סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד) התייחס למעצרם של מורדי ונטלי אוקנין בטורקיה ואמר כי "זו זירה מאוד מורכבת, אנחנו בשלבים של לבדוק שהם בסדר". בריאיון לאולפן ynet התייחס סגן השר גם לפריימריז הצפויים במפלגתו, לראשונה מאז הקמתה לפני כמעט עשור, ואמר שהוא מאמין שיהיו שיתמודדו מול היו"ר יאיר לפיד. "הבטחנו את זה עוד לפני הבחירות, והנה זה קורה. עמדנו במילה שלנו", אמר רול.

2 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
רול. "מוקדם מדי לצאת בהכרזות לגבי טיב הקשר עם טורקיה"
(צילום: ראובן קסטרו)
- אפשר לסיים את הפרשה הזאת בטורקיה בפרופיל נמוך ב-48-24 שעות הקרובות? "הנושא מטופל באופן אישי על ידי שר החוץ לפיד ועל ידי הדרגים המקצועיים הרלוונטיים בצורה הכי אינטנסיבית שיכולה להיות. הזוג קיבל גם ביקור קונסולרי של משרד החוץ. כמה שנדבר על זה פחות בתקשורת וכמה שפחות נצא בהצהרות, כך ייטב. אלה זמנים רגישים ואני מקווה שנוכל לעדכן בהקדם".
- אנחנו שואבים עידוד מזה שלא שמענו את ארדואן מתערב, אפשר לרדת מהעץ? "אני לא יודע מי טיפס על עץ, אני לא חושב שזה עניין כזה. זו זירה מאוד מורכבת, אנחנו בשלבים של לבדוק שהם בסדר, ולכן הם קיבלו ביקור קונסולרי וזה חשוב שזה קרה. ברגע שנוכל לעדכן, נעדכן".
- מדובר בסוג של חטיפה, צריך לאסור על אזרחים ישראלים לנסוע עכשיו לטורקיה? "מוקדם מדי לצאת בהכרזות לגבי טיב הקשר עם טורקיה ומה המגבלות שצריכות להיות. אני כן יכול להרגיע את הציבור שברגע שתתקבל החלטה כזו, או ברגע שתהיה תובנה שצריך לשנות משהו, אז משרד החוץ ייצא בהצהרה מאוד ברורה בנושא".
2 צפייה בגלריה
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
מורדי ונטלי אוקנין. "קיבלו ביקור קונסולרי, חשוב שזה קרה"
(מתוך פייסבוק)
- ישראלים יכולים להרגיש בטוחים כשהם נוסעים לטורקיה? "יש אזהרות מסע לכל מקום רלוונטי, אם תהיה סיבה לעשות הצהרה שונה, משרד החוץ יוציא הצהרה עדכנית".
- סיפור הפריימריז ביש עתיד, זה לא קצת מצחיק בנסיבות הקיימות? "יש עתיד עוברת תהליך מאוד מבורך של התבססות והבשלה וכחלק מזה אנחנו גם בונים את המוסדות הדמוקרטיים שלנו. אני לא חושב שזה מגיע בצורה מפתיעה. לפיד, יו"ר המפלגה, אמר את זה במשך שנים, שזה תהליך שאנחנו הולכים ובונים. הוא הכריז כבר בשנה שעברה שיהיו פריימריז לראשות המפלגה".
- אתה מעלה על הדעת שמישהו יתמודד מולו? "אני חושב שכן, זה חלק מהתהליך. יש פה מפלגה שכמעט חוגגת עשור, וזה חלק מהתהליך שלנו. זה לא אומר שעכשיו כל מה שאני מצפה שיקרה יקרה אבל אנחנו עומדים במילה שלנו. למפלגות אחרות לקח הרבה יותר שנים להגיע למצב שהן פותחות את השורות בצורה דמוקרטית. זה תהליך מבורך שכל הסיעה רתומה אליו וכמובן לפיד מוביל אותו. עמדנו במילה שלנו, הבטחנו את זה עוד לפני הבחירות, והנה זה קורה".