המדינה הגיעה להסדר טיעון עם ליטל ברסי, בעלת "פעוטון הזוועות" ברמלה, שהואשמה בשורת עבירות תקיפה של קטינים ותדרוש לגזור עליה שנתיים מאסר בפועל. כך נודע היום (רביעי) ל-ynet. העונש שיוטל עליה עדיין במחלוקת.
כתב האישום המקורי, שהוגש על ידי עו"ד יעל תרם מפרקליטות מחוז המרכז, כלל עבירות של תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי מבוגר אחראי הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח - אך עם ההגעה להסדר הוא רוכך לעבירות פחותות יותר.
הסיכומים יוגשו מחר לבית משפט השלום בפתח התקווה, ואם יאושרו - ברסי תורשע בעבירות שמיוחסות לה. עם זאת, להגנה נשמרה הזכות לבקש שלא לרצות עונש מאסר.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן ברמלה
תיעוד ההתעללות בגן ברמלה
מתוך מצלמות הגן
הגן, שנקרא "המשפחתון של טולי", היה מיועד לתינוקות ופעוטות מגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים. ברסי שימשה בעלים ומנהלת הגן, ואף הייתה בעצמה גננת בגן. בכתב האישום נכתב כי במהלך השנים 2020-2018, בהיותה מנהלת הגן, נכתב באישום המקורי, ברסי הייתה מודעת לאווירה האלימה, בין היתר, על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם. כמו כן הייתה עדה לאירועים שבהם סייעות נקטו אלימות ותקפו קטינים, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות.
על אף זאת, נמנעה ברסי מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות. במספר הזדמנויות אחזה בפעוטות בחוזקה מהמותן או מהכתפיים והושיבה אותם בכח על הכיסא. במקרה אחר הנחתה את אחת הסייעות לקשור פעוט לכיסא ללא יכולת לזוז.

אותה סייעת נהגה לאחוז בחוזקה בפעוטות ואף לגרור אותם ברחבי הגן. במקרה אחד קשרה לכיסא באמצעות חיתול בד את אחד הפעוטות על פי הנחייתה של ברסי, במועדים שונים היכתה שניים מן הפעוטות בראשם. במקרה נוסף הרימה סנדל מהרצפה והעיפה אותו לכיוונו של אחד הפעוטות שהיה בצדו השני של החדר. הסנדל פגע סמוך לראשו של הפעוט.
ג'ני אלבו, שבתה הייתה בגן, אמרה בשיחה עם ynet כי "הפרקליטות עדכנה אותנו בעסקה המתגבשת ואנחנו מודים לפרקליטה על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ליטל מלכתחילה". לדבריה, "שום עונש לא מספיק ולמרות זאת אנחנו מקווים שבית המשפט יגזור את השנתיים שמבקשת הפרקליטות. כל בעלת ומנהלת גן צריכה לדעת שהילדים הם באחריותה והיא לא יכולה להסיר אחריות ולו לרגע אחד ממה שקורה בגן שבבעלותה, במיוחד כאן שברור לנו שליטל ברסי היא חלק בלתי נפרד ממה שקרה לילדים שלנו".
אלונה דניאל ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך הוסיפה כי "למרות שמדובר בראש של גן שהתגלה כבית זוועות, שבו לא פחות משבע סייעות בשלוש כיתות שונות נאשמות בתקיפת קטינים והתעללות, התיעוד הוויזואלי לא מאפשר להאשים את מנהלת הגן בתקיפת קטינים ונותרו האישומים על תקיפת סתם של ריבוי קטינים והפרת חובת הדיווח. הפרקליטות תעתור ותילחם על מאסר של שנתיים בפועל, ואנחנו לא נקבל יום אחד פחות".
 עו"ד סוזי עוז סיני ארניה עו"ד עוז סיני ארניה
סייעת אחרת הואשמה כי נהגה להכות ולבעוט בפעוטות הגן. בשני מקרים בעטה בפעוטות עת שיחקו בחצר – בבטן ובחזה. במקרה נוסף היכתה פעוטה ששכבה על מיטה בגן בראשה באמצעות חבילת מגבונים. בנוסף, היא היכתה פעוטות באמצעות כפכפים, משכה אותם בחוזקה בידיהם ובאחד המקרים אף נשכבה על אחד הפעוטות. כמו כן, סייעת שלישית הואשמה באחיזה ומשיכה בכוח של פעוטות ובהטחתם בחוזקה.
עורכת דינה של ברסי, סוזי עוז סיני ארניה, מסרה בתגובה על הסדר הטיעון כי "נסכים להגיב אחרי הדיון שיתקיים בבית המשפט".