חבר הכנסת ושר הדתות לשעבר מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אמר כי הוא "חושש מאוד" מהאפשרות של מינוי יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כשר הביטחון. בריאיון ל-ynet radio הזהיר כהנא מהאפשרות של עימות צבאי אם המינוי יתממש, ואמר כי הוא חושש משיקול דעתו של סמוטריץ'.
1 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
מתן כהנא
(צילום: מיכל פתאל)
"אני חושב שזה דבר רע מאוד", אמר כהנא, מפקד טייסת לשעבר בחיל האוויר ואלוף-משנה במילואים. "אף אחד לא ייקח מסמוטריץ' את זה שהוא בן אדם מאוד חכם ומוכשר. אני חושב שההתבטאויות שלו לאורך השנה האחרונה, ובטח ובטח במהלך מערכת הבחירות, אם הוא ינסה לממש אותן בתור שר ביטחון זה יהיה דבר רע מאוד, החל מזה שהוא אמר שהוא יתעדף קצינים דתיים במינויים בכירים ועוד כל מיני דברים שהמציאות תתקשה להכיל. אני חושש מאוד מסיטואציה של מינוי כזה".
אתה חושב שסמוטריץ' מסוגל לממש מדיניות ימנית והצהרות לוחמניות כשר ביטחון? "יש כל מיני דברים שאתה יכול לומר בתור אופוזיציונר, אבל בסוף בעמדת הכוח פחות קל לממש אותם. אם הוא ירוץ לממש את הדברים שהבטיח בשנה האחרונה יהיה פה עימות צבאי מהר מאוד. אם הוא דרש לפרק את הרשות הפלסטינית, תיכף הוא יישב בקבינט, והוא יגלה שכל ראשי מערכת הביטחון יסבירו לו שזה נחמד מאוד, אבל במקומה יבוא החמאס, ולפעמים להחליף אויב אחד באויב גרוע בהרבה זה רעיון רע".
אז מה יקרה כשסמוטריץ' ייפגש עם הרמטכ"ל הבא הרצי הלוי? "אני חושש משיקול דעתו של סמוטריץ' ואני מתפלל שאם הוא יקבל את התפקיד הזה - הקב"ה ייתן לו את התבונה לפעול בצורה חכמה".