שוב אמירות חריגות במשפט החוזר של רומן זדורוב, שיש בהן להצביע, בזהירות המתבקשת, על הכיוון שאליו נוטה בית המשפט: בדיון שנערך היום (רביעי) במשפטו של הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ב-2006, הזכיר השופט אשר קולה באופן יוצא דופן אמירה שהשמיע ראש צוות החקירה בתיק, סגן-ניצב יורם אזולאי, כלפי זדורוב בגנות עורך דינו הקודם.
השופט קולה השווה בין האמירה של קצין המשטרה כלפי זדורוב למקרה של אלישע חייבטוב, שזוכה מרצח על ידי בית המשפט העליון ב-2018 בעקבות פגיעה חמורה בזכות ההיוועצות שלו עם עורך דין וליקויים בהפעלת המדובב המשטרתי. ההשוואה של השופט קולה מצטרפת לאמירותיו בדיון אתמול על הצורך לבדוק אם זדורוב קיבל ייעוץ ראוי מאחר שסנגורו הראשון (שייצג אותו עד שלב השחזור) כמעט ולא נפגש עמו ולא דיבר בשפה הרוסית.
אב בית הדין השופט קולה אף גרם לסערה באולם כשנזף בתביעה באמירה שלפיה אנשיה אינם חותרים לחקר האמת. עוד בשעות הבוקר, בשלב החקירה הראשית בעדותו של זדורוב, מתח השופט קולה ביקורת על עבודת המשטרה.
2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט, היום
עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, העלה מספר רב של מקרים שבהם התלבט הנאשם אם נעל את דלת תא השירותים שבו בוצע הרצח מבפנים או מבחוץ. עוד הוזכר השלב בשחזור שבו נמסרה לזדורוב סכין פלסטיק, שאותה מסר הנאשם לידי אחד השוטרים עוד לפני שהדגים כיצד עזב את התא. "אני שואל את משטרת ישראל, ככה עושים שחזור? הרי הרוצח האמיתי קפץ לכאורה מהתא כשהסכין ביד", אמר השופט קולה.
בנוגע לסגירת דלת התא, אמר השופט: "הרוצח שרצח יודע איך הוא סגר את התא. או שהוא מתוחכם שעובד על כולם ואולי הוא לא יודע. מה שבטוח הוא שהרוצח יודע אם הוא סגר מבחוץ ומבפנים. איפה השלב שהוא מפסיק לשחק ואומר את האמת? באיזה שלב המשחק מפסיק לשרת את השחקן?". השופט קולה אמר עוד: "זה תיק עם אלפי פרטים. אני לא יודע אם יש ביכולת אנוש להכיל את כל הפרטים האלה. שלא נגיע למצב שמרוב עצים לא רואים את היער".
2 צפייה בגלריה
אשר קולה
אשר קולה
השופט אשר קולה
(מתוך אתר הרשות השופטת)
בשעות הצהריים החל שלב החקירה הנגדית בעדותו של זדורוב. התובעת, עו"ד מיטל רוזנפלד חן, החלה את דבריה בניסיון לערער את אמינותו של הנאשם ברצח. היא עימתה את זדורוב עם עדותו במשפט המקורי ב-2009, אז סיפר כי במהלך ההודאה בפני המדובב, ההודאה בפני החוקרים, השחזור וגם החקירות שלאחר מכן, הוא האמין בכך שרצח את הנערה והיה תחת השפעת "אפקט" (בלק-אאוט).
במשפט החוזר טען זדורוב כי לא האמין בכך לרגע, למעט אפיזודה "פסיכית" כדבריו, שלאחריה פונה לבדיקות של פסיכיאטר. זדורוב התעקש כי לא מדובר בשקרים, אלא בקו ההגנה שהציג סנגורו. השופטים קיבלו את עמדתה של התובעת כי במשפט הראשון זדורוב אכן שיקר בנוגע לנושא זה ונושאים נוספים. בנוסף, בדיון הנוכחי טען זדורוב כי לא ידע מה הם סרטי סנאף ושמע עליהם מסנגורו רק בשבוע שעבר. התובעת הציגה סרטון משיחה עם המדובב ארתור, שבה מספר לו זדורוב על סרטים מסוג זה.
במהלך הדיון השופטים היו קצרי רוח בצורה חריגה כלפי התובעת. הם קבעו ארבעה ימי דיונים בשבוע הבא והורו לה לסיים במהלכם את החקירה הנגדית של הנאשם. בתביעה מחו והזכירו כי מדובר בעד הכי מרכזי, וכי לחקירה הנגדית של אולה קרבצ'נקו (א"ק) הוקצה מספר דומה של ימים.