כל מה שעולה על רוחו כדי לרצות את האמריקנים במקום שיאשר את כל תוכניות הבנייה".
ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הבהיר גם הוא כי איננו מברך על אישור תוכניות הבנייה הצפוי. "זה כמו שבקצבה מביטוח לאומי, במקום 2,000 שקל אקבל 1,200 ואומרים לי 'תברך על 1,200' - מה זה לברך? גנבתם לי 800! אז מה יש לברך בדיוק? נכון, הגיע הזמן שהוועדה הזו תתכנס, והיא צריכה להתכנס כל הזמן כיוון שזה דבר רוטיני, זה דבר שגרתי", אמר.
ראש מועצת אפרת עודד רביבי האשים כי ישראל נתונה ללחצים בינלאומיים בגלל שהיא מתנהלת בחוסר החלטיות. "כרגע אין מצפן שאומרים לאן אנחנו הולכים. ביהודה ושומרון חיים היום חצי מיליון תושבים, ואנחנו מבינים שאנחנו הולכים לגדול למיליון. אין החלטות לטווח ארוך ומדברים כל הזמן בשיטה של צעד קדימה שניים אחורה, ובגלל זה בסוף כל החוסר אחידות והתגובות מהעולם, כי אין אמירה לאן אנחנו רוצים להוביל את האירוע הזה וכשאין אמירה ברורה, אז באמת הכול פתוח וכל אחד עושה על זה את הספין שהוא רוצה".