1 צפייה בגלריה
מפעל ייצור גלידות בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל ייצור גלידות בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל ייצור גלידות בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
(צילום: AFP)
"בעולם השתרשה ההבנה שיש מחיר תדמיתי וכלכלי כבד לצעד של חרם על ישראל". כך נאמר בדיון שהתקיים השבוע של ועדה בין משרדית בהשתתפות נציגי משרדי החוץ, המשפטים, הכלכלה והאוצר במטרה לדון בדרכי פעולה להמשך התמודדות עם ההחלטה של בן אנד ג'ריס לא למכור את מוצריה בהתנחלויות באמצעות סיום ההתקשרות עם הזכיין הישראלי.
בישיבה נסקרה הפעילות שהתבצעה עד כה ונבחנו אפשרויות לצעדים נוספים. כמו כן הוצגו הצעדים שנקטו עד כה מדינות בארצות הברית, בהן פלורידה, אריזונה, ניו ג'רזי וטקסס, שהודיעו על משיכת השקעותיהן בחברת יוניליוור, המחזיקה בבעלות על בן אנד ג'ריס, כתגובה על החלטת החרם. מדינות נוספות בארה"ב שוקלות צעדים דומים - ובסך הכל 12 מדינות בארה"ב הודיעו שהן שוקלות משיכת השקעות ביוניליוור. במקביל נרשמה ירידה חדה במניות החברה.

לאחרונה הוגשה לרשות התחרות תלונה של הזכיין הישראלי של חברת בן אנד ג'ריס נגד חברת יוניליוור והתלונה נבדקת בימים אלו.
חברת בן אנד ג'ריס הבינה את גודל המשבר התקשורתי - והחלה להדריך את הזכיינים והעובדים כיצד להסביר את ההחלטה שלא למכור גלידה בהתנחלויות. המסר שהעבירו היה שהם אינם מחרימים את ישראל אלא רק לא פועלים בהתנחלויות. כמו כן, הדגישו בחברה שהצעד שנקטו הוא לא אנטישמי.
בכיר במשרד החוץ אמר כי "תנועת החרם היא תנועה לא לגיטימית הנגועה באנטישמיות מהקמתה ועד היום. הראיון המביך והמקומם שנתנו לאחרונה מקימי בן אנד ג'ריס לא השאיר ספק לגבי האפליה הבוטה והצביעות העומדות בבסיס החלטת החברה נגד ישראל. ממשלת ישראל פועלת ברוח ההנחיות של ראש הממשלה ושל שר החוץ לפעול בכלים העומדים לרשותנו כנגד הגורמים המקדמים חרם על ישראל".