שר הביטחון יואב גלנט סייר הבוקר (חמישי) בגבול לבנון והודיע כי ישראל תגיב על הפיגוע ליד מגידו. "מי שעשה את הפיגוע, יתחרט על כך", אמר. "אנחנו נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע".
בהצהרה במצפה הר אדיר, לאחר הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, אמר גלנט כי "חקירת האירוע עדיין נמשכת, ואנחנו נגיע לחקר מלא של הפרטים. מדובר בפיגוע מורכב, אך בזכות היכולות המודיעיניות והמבצעיות של כוחות הביטחון אנחנו נדע מי עומד מאחוריו". לדבריו, "בזכות פעולה משולבת, נחושה ומהירה של כוחות הביטחון, שבוצעה בשיתוף פעולה הדוק, המעגל נסגר במהירות והמחבל חוסל. בכך נמנע פיגוע נוסף עם פוטנציאל לנזק קשה".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי בסיור בגליל
יואב גלנט והרצי הלוי בסיור בגליל
גלנט והרמטכ"ל בסיור בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי בסיור בגליל
יואב גלנט והרצי הלוי בסיור בגליל
גלנט והרמטכ"ל בסיור בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)
חיזבאללה טרם הגיב לפיגוע, אך העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם הארגון פרסם הבוקר מאמר מערכת שבו נכתב כי חיזבאללה, "שמכיר היטב את המפה הפוליטית בישראל ואת הצבא שלהם, לוקח בחשבון כל איום וכל היערכות ולא יפצה פה אלא אם תהיה האשמה ישירה או איום מצד ממשלת ישראל. במקרה הזה חיזבאללה ישמיע את עמדתו הברורה. אם האויב ינקוט בכל צעד צבאי או ביטחוני בלבנון, מטבע הדברים חיזבאללה גם יגיב בצורה נחרצת".
בהמשך, המאמר מטיל ספק בנכונות פרטי הפיגוע ומעל שאלות שאמורות לצייר את המקרה כלא אמין. בין היתר נשאל במאמר מדוע המחבל הגיע עד למגידו כדי להניח שם מטען, "אם בכלל היה מטען", כלשון המאמר. עוד נטען כי אולי מדובר ב"ניסיון להסיט את תשומת הלב התקשורתית והציבורית מהלחצים והמתחים הפנימיים על ממשלת נתניהו".
דובר יוניפי"ל מסר בעקבות חשיפת פרטי הפיגוע כי "אנחנו מודעים לפרסומים בתקשורת על אדם שחצה את הגבול לבנון לישראל. יוניפי"ל לא זיהה כל חצייה של הקו הכחול בימים האחרונים. אנחנו קוראים לשני הצדדים לפעול באיפוק ולשמור על היציבות באזור".

3 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
נחקר ושוחרר. מעצר הנהג שהסיע את המחבל
הפרשה הביטחונית החמורה שהוסתרה בלחץ הדרג המדיני בימים האחרונים הותרה אמש לפרסום, ומערכת הביטחון הודיעה שמחבל לבנוני חדר מגבול הצפון בסוף השבוע האחרון והניח מטען חבלה שדומה למטען מדגם שבו עושה שימוש חיזבאללה, סמוך לצומת מגידו. המטען התפוצץ ביום שני בשולי כביש 65, וגרם לפציעתו הקשה של האזרח הישראלי שרף אלדין בן ה-21, תושב הכפר סאלם.
המטען שהתפוצץ דומה למטען "כלימגור" שבו נהג חיזבאללה להשתמש בתקופת השליטה הישראלית ברצועת הביטחון בדרום לבנון, ומדובר במוקש רסס שהוסב למטען רב-עוצמה. לאחר הפיצוץ, שאירע ביום שני בסביבות השעה 6:00 בבוקר, המחבל עצר רכב כלשהו וביקש מהנהג להסיעו חזרה מעמק יזרעאל לאזור גבול לבנון. הרכב נעצר בתום מרדף שעות ארוכות לאחר הפיגוע, בסביבות 17:00, בעקבות סריקות נרחבות שערכו כוחות הביטחון. המחבל חוסל כשהיה במכונית על ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ. החיסול אירע בכביש הצפון סמוך ליישוב אדמית שבגליל המערבי, לאור יום וקילומטרים ספורים מקו הגבול.
זהות המחבל, מלבד היותו לבנוני, לא ידועה ועדיין נבדקת. על גופתו נמצאה חגורת נפץ מוכנה להפעלה ואמצעי לחימה נוספים, בהם רימון רסס ורובה עם מחסניות - ולכן מעריכים בישראל שהוא תכנן פיגוע המוני בהרבה. בצבא אמרו כי הלוחמים חשו סכנה לחייהם ולכן ירו לעברו. הנהג שהסיע אותו, תושב הצפון, נעצר ונחקר - אך אמש שוחרר, אחרי שהתברר שלא ידע על כוונותיו ומעשיו של המחבל.