נתוני התחלואה בקורונה נמצאים אמנם במגמת שיפור יחסי, אולם החשש מהתגברות המאומתים עם פתיחת שנת הלימודים ביום רביעי הבא וחגי תשרי מוביל להתנגשות בממשלה: שר המשפטים גדעון סער שב ואמר הבוקר (יום ה') בריאיון לאולפן ynet כי לטעמו "צריך ללכת להגבלות יותר נוקשות על הנושא של ההתקהלויות".
דבריו החדים של השר סער נאמרו יום אחרי ששר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר כי הוא מתנגד להטלת עוד מגבלות על המשק. "כשאנחנו מסתכלים על מצב התחלואה יש התייצבות בנתונים ויש סיבה לאופטימיות. צריך להפסיק לדבר על מגבלות חדשות ולתת למשק לעבוד", אמר אתמול השר ליברמן בתדריך לעיתונות. "צריך לחכות עוד עשרה ימים כדי לדעת אם המגבלות עובדות או לא. זה פשוט לא יהיה נכון להטיל עוד מגבלות".
2 צפייה בגלריה
"לא לקיים כרגע אירועים המוניים". השר סער
"לא לקיים כרגע אירועים המוניים". השר סער
"לא לקיים כרגע אירועים המוניים". השר סער
(צילום: קובי קואנקס)
השר סער סבור אחרת לגמרי. "אני חושב שלא צריך לקיים כרגע אירועים המוניים, אני חושב שהתחלואה היא בהיקף משמעותי. בכל ההתקהלויות, גם חתונות עם ריקודים של מאות אנשים או הופעות מאוד גדולות, אלו דברים שלפי דעתי כרגע צריך לוותר עליהם. בשבועות האחרונים הייתה לי אפשרות ללכת להופעות, זה מאוד כיף, אבל אני מאוד לא ממליץ.
"כל אחד מכיר בחוג החברתי שלו אנשים עם קורונה, והוא ראה כמה זה מפושט ולכן אני ממליץ לכל הישראלים ולכל מי שמקשיב לנו לצמצם מגעים חברתיים, לעשות דברים שהם הכרחיים על מנת לשמור על הבריאות שלנו, גם אם אין דבר שאוסר את זה. ככה אני מתנהג ואני חושב שזה הדבר הנכון ברגע זה. מזמן אמרתי שצריך ללכת להגבלות יותר נוקשות, אני מתכוון להעלות את זה שוב אחרי שראש הממשלה יחזור מוושינגטון".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
ליברמן. מתנגד להגבלות נוספות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהתייחסו לוויכוח שנוגע לפתיחת שנת הלימודים במועדה, אמר השר סער: "למדינת ישראל יש חוק חינוך חובה וצריך לפעול לפי חוק. יחד עם זאת, יועברו להורים 1.9 מיליון ערכות בדיקה, זה אינטרס קודם כל של ההורים ושל המשפחות ושל הציבור. אני חושב שזה חשוב, לא רק ערב פתיחת שנת הלימודים, אלא עוד יותר לפני אירוע שבו כל המשפחה המורחבת מתכנסת. אני משוכנע שתהיה פה תרומה גדולה ביותר לבריאות הציבור.
"כשאנחנו מקיימים חתונות המוניות, הופעות סופר המוניות והכול פתוח, זה בעייתי שלא יתקיימו לימודים. חברה צריכה להחליט מה סדר העדיפויות שלה. אני חושב שצריך ללכת לפתיחת שנת הלימודים. כמובן שלקחנו על עצמנו לבחון בסוף השבוע הזה או בתחילת השבוע הבא אם אנחנו משנים את ההחלטה בהתאם לנתונים. הילדים והחינוך שלהם זה הדבר הכי חשוב בעיניי ויש לזה גם משמעות לחיי הכלכלה וליכולת של ההורים לצאת ולעבוד".
- האם אתה תומך בכך שמורים לא מחוסנים או שלא נבדקו לא יוכלו להיכנס למערכת החינוך? "אני בעד לתת את הבטיחות לילדים, ואני לא גוזר את זה רק על מערכת החינוך, אני חושב שזו צריכה להיות הנורמה. איננו יכולים להכריח להתחסן, אבל מי שלא מתחסן צריך להיבדק ואני תומך בעיקרון הזה. דנו בזה בקבינט הקורונה האחרון והגענו למסקנה שכך נכון לעשות".

"חשיבות קריטית למדינת ישראל"

על הפגישה הצפויה הערב בבית הלבן של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר שר המשפטים: "הפגישה הזאת סופר חשובה, כל פגישה בין ראש ממשלה ישראלי לנשיא ארה"ב היא חשובה אבל כאן אנחנו מדברים על פגישה ראשונה של הנשיא בתפקידו ושל ראש הממשלה בתפקידו.
"עצם יצירת יחסי אמון בין נשיא אמריקני לראש ממשלת ישראל הוא דבר בעל חשיבות קריטית למדינת ישראל, ואני מאחל לראש הממשלה, כמו כל אזרחי ישראל זולת אנשים שדעתם השתבשה עליהם, בהצלחה בביקור והצלחה בפגישתו החשובה הערב עם נשיא ארה"ב".