הבעלים של המסעדה הירדנית "7 באוקטובר" בעיר כרכ הודיע אתמול (שישי) על שינוי שם המסעדה, לאחר שעורר סערה, והסביר כי רישיון העסק לא אושר כיוון שהשם היה בעל הקשר פוליטי. מקור ירדני הסביר בריאיון לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" כי משרד התעשייה והמסחר של ירדן אוסר רישום שמות מסחריים שיש להם הקשרים פוליטיים.
2 צפייה בגלריה
מסעדה בירדן בשם 7 באוקטובר
מסעדה בירדן בשם 7 באוקטובר
"המדינה הסירה את השם מטעמים ביטחוניים ומלחצים שהופעלו"
בפוסט בדף הפייסבוק של המסעדה הסביר באסל נביל, בעל המסעדה, כי לא הצליח לקבל רישיון מלשכת התעשייה והמסחר, למרות שניסה כמה פעמים, וכי השם הוסר על-ידי המדינה "מטעמים ביטחוניים ומלחצים שהופעלו". הוא ציין כי כרגע אין למסעדה שם, והוסיף: "התאריך 7 באוקטובר הוא תאריך מכובד ויישאר חקוק בלב שלנו לעד. לא חיפשתי תהילה, טרנדים או שיווק. אני גאה בעצמי וגאה שטלטלתי את הישות השברירית (ישראל) באמצעות שם של מסעדת שווארמה והכיתי אימה בליבם למשך יומיים לפחות".
עם זאת, בפוסט נוסף שפורסם היום בדף הפייסבוק של המסעדה ניתן לראות את כרטיסי הביקור החדשים של המסעדה - עליהם כתוב "7 באוקטובר". הורדת השם מהמסעדה עוררה סערה בפני עצמה בירדן. חבר הפרלמנט הירדני אחמד אל-קטאוונה צילם את עצמו על רקע המסעדה, והבהיר כי ה-7 באוקטובר "לא יימחק מלב הירדנים", למרות הסרת השם.
2 צפייה בגלריה
מסעדה בירדן בשם 7 באוקטובר
מסעדה בירדן בשם 7 באוקטובר
"7 באוקטובר" על מדי העובדים
חשבונות רבים בטוויטר טענו אמש כי השלטונות בירדן הסירו את שם המסעדה, ובעלי חנויות רבים במדינה החליטו לשנות את שמות החנויות שלהם כאות מחאה ל-"7 באוקטובר" ו"מבול אל-אקצא", השם שחמאס משתמש בו למלחמה ברצועת עזה.
המסעדה החליטה על בחירת השם בחודש שעבר בעקבות פוסט שהועלה לדף הפייסבוק של המסעדה, ובו ביקשו מנהליה שיציעו להם שם חדש. אחד השמות שהוצעו הוא 7 באוקטובר, ובהמשך הודיעו מהמסעדה כי זה השם הנבחר. בתיעוד שהפך לוויראלי של השווארמיה בשם המזעזע נראים אנשים נוהרים למקום. מהתיעוד נראה שגם על מדי העובדים מופיע הכיתוב "7 באוקטובר".