1 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ )
לאחר שגוש נתניהו השיג 64 מנדטים בתום ספירת כל הקולות ולקראת המו"מ הקואליציוני - אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם הממוקם במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית, ומי שינהל מו"מ נפרד מול הליכוד, ידרוש לקדם בממשלה החדשה את פרויקט "מגן העם" שהגתה סיעתו, שעיקרו ניטור מעורבות של ארגונים "אנטי-ישראליים", לשיטתם, בציבוריות הישראלית. כך על פי מקורביו.
בריאיון ליניר קוזין וישי שנרב בגל"צ אמר הערב (חמישי) מעוז כי "נבחן משפטית את ביטול מצעד הגאווה. נתחיל בירושלים, אחרי זה נראה לגבי תל אביב". על החזרת ביטול האיסור על הומואים אמר מעוז כי "ארצה לשמוע את דעת הגורמים המקצועיים ונפעל לפי מה שיגידו. למד"א הייתי מציע להחזיר מיד את הטפסים הישנים של אבא ואמא, לצד הורה 1 והורה 2".
מעוז לא צפוי לדרוש תיק בממשלה, אך אמר כי ישאף להיות שר החינוך, כי לדבריו "אני מכיר את כוחי, והייתי רוצה להיות מעורב בהשפעה על מערכת החינוך. אנחנו נחזיר את המסורת היהודית לחינוך, היום התלמידים לומדים על חגים נוצריים".
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נועד בחודש ספטמבר עם הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם" המתנגדת ללהט"בים, ושכנע אותו להתאחד עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תחת רשימה אחת.
בעבר נשמע הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של המפלגה, מכנה הומוסקסואלים "סוטי מין ואנשים אומללים" ועל נשים אמר כי מקומן הוא "בבית ולא במרחב הציבורי". יש לציין כי מעוז כבר נכנס כנציג "נעם" לכנסת, לאחר שהמפלגה התאחדה בבחירות 2021 עם סמוטריץ' ובן גביר.