שר הבינוי והשיכון המיועד ויו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף התייחס הבוקר (שני) בוועידת הנדל"ן של ynet ו"ידיעות אחרונות" לעימות עם ח"כ משה גפני סביב החברות בקבינט המדיני-ביטחוני ואמר כי "נעשה הכול בתיאום, כל אחד יקבל את מה שמגיע לו. אנחנו מפלגה אחת. אנחנו רבים כמו כל מפלגה, זה טבעי. אנחנו פותרים את זה בידידות".
הוא נשאל אם הוא רוצה להיות חבר בקבינט, והשיב: "את זה יחליטו גדולי ישראל. אם הם יחליטו שאנחנו חייבים להיות שם לא תהיה לי ברירה. אנחנו שותפים ואנחנו נעשה הכול בתיאום, אנחנו עובדים בתיאום, אנחנו מאוחדים, תסתכלו בעיתונים שלנו מה כתוב. שם כתוב שאנחנו אוהבים זה את זה". לאחר מכן הוסיף: "יש לנו את זה בנייר, לא אמרתי שיש לנו את זה במעשה".
על תחקירי הדירות שלו אמר גולדקנופף כי "אני לא מכיר את כל הדברים האלה. יכול להיות שיש ביקורת מסוימת". על הסערה שעוררו אתמול חברי הכנסת מהציונות הדתית אורית סטרוק ושמחה רוטמן סביב חוק האפליה, הוא אמר כי "לא שמעתי את דבריהם. אני לא יודע מה כל חבר כנסת אומר".
2 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופף
"לא יודע מה כל חבר כנסת אומר". גולדקנופף
(צילום: יאיר שגיא)
שר השיכון המיועד התייחס גם למשבר הדיור, ואמר כי "יש מלאי של בין 200 ל-300 אלף דירות שנמצאות בדרך עם חסמים מסוימים ועליהן אנחנו נתלבש דבר ראשון, וזה לציבור הכללי, החילוני, החיילים וכולם. אנחנו עושים את כל המאמצים שבשלב הראשון זה ייצא. יש מים, תחבורה, תשתיות, דברים שנצטרך להתגבר עליהם, אז נאיץ בוועדות השרים כדי לקבל מהר, כדי לראות שתהיה בשורה לעם ישראל".
לדבריו, "יש החלטה של הממשלה הקודמת להקים עיר חרדית לציבור החרדי. האם זה ישים כמו חלק מ-300 אלף הדירות שמדברים עליהן לציבור הכללי? חד משמעית לא. סך הכול כתוב בסעיף הזה שאם באמת לא יהיה ישים במקומות שחשבו לעשות את זה, אז ינסו למצוא מקום אחר כדי שיוכל להיות זמין יותר ולא על חשבון אף אחד. על זה קמה סערה בכוס מים, אז תרגעו, הם לא ייקחו מאף אחד ולא יקבלו יותר מאף אחד, הם יקבלו כמו כל אזרח במדינת ישראל.
"יחד עם זה אנחנו מכנסים קבוצות של יזמים, של קבלנים, ואנחנו נפנה אליהם, נביא אותם לישיבות, יישבו עם המנכ"ל החדש שלנו, עם האנשים החדשים שהבאנו למשרד השיכון ועם האנשים הוותיקים שנמצאים שם שמובילים את משרד השיכון עד היום בהצלחה רבה", הוא הוסיף. "ראיתי שהיו בין 60 ל-70 אלף דירות שבשנה אחת בנו אותן ואנחנו מקווים לעמוד ביעדים האלה ולעלות על זה".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
גפני. "כל אחד יקבל את מה שמגיע לו"
(צילום: יואב דודקביץ')
לפני כשלושה שבועות אמר גולדקנופף כי לא ידוע לו על משבר דיור. "מדברים איתי כל הזמן על משבר ומשבר ומשבר. אני לא הכרתי קודם את משרד השיכון, ככה שאני לא יודע שיש משבר בענף הזה", אמר גולדקנופף.
גולדקנופף הוסיף אז כי "אני רואה שבונים בארץ. אנחנו נכפיל, נשלש, נרבע, נחמש, נשש, שבע שמונה תשע עשר, נגיע להכול. אני שומע מכולם שהתוכניות מוכנות וצריכים רק לצאת לבנייה. יש לי אנשים טובים במשרד השיכון שהם כבר נמצאים. נביא איתנו עוד איזה גלריה של אנשים, מומחים, יועצים ובעלי מקצוע. אני חושב שנוכל להביא תוך כמה שנים בשורה לכולם".