לפחות 18 שנה צפוי לרצות העבריין הבכיר קוטייר עודה, שמערכת אכיפת החוק ראתה בו כראש ארגון פשיעה, והיום (שישי) הוא הודה והורשע בשורת עבירות אלימות - אך לא בניהול ארגון פשע.
2 צפייה בגלריה
קוטייר עודה, בדיון בבית המשפט ב-2018
קוטייר עודה, בדיון בבית המשפט ב-2018
קוטייר עודה, בדיון בבית המשפט ב-2018
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט בני שגיא, הרשיע את עודה ו-21 עבריינים נוספים, בהם גם קטין, בעבירות סיוע לרצח, ניסיון רצח, עבירות חבלה וכן עבירות נשק, עבירות סחיטה באיומים ועבירות מס, כל אחד על פי חלקו.
בפרקליטות ייחסו לעודה, בן 38 מג'לג'וליה, גם מעשי רצח, אך לבסוף הוחלט שאיש לא יורשע בהן - אלא בעבירות חמורות נלוות. כאמור, גם סעיף ארגון הפשיעה הוסר בהסדר. במסגרת החקירה הצליחה המשטרה להחדיר מצלמות ומכשירי האזנות סתר ללב ליבו של ה"ארגון", ואחר כך פתחה המשטרה בגל מעצרים, שכלל את עודה ו"חייליו". בחקירה גויס אחד ה"חיילים" המרכזיים כעד מדינה.
לאחר הליך גישור בין סנגורי הנאשמים לפרקליטות מחוז תל אביב, הוחלט כי הפרקליטות תבקש להטיל על עודה 24 שנות מאסר בפועל ו-1.25 מיליון שקל פיצויים, ומאידך ההגנה תעתור לעונש שלא יפחת מ-18 שנה. המשמעות היא שאם השופט בתיק העיקרי יאשר את ההסדר, העבריין הבכיר ירצה לא פחות מ-18 שנות מאסר.

לפי ההסדר, על נאשמים נוספים יוטלו עונשי מאסר משמעותיים גם כן. תייר עינאש ירצה 18.5 שנות מאסר, הישאם סדה 17 שנות מאסר, אבראהים קזאמר 20-19 שנות מאסר, הקטין ירצה 17 שנות מאסר ומוג'הד פריג' יישלח ל-18 שנים בכלא.
מדובר בתיק דגל של הפרקליטות במלחמה בפשיעה בעולם הערבי. ההליך המשפטי התעכב עד כה וטרם החלו לשמוע ראיות. בפרקליטות אמרו כי "הסדר הטיעון מגלם את המשך מאבקן הנחוש של רשויות האכיפה בפשיעה החמורה במגזר הערבי". את הפרקליטות ייצגו עו"ד הדר צור, תמר טייטלבאום ויונתן טל.
במסגרת כתב האישום המתוקן הורשעו עודה ומחמוד חמדאן בסיוע לרצח אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017. לפי האישום שבו הודו, עודה, נאשמים נוספים ועד המדינה, קשרו קשר לגרום למותו של אדם בשם יענקלה אמסלם. הוא עקבו אחריו בבית קפה עם וקנין, אלא שהאחרון נכנס לרכבו ונסע. כשעצר בבת ים סמוך למדרכה, הם סברו שמדובר ביעד שלהם: לפי כתב האישום אדם נוסף שלא הועמד לדין ועד המדינה ירו בו - והוא מת במקום.
2 צפייה בגלריה
זירת החיסול בבת ים, בפברואר 2017
זירת החיסול בבת ים, בפברואר 2017
זירת החיסול בבת ים, בפברואר 2017
(צילום: שאול גולן)
בנוסף הורשעו מעורבים אחרים בתיק בסיוע לרצח של פיראס נאדי ומריה גאנם, שגם הם נורו למוות ברכבם. חלק מהמעורבים בתיק הורשעו גם בחטיפת אדם, ובניסיון רצח של אדם בשם טלטל ערער שנפצע באירוע.
על פי כתב האישום הקודם מ-2018, ייחסה הפרקליטות לעודה כמה מעשי רצח. אז נטען כי החל משנת 2016 פעלו רבים מהנאשמים במסגרת ארגון הפשיעה של עודה ושרחביל עודה. במסגרת הארגון, קשרו עודה ומעורבים נוספים, יחד עם עד המדינה, קשר לרצוח את יענקל'ה אמסלם.
עודה, נזכיר, עלה לכותרות בסוף 2018 גם בשל פרשה אחרת, שבה נפתחה אש לעבר בית המעצר הדרים וכלא איילון. במשטרה חשדו אז כי מאחורי הירי עומדים "חייליו" של עודה, וכי הרקע לתקריות החריגות הייתה העובדה שכמה שבועות לפניהן מת אחיו, אך בקשתו לצאת להלוויה נדחתה על ידי שב"ס. כמה חשודים נעצרו בפרשה הזו, אך בהמשך הם שוחררו.