בית המשפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (יום רביעי) בתשעה ימים את מעצרו של שי סלמי, החשוד ברצח אשתו יפית פוריאן. נציג המשטרה בדיון, החוקר אולג דורפמן, טען כי חומר הראיות שהצטבר בתיק החקירה מפריך את גרסתו של סלמי, שהכחיש כי רצח אותה. דורפמן הגיש לבית משפט השלום אישור מטעם היועצת המשפטית לממשלה להארכת המעצר מעבר ל-30 יום.
2 צפייה בגלריה
יפית פוריאן וזירת הרצח
יפית פוריאן וזירת הרצח
"החקירה תוביל לכתב אישום באשמת רצח". יפית פוריאן והזירה
(צילום: נדב אבס, באדיבות המשפחה )
סלמי לא הגיע לדיון, משום שהוא עדיין מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שנפגע משאיפת עשן שעלה מחדר השינה, שלפי החשד הוצת על ידו לאחר שרצח את אישתו וניסה לקחת את חייו שלו.
גורם המעורב בחקירה אמר ל-ynet כי עוד לפני שהבעל התעורר, ממצאים פורנזיים ופתולוגיים העלו ראיות הסותרות את הגרסה שמסר סלמי. החוקרים ממתינים לתמונה הפורנזית והפתולוגית המלאה כדי להעביר את תיק החקירה לפרקליטות, והגורם בטוח כי "החקירה תוביל לכתב אישום באשמת רצח והצתה".
2 צפייה בגלריה
שי סלמי וזירת הרצח
שי סלמי וזירת הרצח
טען שפוריאן דקרה את עצמה למוות. שי סלמי וחדר השינה שהוצת
(מתוך פייסבוק)
סנגורו של סלמי, עו"ד משה מלכה, הוא זה ששאל את נציג המשטרה אם הושגו ראיות כלשהן המפריכות את גרסת החשוד. סלמי טען כשהתעורר כי פוריאן דקרה את עצמה למוות, וההצתה היא תוצאה של השלכת פמוט דולק על הרצפה במהלך וויכוח על הרצפה. עו"ד מלכה שאל בדיון על חתכים שנמצאו על מקומות שונים בגופו של סלמי, ודורפמן השיב כי במשטרה ממתינים לחוות דעת פורנזית על ממצאים אלה.
כוחות הכיבוי שהגיעו לזירה סמוך ל-4 לפנות בוקר ביום השני של ראש השנה, השתלטו על האש שבערה בחדר השינה של בני הזוג. הבעל פונה מהדירה במצב קשה והיה מורדם מונשם במשך כשלושה שבועות. בשבוע שעבר התעורר ונחקר לראשונה על ידי חוקרי היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) של משטרת מרחב השפלה, שחוקרת את החשד לרצח והצתה. בסיומו של הדיון, כאמור, השופט גיל גבאי האריך את מעצרו של סלמי, בתשעה ימים נוספים.