יו"ר רע"מ מנסור עבאס הביע בריאיון לאולפן ynet התנגדות לחוק שלילת אזרחות למחבלים, אך במקביל מתח ביקורת על המפלגות הערביות האחרות באופוזיציה. בנוגע לחוק שלילת האזרחות, שאותו מקדם ח"כ אופיר כץ (הליכוד) בהליך בזק, עבאס אמר כי "החקיקה נועדה להעניש וגם להרתיע, ויש המון כלים כדי לעשות את זה חוץ מלהחזיר את התחושה הזאת שהאזרחות שלך היא על תנאי", ובמקביל הדגיש: "בשום אופן אסור גם לגלות תמיכה או הבנה או לחגוג פגיעה בחיי אדם".
על חברי הכנסת מחד"ש-תע"ל אמר עבאס כי "יש להם ערך ויש להם תפקיד. אם הם לא מעוניינים להצטרף לקואליציה ולא לתפקד כגוש חוסם, לפחות שיהיו נייטרלים וינסו לקדם פתרונות למצוקות של החברה הערבית. אבל זה לא קורה, הם ממשיכים להתריס ולנהל שיח שלא מוביל לשום מקום, בגישת 'לפזר כל כנסת, לפרק כל ממשלה'. מבחינתם מה שחשוב זה לתת הצגה טובה על דוכן הכנסת. אין ניסיון למצוא מכנה משותף. זה מטריף שאנשים כמו אחמד טיבי ואיימן עודה עושים את זה כבר שנים על גבי שנים. גם האזרחים הערבים שואלים את עצמם היום, למה אתם נמצאים בכנסת?".
בנוסף, עבאס רמז כי מפלגות הרשימה המשותפת סייעו לנתניהו להפיל את הממשלה הקודמת. "איך זה שהם קיבלו שני מנדטים בוועדת הכספים, הוועדה הכי חשובה בכנסת? איך זה שהם קיבלו ראשות ועדה לפני כולם? ברור שיש כאן תגמול מסויים על מהלך שהם עשו בשנה וחצי האחרונות. כל מי שעקב אחרי שידורי מליאת הכנסת יכל לראות איך הם חגגו יחד כאשר הפילו כל חוק של ממשלת השינוי".
1 צפייה בגלריה
מנסור עבאס במליאת הכנסת
מנסור עבאס במליאת הכנסת
מנסור עבאס במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי )

ח"כ עאידה תומא-סלימאן ממפלגת חד"ש-תע"ל דחתה את הביקורת על המפלגות הערביות בריאיון לאולפן. "כולם מדברים על זה כאילו אנחנו אלה שהפלנו את הממשלה הקודמת. הם לא הצליחו להחזיק את עצמם מבפנים בגלל שהממשלה היתה היברידית, עם גורמים ימניים מאוד. נכון שהממשלה שנמצאת עכשיו מסוכנת מאוד, אבל התפקיד שלי בכנסת הוא לא לתמוך בכל מה שקיים כדי להתרחק מהגרוע יותר".
בנוגע לחוק שלילת האזרחות ממחבלים אמרה ח"כ תומא-סלימאן: "בעיני החוק הזה לא יפתור שום בעיה. הוא לא ישפר שום מצב, הוא לא ימנע לצערי הרב אלימות עתידית, מה גם שכבר כיום החוק אומר שיש אפשרות לשלול אזרחות". תומא-סלימאן התייחסה גם לאמירתו של ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) כי הוא "מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים", ואמרה כי "אני חושבת שזה מביש. אולי הוא גם מעדיף קורבנות ערבים. זו שפה פשיסטית שצריך לסמן אותה ולדבר עליה".