3 צפייה בגלריה
יוסי דגן וצבי סוכות
יוסי דגן וצבי סוכות
"אחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות הקודמות הכריעו אותן לרעתנו". יוסי דגן לצד צבי סוכות
לנוכח חששם כי בלוק המפלגות בראשותו של בנימין נתניהו לא יגיע ל-61 חברי כנסת בבחירות הקרבות, בימין נערכים בשלל דרכים למקסם את כוחן של מפלגות הליכוד והציונות הדתית, וכן את כוחן של המפלגות החרדיות. דרך אחת היא מטה "V22", שמוקם בימים אלה בשומרון על ידי ראש המועצה האזורית יוסי דגן ופעיל הימין צבי סוכות, ומטרתו לעודד הצבעה למפלגות הימין.
שם המטה נבחר בתגובה לתנועת V15, שנוסדה ב-2015 לקראת הבחירות לכנסת ה-20, במטרה להחליף את נתניהו על ידי העלאת אחוזי ההצבעה בקרב גוש המרכז-שמאל. סוכות, ממקימי המטה, סיפר כי "הגיע הזמן שנדע לעבוד בצורה מאורגנת גם בימין ונעודד את המצביעים בפריפריה לצאת ולהצביע כדי שקולם יישמע. כרגע אנו בשלב התכנון של הפריסה בשטח והכנת האווירה המתאימה, כדי שביום הבחירות נצליח להביא את הניצחון".
3 צפייה בגלריה
המטה הוקם בהשראת תנועת V15 שפעלה להחלפת נתניהו
המטה הוקם בהשראת תנועת V15 שפעלה להחלפת נתניהו
המטה הוקם בהשראת תנועת V15 שפעלה להחלפת נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)
ראש המועצה דגן אמר כי "בכל הסבבים הקודמים נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים בפריפריה ובשכונות שהן מעוזי המחנה הלאומי. האחוזים הנמוכים האלו הכריעו את הבחירות לרעתנו, למרות שרוב העם בבירור נמצא בימין. הבחירות הקרובות נמצאות בידינו ממש".
עוד הוסיף דגן: "רוב העם הוא לאומי, מסורתי, ותומך בחיזוק ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון. אני מצביע ליכוד ואפעל לכך שהמפלגה תהיה גדולה ככל האפשר, אך אנו חייבים לדאוג שכלל מצביעי המחנה הלאומי פשוט ייצאו מהבית ויצביעו".
3 צפייה בגלריה
מטה v22 לעידוד הצבעה למפלגות הימין
מטה v22 לעידוד הצבעה למפלגות הימין
קמפיין המטה שהוקם בשומרון
מאחורי היוזמה להקמת V22 עומדת קבוצת המתפקדים "הליכוד שלי - קבוצת ההתיישבות בליכוד", שבראשה עומדים תושבי השומרון יעקב וינברג ויוני הישראלי. הקבוצה מונה כ-9,000 מתפקדים, ונחשבת לאחת הקבוצות הגדולות בקרב מתפקדי הליכוד. המטה מוקם בימים מתוחים עבור חברי הכנסת של המפלגה, לנוכח המאבק על המיקומים בפריימריז. קבוצות המתפקדים משחקות תפקיד משמעותי בחזית זו, וחברי הכנסת מחזרים כבר שבועות אחרי ראשי הצירים, בהם גם וינברג, דגן והישראלי.
בית הדין של הליכוד קבע אמש כי נציגי המחוזות ברשימה לכנסת ייבחרו על ידי מתפקדי הליכוד במחוז שבו מתמודד המועמד – ולא חברי המרכז כפי שהיה עד כה. מדובר בשינוי משמעותי במפלגה, שכן בשיטה זו יוכל יו"ר המפלגה נתניהו לרסן את כוחם של המועמדים ישראל כץ וחיים כץ, שכוחם במרכז המפלגה גדול, ובטרם קביעת בין הדין יכלו בקלות יחסית להכניס לרשימה גורמים המזוהים איתם.