יום קרב נוסף בגבול הצפון: במהלך היום (שישי) הודיע חיזבאללה על 11 אירועים שונים שבהם ירה לעבר ישראל מאז הבוקר. לפי הארגון אנשיו ירו לעבר חיילי צה"ל במוצב "אל-מרג'", רמים, יראון וא-דהירה, וכן על מטחי פצמ"רים וטילי נ"ט על מנרה ומלכיה. בשלב מסוים נסגר לתנועה הכביש העולה מצומת כח לרכס רמים וכן צומת הכניסה לרמות נפתלי. כתוצאה משיגור טיל נ"ט לאזור מנרה נפצעו שלושה ישראלים - וצה"ל תקף בתגובה.
צה"ל מסר שבתגובה תקף באמצעות מטוסי קרב מטרות של חיזבאללה ומחבלים בשטח לבנון: "בין המטרות שהותקפו תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. בנוסף, צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב ערב אל-עראמשה". עוד נמסר כי הותקפו מקורות הירי לעבר מלכיה ומנרה.
2 צפייה בגלריה
אל-מיאדין: תקיפות ישראליות באזור עיתרון
אל-מיאדין: תקיפות ישראליות באזור עיתרון
תיעוד לבנוני של תקיפות צה"ל באזור עיתרון
בנוסף, כוחות צה"ל שפעלו מוקדם יותר במרחב מטולה זיהו רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, הלוחמים היו במעקב אחרי הכלי, שעל פי החשד נשא חומר נפץ, והפילו אותו.
לפי חיזבאללה, לאורך כל היום אתמול הותקפו כמה נקודות בישראל, בהן משגב עם, יפתח, מטולה וביאד בלידא, בירנית, ג'ל אל-עלם, שתולה, חדב יארון והרמון.
2 צפייה בגלריה
תמונת הרחפן שהופל
תמונת הרחפן שהופל
החרפן שהופל בצפון. לפי החשד, נשא עליו חומר נפץ
(צילום: דובר צה"ל)
גורמי מודיעין מערביים דיווחו השבוע שאיראן הודיעה לחמאס שהיא ושלוחיה, כולל חיזבאללה בלבנון, לא יגבירו את מעורבותם בלחימה נגד ישראל. בחמאס הכחישו דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס שלפיו מנהיג איראן עלי חמינאי נזף בארגון על שיצא למתקפה על ישראל בלי לתאם זאת הציר השיעי הרדיקלי.
מוקדם יותר השבוע נשאל ראש הממשלה בריאיון ל"פוקס ניוז" אם הוא מאמין שניצחון על חמאס ירתיע את חיזבאללה, ויגרום לו להפסיק את הירי ליישובים בישראל. "אני חושב שזה מסר הכרחי, זה אולי לא יספיק, אבל זה בהחלט הכרחי", אמר ראש הממשלה. "בלי ניצחון בדרום, לא תהיה הרתעה בצפון נגד חיזבאללה. זה הצעד הראשון". נתניהו הזכיר בדבריו את "ציר הטרור" שנשלט על-ידי איראן, ותיאר את חמאס, חיזבאללה והחות'ים כעושי דברה של טהרן.
פורסם לראשונה: 12:46, 17.11.23