3 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
מימין: רבאב אבו סיאם ובנותיה. משמאל: החשוד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
החשוד בהזמנת רצח גרושתו רבאב אבו סיאם לעיני שלוש בנותיה בלוד לפני כחצי שנה שוחרר, ומאז הוא דורש לקבל חזקה על הילדות. היום (שני) הוא כבר לקח את בתו הקטנה (3), שהייתה עדה לרצח אמה המורה, מהגן. בחודשים מאז הרצח המשטרה ומשרד הרווחה התנגדו בתוקף להעברת הילדות אל האב, אך כעת במפתיע עמדת הרווחה השתנתה.
3 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
"מה שעושה הרווחה גרוע יותר מהרצח". אמה של רבאב עם תמונתה
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב
ציור שציירה בתה של רבאב, שחזתה ברצח אמה
אמינה, סבתה של הילדה ואמה של הנרצחת, מגדלת את שלושת הילדות של בתה מאז הרצח המזעזע, בשיחה עם ynet היא מספרת: "הרווחה סיכמה איתו שהוא ייקח את הילדה הקטנה, ואת שתי הבנות הנוספות (בנות 6 ו-11) ישלחו לפנימייה בירושלים". אמינה סיפרה כי "הרווחה הודתה שטעתה", ובשיחה עם המשרד התברר לה כי החשוד קיבל מכתב המשטרה שהתיק נגדו נסגר, אלא שבכלל מדובר בתיק פלילי ישן נגדו והוא עדיין החשוד העיקרי בהזמנת רצח גרושתו.
"זו חטיפה", מאשימה הסבתא אמינה, "אין דרך אחרת להסתכל על זה. הוא חטף את הבנות ולא אכפת לו מהן. שולח אותן לפנימייה? הקטנה צריכה תרופה כל יום, אסור שהוא יגדל אותה. זה מחדל של הרווחה. הם אומרים 'סליחה טעינו'. זו טעות? זו סכנה, זה מחדל אדיר". בצהריים הוחזרה הבת הקטנה לחזקת סבתה - וכל שלוש הילדות יישארו אצלה לפחות עד מחר. "מה שעשתה לי הרווחה גרוע יותר מהרצח של הבת שלי", אמרה הסבתא בכאב.
כזכור, זמן קצר לאחר הרצח החשוד נעצר בנמל התעופה בן גוריון, אך בהמשך שוחרר, כמו גם חשודים אחרים שנעצרו בחשד למעורבות. בעבר פורסם ב-ynet כי הוא דורש לקבל חזקה על בנותיהן המשותפות, ובגלל שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום הוא גם יכול לקבל אותן לרשותו.

גורמי הרווחה בעיריית לוד מסרו בתגובה: "מחר אמור להתקיים דיון בבית המשפט לנוער בדלתיים סגורות והסבתא (אמה של רבאב) תציג את עמדתה מול בית המשפט. בשלב זה, כל הקטינות ישהו בבית הסבתא עד להחלטת השופט בדיון שיתקיים מחר. יצוין כי המלצות ועדות תכנון טיפול שהתקיימה היום בהשתתפות האבא והסבתא, התקבלו בהקשר למצב הרגשי וראיית טובתן של הקטינות. במשטרה ציינו כי לא נשקפת שום סכנה מצד האבא, שעד עצם היום הזה, לא הוגש נגדו כתב אישום".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ככלל, הסדרי ראיה ומפגשים, נקבעים ע"י גורמי הרווחה ולא המשטרה, וכך גם במקרה האמור. ככל שבית המשפט מבקש את עמדת המשטרה לסוגיות אלה, הרי שחוות הדעת הנקודתית ניתנת ישירות לבחינת השופט".
נציין כי גם עד היום, חצי שנה לרצח, איש לא הואשם ברציחתה של אבו סיאם. הרצח בוצע למרות שאבו סיאם הייתה מאוימת במשך תקופה ארוכה, וחרף תמרורי האזהרה הרבים שהיו. גם חשודים אחרים מלבד הגרוש נעצרו ושוחררו בהמשך. בני המשפחה היו נתונים לאיומים מאז, ובמשך תקופה ארוכה הבנות שחזו ברצח אמן לא הלכו לבית הספר מאותה הסיבה. כך למשל, חודשיים וחצי אחרי הרצח של רבאב, אלמונים ריססו בירי את בית סבה.