3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
שיא מאומתים מאוקטובר
(צילום: AP)
שיא תחלואה יומי בגל החמישי נרשם היום (שני) כבר הערב המוקדמות. עד השעה 17:30 אובחנו בישראל 2,007 חיוביים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד עד כה על 2.6% היום. גם מספר הבדיקות גבוה יחסית לשעה זו והוא עומד על כ-77 אלף.
מדובר בפעם הראשונה מאז שיש יותר מ-2,000 מאומתים ביום מאז 11 באוקטובר. למעשה, אם קצב פענוח הבדיקות ושיעור החיוביים יישמר לא מן הנמנע כי בסוף היום יהיו למעלה מ-3,000 מאומתים. לשם השוואה, ממוצע המאומתים היומי בשבוע החולף עמד על 1,296.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

העלייה החדה בתחלואה עדיין אינה משפיעה על מספר החולים הקשים, שמספרם עומד כעת על 84. לפי נתוני משרד הבריאות קרוב ל-87% מהחולים הקשים לא התחסנו בכלל. למעשה רק שבעה מוגדרים מחוסנים וארבעה מחוסנים ללא תוקף. בקרב החולים הקשים שטרם מלאו להם 60, מעל 95% אינם מחוסנים בכלל - דבר המוכיח שוב את החשיבות שבהתחסנות נגד קורונה.
בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הנחה היום להקדים את מתן הבוסטר לשלושה חודשים אחרי החיסון השני, במקום חמישה חודשים כפי שהיה נהוג עד היום. במשרד הבריאות ציינו כי "נתוני תחלואה לקורונה בישראל ובעולם מצביעים על עלייה חדה במספר הנדבקים בקורונה, ובזן האומיקרון בפרט. מתחזק הצורך בהעלאת רמת החסינות בקרב כלל האוכלוסייה במהירות האפשרית, וכפי שניתן לראות בחלק ממדינות המערב ביניהן בריטניה, גרמניה וצרפת כבר קיצרו את המועדים למתן מנת הבוסטר".
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AP)
עוד צוין כי ההנחיה חלה על כל החיסונים שניתנו בישראל: פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה, ובכל שילוב שהוא. עם זאת, הדגישו במשרד כי "מומלץ ככל האפשר לקבל במנה שלישית תרכיב זהה לזה שניתן במנה הראשונה והשנייה". מחלימים שירצו לקבל מנה שלישית יוכלו להתחסן גם כן אחרי שיחלפו שלושה חודשים מהמנה השנייה.
הערב הודיע משרד הבריאות כי הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות ממליצה לממשלה להסיר שורה ארוכה של מדינות מהרשימה האדומה. עם זאת, הומלץ להסיר - בכפוף לאישור הממשלה והכנסת - את המדינות הבאות מרשימת המדינות האדומות:
גרמניה, איטליה, דנמרק, פינלנד, שבדיה, מרוקו, נורבגיה, מדגסקר, איי סיישל, אוגנדה, אנגולה, אירלנד, אסוואטיני, אריתריאה, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בלגיה, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מוזמביק, מלאווי, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), קומורוס, קמרון, קייפ ורדה, קניה, ראוניון (צרפת), רואנדה והרפובליקה המרכז אפריקנית.
3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
נתב"ג
(צילום: AFP)
כמו כן, הומלץ להכניס את מקסיקו לרשימה האדומה - והחל מחצות שבין רביעי לחמישי ובכפוף לאישור הממשלה והכנסת היא תצטרף לאיחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, בריטניה, דרום אפריקה, הונגריה, טנזניה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת, קנדה, שווייץ וטורקיה.
הוועדה קבעה כעת כי הקריטריונים המעודכנים לסיווג המדינות כאדומות הם 2% מאומתים מבין הנכנסים מאותה המדינה בשבועיים האחרונים (ולא פחות מ-10 מאומתים), וכל עוד יחס ההכפלה במאומתים הוא פי 2 מהשבוע הקודם - המדינה לא תוכל לצאת מהרשימה.