2 צפייה בגלריה
ליעד אדרי עם חפץ בולט בכיסו, כנראה הסכין
ליעד אדרי עם חפץ בולט בכיסו, כנראה הסכין
החשוד ליעד אדרי עם המכנסיים שהחליף בטרם חקירתו
כך התעורר החשד סביב הנאשם ברצח יואל להנגהל: ליעד אדרי (21), הנאשם ברצח הצעיר, העלים את המכנסיים שלבש בזמן הרצח, מחשש שהם מוכתמים בכתמי הדם של להנגהל, ומסר אותם לנער אחר, שהחביא אותם. בנוסף, אדרי מסר גרסאות שונות לחוקרים בנוגע לסיבה שבגינה החליף את מכנסיו, ועדותם של הוריו, שמסרו לבסוף את המכנסיים לחוקרים, הדגישה את התנהגותו המחשידה.
המשטרה פתחה בחקירה מיד לאחר הרצח של להנגהל בן ה-18, ומהסרטונים והצילומים שאספו החוקרים זוהה אדרי כמי שלובש מכנסיים בצבע לבן, אך בעת מעצרו הבחינו כי לבש זוג מכנסיים אחר. זמן קצר לאחר מכן ביקשו החוקרים מאדרי כי יביא את המכנסיים שלבש בעת התקרית, אך הוא טען שאלו נקרעו, ולכן זרק אותם לפח שנמצא באזור בית מגוריו.
2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל
(באישור המשפחה)
עם זאת, בחקירה נוספת, אדרי אמר לחוקרים כי המכנסיים שלבש בזמן האירוע נמצאים ברשות הוריו, שכאמור מסרו את מכנסיו לחוקרים. ההורים העידו כי המכנסיים של בנם נמסרו להם על ידי נער אחר. תיאור ההורים הדגיש בפני החוקרים את התנהגותו החשודה של אדרי, שהחליף את מכנסיו זמן קצר לאחר הרצח של להנגהל וכאמור מסר אותם לנער אחר, שהחביא אותם.
עו"ד ליז קדמוןעו"ד ליז קדמוןבאדיבות דוברות משרד המשפטים
עו"ד שמעון ציוןעו"ד שמעון ציוןצילום: שרון צור
אקט ההחלפה של המכנסיים והחבאתם היוו את הנקודה שבה הפך אדרי לחשוד העיקרי ברצח של להנגהל. כתב האישום נגדו הוגש על ידי עו"ד ליז קדמון, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז צפון. התיק יתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת.
להנגהל, תלמיד ישיבה מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו, נדקר למוות באוקטובר אשתקד במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. השבוע נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי אחד השוטרים שהוזעק לזירת הרצח של שוחח בטלפון עם אדרי תשע פעמים לאחר הדקירה ולא דיווח על כך, וכן כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה ביקש הנאשם עזרה מהשוטר הוותיק.
עו"ד שמעון ציון, שמייצג את אדרי, סירב למסור תגובה, אך ציין" "מרשי חף מפשע וכופר בסעיף האישום של רצח. את כל התשובות הוא ימסור בבית המשפט".