2 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט ז"ל וזירת התאונה
קרוביו של דסטאו ביסט (74) מרמלה, שלפי החשד החדש שהציגה הבוקר (יום ב') המשטרה נרצח בדריסת אופניים מכוונת, הביעו סיפוק מהחלטת המשטרה להחמיר את המיוחס למעורבים במקרה. "לכל אורך הדרך טענו שאבא שלנו נרצח על רקע לאומני רק בשל היותו יהודי ומסתבר שצדקנו", אמרו בני המשפחה של הקורבן.
מוקדם יותר הובא לבית משפט השלום בראשון לציון נער בן 16 מרמלה, שלפי החשד היה מעורב בדריסת ביסט עם אופניים חשמליים בסוף מאי. בתחילה ייחסה המשטרה לנער חשד לפגע וברח, אולם בדיון היום הצהירה כאמור המשטרה כי היא חושדת שמותו של ביסט נגרם בכוונה תחילה. בני משפחתו של המנוח, שנאבקו בהתנהלות המשטרה מרגע שיקירם נדרס למוות, הגיעו גם הם לבית המשפט אך לא הורשו להשתתף בדיון.
בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרו של הנער, ובמקביל פועלת המשטרה לאתר חשודים נוספים בדריסתו של ביסט. "אנחנו, בני משפחתו של דסטאו הי"ד, הגענו הבוקר לדיון בהארכת מעצר החשוד ברצח אבינו בבית משפט השלום בראשון לציון", ציינו קרוביו של הנדרס בהודעה שפרסמו.
2 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט ז"ל
הם הוסיפו: "אנחנו מקווים שמעתה כלל גורמי הביטחון יחברו יחדיו, יאתרו את יתר החשודים ויביאו אותם לדין. אנחנו מאוד מקווים שהצדק ייעשה במהרה והרוצחים יירקבו מאחורי סורג ובריח לשנים רבות".

"מאבק ללכידת רוצח"

גם עו"ד בן מעוז, שמלווה את המשפחה, טוען כי ביסט לא מת בתאונת דרכים. לדבריו, "זה חודשיים אני מנהל מאבק ללכידתו של רוצח דסטאו ביסט אשר נרצח לאור יום במרכז העיר רמלה. הגם שנטען על ידי המשטרה בתחילת הדרך כי מדובר בתאונת דרכים אקראית, לא הרפיתי ודרשתי כי האירוע ייבדק וייחקר כרצח בעל מניע לאומני. מעצרו של החשוד אמש מחזק את המשפחה ונותן תקווה כי בסוף התהליך הצדק ינצח".
ביסט, פנסיונר של חברת "קוקה קולה", היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס ליד קניון רמלה, כשנפגע על ידי שני רוכבי אופניים חשמליים שהגיחו במהירות לכיוון התחנה, ונמלטו מהמקום. הוא נשאר דקות ארוכות על המדרכה עד שפונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נשאר מורדם ומונשם עד שמת ב-16 ביוני.

במשך יותר משבוע אחרי התאונה, במשטרה לא ידעו להגיד למשפחה מי חוקר את האירוע, שהטיפול בו הועבר מהתחנה ברמלה לבוחני התנועה ואז בחזרה למשטרת רמלה. לאורך פרק הזמן הזה המשטרה גם לא בדקה את מצלמות האבטחה מהאזור. לאחר מכן, לפרק זמן קצר, עורב שב"כ בחקירה, בעקבות חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני.
ביסט שכב דקות ארוכות על המדרכה בטרם פונה לבית החולים. שוטרים שהגיעו למקום גבו עדויות ראשונות, אבל כאן פחות או יותר הסתיימה העבודה של המשטרה. בתו סיפרה לאחר היוודע המקרה שאותו בחרה המשטרה בשלב ראשון לא לפרסם כי "יום למחרת הגענו לעדות במשטרת רמלה, יחד עם עדי ראייה. חיכינו שעות עד שגבו מאיתנו את העדות. אחרי זה אמרו לנו שמעבירים את התיק לבוחני התנועה כי זאת תאונה. כשבדקנו אצל הבוחנים אמרו לנו שמחזירים לרמלה".
עו״ד בן מעוזעו"ד בן מעוזצילום: שי אוחיון
בעוד יקירם נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, מצאו את עצמם בני המשפחה מנהלים חקירה עצמאית. הם הלכו ברחובות בחיפוש אחר מצלמות אפשריות, ובכיוון מסלול הבריחה של רוכבי האופניים. הם גילו כי בקניון ברמלה מכוונת מצלמה לתחנת האוטובוס, אבל נדהמו לשמוע שחוקרי המשטרה כלל לא הגיעו לאסוף את הסרטונים. במשפחה ביקשו מהנהלת הקניון לשמור את צילומי האבטחה. רק אתמול, חודשיים אחרי הדריסה הקטלנית, אותר אחד החשודים במעשה.
עו"ד יוסי פריינטי, שמייצג את הנער החשוד, טען היום בבית המשפט כי למרשו אין כל קשר לאירוע, ושהוא היה בכלל במקום אחר. "רב הגלוי על הנסתר במקרה הזה. לי נראה בזהירות המתבקשת עם כל הצער והכאב למשפחת הקורבן, נראה לי תמוה שמשטרת ישראל עוצרת קטין נקי עבר פלילי באירוע חריג שכזה.
"למרשי אין כל קשר לאירוע, הוא כלל לא היה שם לדעתי. הם מנסים לשייך אותו לאירועי הפרעות בחודש מאי האחרון. ניתן ללמוד מעמדת היחידה החוקרת, שמלכתחילה נותב התיק לתאונת דרכים, ומפתיע מאוד בחלוף הזמן של חודשיים וחצי החקירה הפכה לרצח. כל העדויות והראיות היו ידועות למשטרה כבר אז, יש להם מצלמות אבטחה אז מה השתנה?".