2 צפייה בגלריה
תאיר ראדה רומן זדורוב
תאיר ראדה רומן זדורוב
רומן זדורוב ותאיר ראדה
בית המשפט שחרר אותו למעצר בית אחרי 15 שנה בכלא, אבל הפרקליטות לא מוותרת ולפי כתב האישום המחודש עדיין משוכנעת שרומן זדורוב הוא הרוצח של הילדה תאיר ראדה. היום (א') הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן, המייחס לזדורוב עבירה של רצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בנערה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת. השינוי הוא בהתאם לרפורמת עבירות ההמתה, שנכנסה לתוקף לאחרונה.
כתב האישום הוגש במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגד זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב גם עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן התווספו 14 עדים חדשים מטעם התביעה, רובם מומחים, אנשי מז"פ, שוטרים, וכן אולגה קרבצ'נקו (שהייתה מוכרת כא"ק), שיוצרי הסדרה "צל של אמת" הבליטו את האפשרות שביצעה את הרצח.
בפרקליטות טענו שקרבצ'נקו זומנה "כדי שהיא תוכל להעיד שלא רצחה", זאת אף שבמאי האחרון הכריזה המדינה שתתנגד להעלאתה לדוכן העדים. בפרקליטות הסבירו כעת כי לרוב מעיד ראש צוות החקירה ומספר על כלל כיווני החקירה שנבדקו ונשללו, אולם "מאחר הכיוון שלה נבדק בשלב מאוחר יותר, במקום לזמן חוקר משטרה שיעיד הוחלט לזמן אותה".
בבקשה לתיקון כתב האישום נאמר כי תיקון האישום בפרק העובדות כולל תיקונים שנועדו להתאים את עובדות כתב האישום המקורי לרפורמה בעבירות ההמתה. כמו כן, תוקנה רשימת עדי התביעה על ידי הוספת עדי תביעה נוספים, שנובעת בעיקר נוכח חומר חקירה שנאסף בשלב הערעור והמשפט החוזר, ופעולות חקירה שהתבקשו בעקבותיו.


כתב האישום המתוקן מתאר כיצד זדורוב עקב אחר תאיר כשהלכה לשירותים, וכיצד שיסף את גרונה באמצעות סכין יפנית שנשא עימו בקביעות. לפי כתב האישום, זדורוב הותיר את תאיר בתא השירותים, כשהיא שרועה על מושב האסלה. הוא נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופת המנוחה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על גוף המנוחה, דרך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה.
לפי האישום, זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לאחר הרצח, שבר את להב הסכין ששימש לפגיעה במנוחה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו.
את כתב האישום המתוקן הגיש צוות הפרקליטים החדש המטפל בתיק, הכולל את עורכי הדין ויאאם קבלאוי, מיטל חן-רוזנפלד, משה מרציאנו, שרון הר-ציון ובנימין משה.
2 צפייה בגלריה
חנן מלצר
חנן מלצר
השופט חנן מלצר. שתי ראיות חדשות
(צילום: מוטי קמחי)
זדורוב שוהה כעת במעצר בית בבית הורי אשתו בקצרין, לאחר שבית המשפט המחוזי הורה על שחרורו ובית המשפט העליון אישר את המהלך, ודחה את ערעור המדינה.
ב-2010 הוא הורשע במחוזי בנצרת ונדון למאסר עולם. מאז התקיימו עוד דיונים משפטיים בערכאות שונות: בתחילה הורה בית המשפט העליון למחוזי בנצרת לשמוע עדויות נוספות מטעם ההגנה, ולאחריהן הוא הורשע בשנית. בהמשך נדחה ערעור של ההגנה על ידי בית המשפט העליון, כאשר אחד משלושת השופטים בהרכב, השופט יורם דנציגר, גרס כי יש לזכותו.
מאז ניסתה ההגנה פעם אחר פעם להביא למשפט חוזר, ובחודש מאי השנה קיבל זאת השופט חנן מלצר. הוא נימק את ההחלטה בשתי ראיות חדשות שהציגה ההגנה. הראשונה היא טביעת רגל בלתי מזוהה שנמצאה על מכסה האסלה בתא השירותים שבו נרצחה ראדה. על גבי אותו טביעת רגל התגלתה טיפת דם של הקורבן, ולטענת ההגנה לא ייתכן שהיא נטפה כשש שעות לאחר הרצח – זמן מציאת הגופה. בנוסף, התגלו כתמי דם בתא שירותים שבו – כך על פי כל העדויות – לא שהה זדורוב כלל.
הפרקליטות ביקשה לדחות את מועד הגשת כתב האישום המתוקן, אולם הרכב השופטים במחוזי נצרת שידון בתיק, בראשות אשר קולה, קבע כי אין לשנות את לוחות הזמנים. דיוני ההוכחות יתחילו בחודש אוקטובר, ויתקיימו בקצב מזורז לפחות פעמיים בשבוע.