בבית החולים יוספטל באילת נקבע מותו של פעוט בן שלוש, תושב העיר שככל הנראה נשכח ברכב המשפחה במשך כמה שעות. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, לאחר שהפעוט הובא אל בית החולים ללא רוח חיים.
בבית החולים ציינו כי "הפעוט הגיע ללא דופק וללא נשימה. לאחר מאמצי החייאה של רופאי המיון, נקבע מותו של הפעוט. אנו משתתפים בצער המשפחה".
1 צפייה בגלריה
בית חולים יוספטל באילת
בית חולים יוספטל באילת
בית חולים יוספטל באילת. ארכיון
(צילום: מאיר אוחיון)
לפי נתוני ארגון "בטרם", זהו המקרה הרביעי מתחילת 2021 של תמותה כתוצאה משכחה או הילכדות ילדים ברכב. מאז שנת 2010 מתו 38 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.
"אנחנו בימים האחרונים של החופש הגדול ולפנינו חודש נוסף מלא חופשות חג", אמרה מנכ"לית בטרם, אורלי סילבינגר. "מחקרים מראים ששכחת ילדים ברכב מתרחשת בעיקר בשל שינוי שגרה, עייפות וסטרס. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים. בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית ברכב, מתקשרים לבן או בת הזוג או משאירים חפץ חיוני בספסל האחורי. בנוסף, מומלץ להתקין מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. אנחנו מזכירים להורים כי החל ב-1 במרץ 2022 ייכנס לתוקפו החוק המחייב להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחת ילדים".
בחודש שעבר מתה טאלין כתיב, בת 3, אחרי ששהתה במשך כמה שעות ברכב סגור בכפר עוזייר בגליל התחתון. צוותי מד"א פינו אותה לבית החולים פוריה בטבריה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה
מי שמצא את הפעוטה הייתה אחותה הגדולה, כבת 20, שחזרה הביתה מעבודה והבחינה בה ברכב בחניית הבית.
בסוף החודש שעבר החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת כי החובה להתקין מערכת למניעת שכחה של ילדים ברכב תיכנס לתוקפה החל מ-1 במרץ 2022. שרת התחבורה מרב מיכאלי ביקשה לפני ההחלטה לדחות את החלתה החובה ליוני 2022. את ההחלטה שהייתה כבר אמורה להיכנס לתוקף קיבלה שרת התחבורה הקודמת מירי רגב.