פחות מחודשיים לפני יישומה המתוכנן של רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית שמובילה השרה מרב מיכאלי, קודמתה בתפקיד מירי רגב כינסה היום (שלישי) בכנסת "כנס חירום" לעצירת הרפורמה. בכינוס השתתפו בין היתר ח"כ ישראל כץ, שהיה שר התחבורה במשך עשור, חברי כנסת וראשי רשויות מהפריפריה, שכמעט כולם מזוהים עם הליכוד. אליהם הצטרף יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (כחול לבן), שלאחרונה יצא נגד הרפורמה וטען שהיא פוגעת בפריפריה.
3 צפייה בגלריה
כינוס חירום ביוזמת מירי רגב נגד רפורמת התחבורה הציבורית של מרב מיכאלי
כינוס חירום ביוזמת מירי רגב נגד רפורמת התחבורה הציבורית של מרב מיכאלי
רגב וביטון ב"כינוס החירום" בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ. "עוול גמור"
(צילום: שאול גולן)
רגב טענה כי הרפורמה היא "רעה, אנטי-חברתית ואנטי-סוציאלית". היא אמרה: "מאז ומעולם המחירים היו דיפרנציאליים על פי מקום מגורים, לא היה כאן מחיר אחיד. ככה תמרצנו ועודדנו אנשים לנסוע בתחבורה ציבורית במחיר סביר והוגן. ההישג היחידי של השרה מיכאלי הוא ביצירת מעמד חדש של עניים תחבורתיים".
כץ הוסיף: "פה יש ניסיון לקחת אחורה מגמה שהובלתי לחבר את הפריפריה בתשתיות ותחבורה ציבורית. נדהמתי שלא מוסיפים שקל לרפורמה בתחבורה הציבורית. מה שעושים פה זה עוול גמור. הפקידים מובילים אותה (את השרה מיכאלי - ר"ר)".
רפורמת "דרך שווה" אמורה להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, ובמסגרתה יצומצמו עשרות התעריפים השונים הנהוגים כיום בתחבורה הציבורית לכדי מספר מצומצם של תעריפים אחידים. בין היתר, במסגרת התעריפים החדשים ניתן יהיה לקנות כרטיס חופשי-חודשי לאוטובוסים בכל רחבי הארץ ב-255 שקלים. כרטיס חופשי חודשי בפריפריה לרדיוס של 40 קילומטרים יעלה 99 שקלים. אזרחים ותיקים ייהנו מהנחות, ובני 75 ומעלה יוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית בחינם.
3 צפייה בגלריה
"קפיצת מדרגה"- כנס התחבורה הגדול לחברה הערבית שיזמה שרת התחבורה מרב מיכאלי
"קפיצת מדרגה"- כנס התחבורה הגדול לחברה הערבית שיזמה שרת התחבורה מרב מיכאלי
בינתיים: מיכאלי ערכה כנס תחבורה גדול בנצרת. "המשרד משקיע יותר מאי פעם בצמצום הפערים בחברה הערבית"
(צילום: אורי לובן, לע"מ)

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין הודיע בדיון כי יעתור לבג"ץ נגד התוכנית. "הבג"ץ שלנו מוכן כבר שבוע-שבועיים. ציפינו שכל ראשי הרשויות יצטרפו, ועכשיו להסתער על המאבק", אמר.
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד), תושבת אזור בית שאן, אמרה אף היא כי הרפורמה רעה. "מישהו אמר שהפקידים רימו את השרה, אבל האופציה השנייה זה רוע. רוע של לקחת מהפה של החלשים ולתת לחזקים. היא אפילו לא מוכנה לבוא לוועדה ואמרה שכלום לא ישתנה ברפורמה. את הרוע הזה נעצור ולא ניתן שיעשו על הילדים שלנו".
במקביל ערכה היום השרה מיכאלי בנצרת כנס תחבורה גדול לחברה הערבית שיזמה תחת הכותרת "קפיצת מדרגה". בנאומה אמרה מיכאלי: "משרד התחבורה בראשותי משקיע היום יותר מאי פעם בצמצום הפערים בחברה הערבית. יש לנו מטרה אחת - לייצר ערים שאפשר ללכת מהן ולהגיע מהן לעבודה, לתעסוקה, ללימודים, למשפחה, לחוגים, אחד לשני ולהתקדם בחיים. אנחנו כאן בכנס כדי להתניע את המהלך הכל-כך חשוב הזה, לייצר שפה משותפת - בערבית, בעברית ובתחבורתית".