2 צפייה בגלריה
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
"עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת". בנט ואלרעי פרייס
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את המתקפות נגד ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ואמר כי יש לה גיבוי לפעילותה. "ד"ר שרון אלרעי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל", אמר בנט.
"היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה", הוסיף ראש הממשלה. "המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה".
גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי הוא "מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וסרות הטעם" נגד אלרעי פרייס. "ד"ר פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל".
אש הוסיף כי לאלרעי פרייס יש "תפקיד קריטי במערכת הבריאות בכלל, ובטיפול במגפת הקורונה בפרט. היא עושה את תפקידה באחריות ובשיקול דעת, תוך ראיית מכלול השיקולים והאתגרים הלאומיים שבהתמודדות עם הקורונה, בדגש על בריאות הציבור, עליו היא מופקדת".

2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא-ביטון
יפעת שאשא-ביטון
"משרד הבריאות עושה לי דה-לגיטימציה". שאשא ביטון
(צילום: עמית שאבי)
לפני כשבועיים דווח ב"ידיעות אחרונות" כי שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון דרשה מבנט לפטר את ד"ר אלרעי פרייס. לאחר מכן אמרה השרה למקורביה כי "משרד הבריאות עושה לי דה-לגיטימציה. אני לא לבד בסיפור הזה, גם שרים נוספים, בהם אורנה ברביבאי, יואל רזבוזוב, אורית פרקש הכהן ונוספים, מתנגדים לעמדה שד"ר אלרעי פרייס מקדמת. צריך לשנות דיסקט ולא יסתמו לי את הפה".
שר הבריאות ניצן הורוביץ גיבה את ד"ר אלרעי פרייס והבהיר כי לא תפוטר. הורוביץ אף ביקש מלשכתה של שאשא ביטון להוציא הודעת הבהרה בעניין. בהמשך נמסרה מטעם שאשא-ביטון הודעה ולפיה "שרת החינוך אינה עוסקת בעניינים פרסונליים של משרד כזה או אחר. היא אכן מאמינה כי צריך להחליף גישה בניהול המשבר כיוון שאנו במציאות אחרת וכי בניגוד לפעמים קודמות על הממשלה לנהל את האירוע ולקחת אחריות ולא אף אחד אחר".