שרחביל עודה, אחיו של העבריין קוטייר עודה, עורר היום (שלישי) הפרות סדר באגף שבו שהה בכלא "רימונים", בשל סירובו להשתבץ בבית סוהר אחר. מדוברות שב"ס נמסר כי כוח סוהרים ולוחמי יחידות ארציות פרצו לאגף והשיגו שליטה בהתפרעות - כאשר במהלך האירוע נפצעו שני סוהרים באורח קל וטופלו במקום, וכן כמה אסירים נפצעו אף הם - בהם חמישה הנמצאים בתהליך פינוי לבית החולים למטרת בדיקתם.
האסיר, שהתייצב אתמול למאסר, הורשע לאחרונה בשלל עבירות - סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, החזקת נשק, החזקת סם שלא לצריכה עצמית, ובמרמה, עורמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס - ונידון בסך הכול לחמש שנים בכלא.
3 צפייה בגלריה
התייצב למאסר אתמול. שרחביל עודה
התייצב למאסר אתמול. שרחביל עודה
התייצב למאסר אתמול. שרחביל עודה
(צילום: מוטי קמחי)
לפני כחודש גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 18 שנות מאסר על אחיו של שרחביל, קוטייר עודה, במסגרת תיק הדגל של הפרקליטות בנוגע לפשיעה במגזר הערבי. גזר הדין נקבע לאחר שבדצמבר 2021 הודה והורשע עודה בשורת עבירות אלימות חמורות - אך לא בניהול ארגון פשיעה, אף על פי שמערכת אכיפת החוק ראתה בו ראש ארגון פשיעה.
בסוף השנה שעברה, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט בני שגיא, הרשיע את קוטייר עודה יחד עם 21 עבריינים נוספים, בהם גם קטין, בעבירות סיוע לרצח, ניסיון רצח, עבירות חבלה וכן עבירות נשק, עבירות סחיטה באיומים ועבירות מס - כל אחד על פי חלקו.
3 צפייה בגלריה
גזר הדין לקוטייר עודה
גזר הדין לקוטייר עודה
גזר דין של 18 שנות מאסר. קוטייר עודה
3 צפייה בגלריה
הפגיעה במגדל השמירה
הפגיעה במגדל השמירה
אחרי הירי לעבר כלא איילון, 2018
(צילום: דוברות שב"ס)
בפרקליטות ייחסו לקוטייר עודה, בן 40 מג'לג'וליה, גם מעשי רצח, אך לבסוף הוא הגיע להסדר טיעון והוחלט שאיש לא יורשע במעשי הרצח - אלא בעבירות חמורות נלוות. כאמור, גם סעיף ארגון הפשיעה הוסר בהסדר.
קוטייר עודה עלה לכותרות בסוף 2018 גם בשל פרשה אחרת, שבה נפתחה אש לעבר בית המעצר הדרים וכלא איילון. במשטרה חשדו אז כי מאחורי הירי עומדים "חייליו" של עודה, וכי הרקע לתקריות החריגות הייתה העובדה שכמה שבועות לפניהן מת אחיו, אך בקשתו לצאת להלוויה נדחתה על ידי שב"ס. כמה חשודים נעצרו בפרשה הזו, אך בהמשך הם שוחררו.