2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
הרצוג. ימריא מחר לפנות בוקר
(צילום: מוטי קמחי)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ייצא מחר לפנות בוקר לביקור היסטורי בן יומיים באיחוד האמירויות, בהזמנת שליט האמירויות בפועל, יורש העצר השייח מוחמד בן זאיד. הביקור יתרחש אחרי מתקפת המזל"טים הקטלנית של החות'ים נגד אבו דאבי והצהרות של בכירים במורדים בתימן שישראל תהיה אף היא יעד להתקפותיהם. הרצוג ימריא במטוס חכור של אל על, וביקורו יתקיים תחת אבטחה כבדה הן של שב"כ והן של הביטחון האמירתי.
לפני שבועיים נהרגו שלושה בני אדם בפיצוץ מכלי דלק באזור תעשייה בבירה אבו דאבי, ובנמל התעופה הבינלאומי פרצה שריפה. בזירות נמצאו חלקים של כלי טיס ששוגרו מתימן על ידי החות'ים, הנתמכים על ידי איראן. שבוע לאחר מכן יירטה איחוד האמירויות שני טילים בליסטיים ששוגרו על ידי החות'ים. הביקור הנשיאותי הראשון במדינה שחתמה לפני שנה וחצי על הסכם שלום עם ישראל ייערך בצל אותן מתקפות.

הרצוג, שאליו תתלווה רעייתו מיכל, ינחת באבו דאבי ויתקבל בקבלת פנים ממלכתית על ידי שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח עבדאללה בן זאיד. בשדה ימתין להרצוג משמר כבוד של צבא איחוד האמירויות. מהשדה ייצא הנשיא לארמונו הפרטי של יורש העצר מוחמד בן זאיד, שם ייוועד איתו בפגישה אישית, במקביל לפגישה מורחבת יותר. הרצוג יבקר במסגד שייח זאיד המרהיב באבו דאבי, אחד מעשרת המסגדים הגדולים בעולם.
מאבו דאבי ימשיך הרצוג לדובאי, שם ייפגש עם סגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות ושליט דובאי, השייח מוחמד בן ראשד אאל מכתום. שיאו של הביקור יהיה פתיחת "יום ישראל" בתערוכת אקספו 2020 המתקיימת בדובאי.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומוחמד בן זאיד
נפתלי בנט ומוחמד בן זאיד
בן זאיד ובנט. מחר: ביקור נשיאותי ראשון
(צילום : AFP PHOTO / UAE's Ministry of Presidential Affairs)
הן בשל הקורונה והן מסיבות ביטחוניות לא יתלוו להרצוג עיתונאים ישראלים, כמקובל בביקורים כאלה. שני חברי כנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, יצטרפו למסע: מירב בן ארי מיש עתיד ואלי כהן מהליכוד. בן ארי וכהן הם יושבי הראש של אגודת ידידות ישראל אמירויות בכנסת. עוד יתלוו אליו רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים, איילת נחמיאס ורבין יו"ר מכון הייצוא, ואבי חסון לשעבר המדען הראשי ומנכ"ל סטארפ אפ ניישן סנטרל, זידן כעביה וסאלח טריף. הרצוג ייפגש גם עם הקהילה היהודית הקטנה והצומחת באמירויות.
לקראת ביקורו אמר הרצוג: "אנחנו זוכים לעשות היסטוריה בקיום ביקור ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. הביקור החשוב הזה מתקיים בתקופה שבה העם בישראל והעם באמירויות שוקדים על הנחת יסודות לעתיד חדש משותף. אני מאמין כי שותפות חדשה ואמיצה זו תביא לשינוי חיובי במזרח התיכון ותעורר השראה באזור כולו. עם שוחר שלום אנו, ויחד נרחיב את מעגל השלום ההיסטורי של הסכמי אברהם והשלכותיו, ניצור עולם טוב יותר, סובלני יותר ובטוח יותר למען הדורות הבאים. אני מודה לשייח מוחמד בן זאיד על הזמנתו האדיבה, שהיא הזדמנות היסטורית להעמקת קשרי הידידות בין עמנו".
שגריר האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה אמר: "אנו מצפים לביקור היסטורי זה, אשר ישפר את היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות, שכן אנו שואפים לחתום על הסכמים כלכליים ומסחריים חשובים בין שתי המדינות בעתיד הקרוב".