4 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל ז"ל
(באישור המשפחה)
אחרי שאתמול נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי אחד השוטרים שהוזעק לזירת הרצח של יואל להנגהל בן ה-18 שוחח בטלפון עם הנאשם ברצח תשע פעמים לאחר הדקירה ולא דיווח - הבוקר (חמישי) נחשף כי זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה ביקש הנאשם עזרה מהשוטר הוותיק.
חשיפה נוספת ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" מגלה כי חמישה שבועות לפני הרצח שאירע באוקטובר האחרון, רנ"ג חיים גבאי, ראש משמרת הסיור בתחנת קריית שמונה, סייע לנאשם ברצח ליעד אדרי, שהיה בעבר בן זוגה של בתו, להתמודד עם עבירת תנועה שביצע כשרכב על אופנוע על מדרכה בקריית שמונה.
4 צפייה בגלריה
הדו"ח
הדו"ח
הדוח שקיבל הנאשם ליעד אדרי
ב-31 באוגוסט האחרון עצר השוטר אדורם טיסון את אדרי שרכב על אופנוע. בחקירת מח"ש ציין השוטר שרנ"ג גבאי התקשר אליו וביקש שיעזור בעניין הדוח. "קיבלתי טלפון מחיים, ביקש שאעזור לו. אמרתי לו שהוא (אדרי) מקבל דוח. אין לי בעיה שהוא יגיד שהוא עזר לו או משהו כזה, אבל הילד יקבל את מה שמגיע לו", סיפר טיסון בחקירה. "איך חיים ידע שעצרו את ליעד? סביר להניח שליעד התקשר אליו. אני בטח לא התקשרתי לחיים".
השוטר שחילק לנאשם אדרי את הדוח נשאל בחקירה: "אז אתה עוצר מישהו על נהיגה מסוכנת, מסביר לו שהרישיון שלו עלול להיפסל, מקבל טלפון מחיים ובסוף האירוע נגמר ב-250 שקל קנס. זה בגלל ההתערבות שלו?". טיסון השיב: "לפעמים אני מעדיף להעצים את האירוע ולהפחיד, אבל אני לא אתן לבן אדם סעיף שלא מגיע לו. אם הוא היה מסכן חיי אדם - הוא היה מקבל על זה".
ההקלטה מהשיחה למוקד המשטרה בזמן הקטטה במהלכה נרצח יואל להנגהל

ריאיון עם משפחתו של יואל להנגהל
(צילום: אביהו שפירא)

לפני כחודשיים נחקר גם השוטר רנ"ג חיים גבאי במח"ש בעניין. "ליעד התקשר אליי ואמר לי שאדורם (השוטר) רוצה לרשום לו דוח תנועה, ובגלל שאני מכיר את ליעד דיברתי עם אדורם אם הוא יכול לעזור בעניין הדוח", העיד.
עורכי הדין בני תייאר ואבינועם צדק, שמייצגים את רנ”ג גבאי, מסרו בתגובה: "הוא דיבר עם השוטר וביקש להבין אם מדובר באירוע שניתן להפעיל בו שיקול דעת. לאחר הבנת האירוע, ניתן הדוח".
לפני כמה שבועות, נזכיר, הגישה מח"ש כתב אישום נגד גבאי בגין שיבוש הליכי חקירה, מרמה והפרת אמונים. ב-11 באוקטובר 2022, כמה ימים לאחר הירצחו של להנגהל, זומן רנ"ג גבאי למסור הודעה פתוחה, לא כחשוד, אלא כאיש משטרה שהגיע לזירה. ב-25 באוקטובר כבר נחקר רנ"ג גבאי במשרדי המחלקה לחקירת שוטרים בנוף הגליל בחשד לשיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים.
4 צפייה בגלריה
זמני השיחות בין השוטר לליעד אדרי
זמני השיחות בין השוטר לליעד אדרי
זמני השיחות בין השוטר לליעד אדרי
4 צפייה בגלריה
עורכי הדין אבינועם צדק ובני תייאר
עורכי הדין אבינועם צדק ובני תייאר
עורכי הדין אבינועם צדק ובני תייאר
בתגובה לחשדות אמר גבאי בחקירתו: "אין לי מושג על מה אתה מדבר, אני משרת 32 שנה במשטרת ישראל... בחיים לא הייתה לי כוונה לסייע לפורעי חוק... יום למחרת נזרקו כל מיני שמות, הבנתי שהולכים לעצור לא זוכר שמות, ביניהם חבר של הבת הגדולה שלי, ליעד אדרי".
ב-6 בדצמבר, בחדר החקירות של מח"ש צפון, נחקר גבאי אצל החוקר דרור זיסמן שמטיח בפניו את פירוט השיחות עם אדרי ואומר: "בשעה 3:25 יש שיחה נכנסת מליעד למשך 93 שניות, ב-4:32 אתה מתקשר אליו ומשוחח איתו כשתי דקות, שעה לאחר מכן הוא מתקשר אליך שוב ואתם משוחחים 154 שניות, בבוקר בשעה 6:44 הוא מתקשר שוב ואתם מדברים 272 שניות, וב־7:21 עוד פעם הוא מתקשר ואתם מדברים 108 שניות. חיים תפסיק עם השקרים! תן מנוחה למשפחה, אנחנו יודעים שליעד התוודה בפניך על הקטטה והדקירה, הוא היה לחוץ". גבאי המשיך להכחיש כי ליעד אמר לו שהוא מעורב.
(צילום: אביהו שפירא, שמוליק דודפור)

בתוך כך, בת שבע להנגהל, אימו של יואל, אמרה לאולפן ynet כי "היו בזירה יותר מ-30 איש, ותפסו רק אחד. אני מבקשת לתפוס את כולם ולהביא אותם למשפט. מאוד קשה לי שהרוצחים חופשיים בזמן שהבן שלי לא איתי".
גדעון להנגהל, אביו של יואל, ציין כי "אנחנו סומכים על המשטרה, אף שיש אחד או שניים שלא מתנהגים כמו שצריך. אנחנו סומכים גם על מערכת המשפט. אם לא נעשה את מה שצריך ונכון לעשות, סיפורים כאלה ימשיכו לקרות ולא יהיה לזה סוף".