השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי נציגת המטה לביטחון לאומי (המל"ל) לא תוכל להשתתף יותר בדיוני ההכנה לרמדאן במשרד לביטחון לאומי. במשרד לביטחון לאומי האשימו כי הנציגה "התחצפה" לשר, שמנע גם כניסה של נציגים מלשכת ראש הממשלה לדיונים. כעת משתתפים בהם בן גביר, אנשי משרדו, המשטרה וצה"ל.
לכך מצטרף גם דיווח של "הארץ" בשבוע שעבר, שלפיו גם שירות הביטחון הכללי החליט שלא לשלוח יותר נציג מטעמו לדיוני הערכת המצב של בן גביר, בשל "יחס בוטה ומזלזל" של השר כלפיו - בין היתר על רקע עיסוק הארגון בטרור היהודי.
1 צפייה בגלריה
צחי הנגבי איתמר בן גביר
צחי הנגבי איתמר בן גביר
ראש המל"ל הנגבי ובן גביר
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
נציגת המל"ל, כך נודע ל-ynet, תקפה את עמדת השר בעניין הר הבית והרמדאן בדיונים שהתקיימו. להחלטת בן גביר לאסור על כניסתה קדם עימות קשה בינו לבינה, אחרי שהתבטאה נגדו בחריפות. נציגת המל"ל גם מחתה בדיון על כך שמאפשרים הכנסת טלפונים ניידים פנימה, ובן גביר מצידו הבהיר כי לפי עמדת המשטרה אין מניעה לעשות זאת.
לאחר אותו דיון, שבמהלכו התעמתה נציגת המל"ל עם בן גביר ואנשי משרדו, הודיע השר למל"ל שלא יוכלו לשלוח יותר את אותה נציגה - ולכן או שיחליפו נציג, או שיסתפקו בשליחת עמדתם בכתב. בן גביר אף אמר למל"ל: "אתם גוף מייעץ ולא קובע".
במערכת הביטחון מזהירים בשבועות האחרונים מפני תרחיש של מהומות ברמדאן, שיחל ב-10 במרץ, ואומרים כי המדיניות של בן גביר עלולה להבעיר את הגזרה עוד יותר. מאז 7 באוקטובר, נזכיר, הצליחו במערכת הביטחון למנוע השתתפות של המון פלסטיני בעימותים עם צה"ל, כשבמקביל חוסלו ונעצרו מאות מחבלים. כעת מזהיר אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מתרחיש שבו ייצאו "המונים לרחובות" בעקבות "אירוע אמיתי או לא" שיתרחש בזמן הרמדאן. לדבריו, "מוכנות להסלמה זה אירוע מהותי, צריך לשפר כל יום את המצב שלכם לקראת היום הבא. את האירוע הזה צריך לדמיין ולהיערך אליו מכלל הבחינות".
בעקבות הפיגוע הרצחני בתחנת הדלק ליד עלי ביום חמישי, נזכיר, ובצל המתיחות סביב הרמדאן, תגבר הצבא את הגדה המערבית בכוחות נוספים - בעיקר מיחידת דובדבן, 636, איסוף קרבי ומג"ב. כעת באוגדת איו"ש יש 21 גדודי ביטחון שוטף, בנוסף לכמה גדודי הגנה מרחבית ופלוגות מג"ב שהגיעו לגדה לקראת הרמדאן. בימים האחרונים החלו להגיע לאוגדת איו"ש גם גדודים סדירים כדי להחליף את כוחות המילואים שמוצבים בגזרה מאז אוקטובר. בין חמשת הגדודים הסדירים ששבו לאיו"ש ישנם שלושה גדודים של כפיר, גדוד של פלח"צ של פיקוד העורף וגדוד תותחנים.
פורסם לראשונה: 21:27, 02.03.24