בזמן שבממשלה מחליטים לא להחליט, האלימות נמשכת: שני תושבי יפו נורו אמש (ראשון) בפארק דוידוף בתל אביב, מצבו של אחד מהם קשה. הם פונו לבית החולים וולפסון בחולון, הרקע פלילי. זה קרה שעות לאחר שחפים מפשע נפצעו בפיצוץ אופנוע ברמת גן, ויממה לאחר שני מעשי רצח בשרון.
הדיווח על פצועים בפארק ציבורי ברחוב נחל הבשור בתל אביב התקבל בשעה 23:00 במוקד מד"א במרחב דן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 30 במצב קשה עם פציעה חודרת. בנוסף פונה מהמקום פצוע באורח בינוני באופן עצמאי.
2 צפייה בגלריה
שני תושבי יפו נפצעו קשה מירי בפארק דוידוף בתל אביב
שני תושבי יפו נפצעו קשה מירי בפארק דוידוף בתל אביב
שני תושבי יפו נורו אמש בתל אביב, זירת האירוע
(צילום: מוטי קמחי)
פרמדיקית מד"א ארין תגר וחובש רפואת חירום במד"א יוסף ששון סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב בפארק כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".
בדיון שנערך היום אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הייתה הסכמה על שילוב מלא של השב"כ במאבק בפשיעה בחברה הערבית. גם השב"כ, גם היועמ"שית גלי בהרב-מיארה וגם פרקליט המדינה עמית איסמן התנגדו לשילוב מלא של השב"כ בהתמודדות מול האלימות במגזר, והזהירו מפגיעה בדמוקרטיה. מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התעקש לקבל החלטה על שילוב מלא של השב"כ.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להיערך לשילוב השב"כ במלחמה במשפחות הפשע במגזר הערבי
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להיערך לשילוב השב"כ במלחמה במשפחות הפשע במגזר הערבי
"יש לרתום את יכולות השב"כ". נתניהו בדיון על הפשיעה בחברה הערבית
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בסופו של דבר נתניהו החליט להקים צוות שיבחן את הסוגיה ויגיש המלצות בתוך שבוע ימים. "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ למלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית", אמר נתניהו והנחה להיערך לשילוב השב"כ במלחמה במשפחות הפשע במגזר הערבי.
הירי ביפו אירע שעות לאחר פיצוץ אופנוע בגוש דן, שממנו נפצע גבר באורח קשה ונפצעו גם חפים מפשע. אתמול בערב נרצחו שני בני אדם, ומניין הקורבנות בחברה הערבית מתחילת השנה הגיע ל-102.
בג'לג'וליה נורה למוות אשרף כרוב, הנדסאי בניין בן 49. לעיני אשתו, אחותה ובתו הקטנה. המשפחה עסקה בהכנת עוגיות, בעת שרעולי פנים פרצו לבית, רצחו את כרוב וירו גם לעבר האישה והאחות, שנפצעו בינוני וקל. בקלנסווה נרצח ואתק קשקוש, סטודנט לסיעוד בן 28, מירי מטווח אפס.