3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גיל נחושתן )
היום הרביעי לעדותו של רומן זדורוב במשפט החוזר: שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת קטעו הבוקר (יום ג') בחריפות את שאלות התובעת, עו"ד מיטל חן-רוזנפלד, בדבר תגובתו של זדורוב כאשר חוקריו הציגו לו את המכנסיים הכחולים שלכאורה לבש ביום הרצח של תאיר ראדה ז"ל ב-2006.
התובעת טענה כי זדורוב הגיב אז בהפתעה כאשר הוצגו לו המכנסיים, אולם השופטים סתרו את טענתה, וקבעו כי הופתע משום שזווית הצילום של המכנסיים שהוצגו לו הראתה כאילו מדובר במכנסיים קצרים. התובעת טענה כי ההתייחסות הזו של השופטים שיבשה את החקירה כאשר הדריכה למעשה את הנאשם לגבי המשך השאלות, והתשובות שעליו לתת.
השופטים דחו את טענותיה של התובעת, והסבירו כי לאחר שהנושא עלה לראשונה בדיון הקודם, צפו בסרטונים מהחקירה וכך הגיעו למסקנתם.
3 צפייה בגלריה
המכנסיים בזווית שגורמת להם להראות קצרים
המכנסיים בזווית שגורמת להם להראות קצרים
המכנסיים בזווית שגורמת להם להראות קצרים
3 צפייה בגלריה
המכנסיים בזווית שגורמת להם להראות קצרים
המכנסיים בזווית שגורמת להם להראות קצרים
וככה הם נראים בזווית שלא גורמת להם להיראות קצרים

בהמשך, היא הציגה לזדורוב את המכנסיים הצבאיים שזרק לכאורה יחד עם המכנסיים הכחולים. המכנסיים היו קרועים ותוקנו. עו"ד חן אמרה: "המניפולציה שעשית למשטרה ולבית המשפט הקודם (במשפט הראשון שבו הורשע ברצח, א.ר), כאילו לבשת מכנס כחול וזרקת אותו, עבדה לך יפה, עד שניסית לעשות אותו פה. אמרת שהמכנס הצבאי היה קרוע במפשעה והשארתי אותו בבית הספר, ולכן לבשת את הכחול (ביום הרצח, א.ר.) וזרקת אותו יחד עם הכחול. שיקרת, כי גם המכנס הצבאי חי וקיים והוצג לך בחקירה. שיקרת לנו במצח נחושה".
זדורוב השיב: "זה לא נכון, אמרתי שהיו לי כמה מכנסיים צבאיים וכמה שאני זוכר אמרתי את זה. זה מה שאמרתי שזרקתי. אולי אני הסברתי ישר גם במשטרה. הסברתי ישר לסשה שזה לא זה. את המכנס שהיה קרוע זרקתי וזה מכנס אחר". על כך הגיבה התובעת בציניות: "מגיע לך מזל טוב, נולד לך מכנס חדש".
אינפו השתלשלות פרשת רצח תאיר ראדה רומן זדורוב
העימות הבוקר הוא האחרון בשורה של עימותים בין השופטים, בעיקר אב בית הדין אשר קולה והשופט דני צרפתי, לבין התביעה ובעיקר התובעת רוזנפלד חן. השופטים מרבים לקטוע את עו"ד חן והעימותים ביניהם עולים לטונים גבוהים - ולא בפעם הראשונה.
כתב האישום המחודש נגד זדורוב הוגש במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו בפרשת רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב גם עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט.
חלק גדול מההחלטה על משפט חוזר נובעת מהשאלה מה מקורה של טביעת נעל (לכאורה) על מכסה האסלה, שעליה כתם דם. שאלה נוספת היא מה מקורם של כתמי דם של הנרצחת, שנמצאו על מתקן נייר הטואלט בתא השירותים השלישי במתחם.